Tror bilindustrin kommer se till att nya batterilösningar kommer ut på marknaden under kontrollerad form dvs din nya bil kommer inte tappa 70% på 3 år.
 
En vän har en ny Tesla men han är missnöjd med kvaliten, allt från lacken till interiör.
Själv hämtar jag min Polestar 2 på fredag!!!
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Gäller inte det ICE-bilarna också?
Jag tänker att när batterierna blir bättre så fler kan nyttja elbil så borde efterfrågan på ICE-bilar sjunka också?
Dvs, en nyköp av en bil idag, elbil eller ICE-bil, riskerar ett stort tapp när batterierna blir bättre/billigare. Sen är frågan om det blir ett jättehopp i utvecklingen, eller mer en sakta förbättring.
Var inne och beställde en idag.
Säljaren sa att han aldrig försökte sälja en elbil kontant just pga att ingen kunde garantera något restvärde överhuvudtaget på de.

Lite äldre diesel och bensin verkar gå åt som smör i solsken dock. Jag letade en billig andrabil som alternativ om jag inte skulle beställt idag. Men det finns inga alls på marknaden :O
 
Dieselbilar måste ju vara ett riktigt bojsänke idag med dieselpris på 26kr/l. Sådana bilar lär sjunka fort som fan i värde. Jag lämnar min dieselbil på fredag också och är så himla glad för det för man har inte råd att köra den längre…
 
Redigerat:
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
En vän har en ny Tesla men han är missnöjd med kvaliten, allt från lacken till interiör.
Själv hämtar jag min Polestar 2 på fredag!!!
Det är extremt vanligt på jänkarbilar. Medlem i några bilvårdsforum. Och det är mycket vanligt tydligen att teslaägare tar den direkt från leverans till rekond.
 
Min vän tog den direkt från återförsäljaren till en lackerare som lackade om hela bilen på nytt…vi pratar alltså om en splitterny bil !!
 
R Rolle85 skrev:
Dieselbilar måste ju vara ett riktigt bojsänke idag med dieselpris på 26kr/l. Sådana bilar lär sjunka fort som fan i värde. Jag lämnar min dieselbil på fredag också och är så himla glad för det för man har inte råd att köra den längre…
Jag tror inte riktigt det. Jag kommer behålla min även om jag ska prova elbil. Men kommer att köpa diesel från polen från och med när de slutar ransonera.
 
R Rolle85 skrev:
Min vän tog den direkt från återförsäljaren till en lackerare som lackade om hela bilen på nytt…vi pratar alltså om en splitterny bil !!
Pinsamt faktiskt. Alla oplar jag titta på idag hade ju riktigt bra lack.
 
R Rkarlsson skrev:
Jag tror inte riktigt det. Jag kommer behålla min även om jag ska prova elbil. Men kommer att köpa diesel från polen från och med när de slutar ransonera.
Med ett literpris på 26kr får du troligen skänka bort den tillslut..
 
R Rolle85 skrev:
Med ett literpris på 26kr får du troligen skänka bort den tillslut..
Ingen fara för mig. Som sagt så kan jag köpa loss diesel för 14 kr litern när de stoppar ransoneringen. =) Sen om manhittar polackerna med tankbilarna i sverige så kan man fylla en kubik utan problem. Men jag vet inte riktigt var de är nu.
Kan sälja bilen lätt som tusan med, har redan fått erbjudande på det jag vill ha. Lite lägre i polen men inte långt från vad jag vill ha här.
Så den är lättsåld med ett dieselpris på ocker 26,82
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
För dig som köper fuldiesel från Polen kanske det är intressant men även för en Polack är 15kr/l alldeles för mycket..
 
R Rolle85 skrev:
Med ett literpris på 26kr får du troligen skänka bort den tillslut..
Nä, så blir det inte:cool:
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
För dig som köper fuldiesel från Polen kanske det är intressant men även för en Polack är 15kr/l alldeles för mycket..
Den jag isåfall köper av har motsvarande en svensk lön.
Det är dessutom inte fuldiesel, det är riktig diesel =) Sån som vi hade innan de förstörde vår diesel.
Men var inte orolig, när elbilen kommer om nån månad så kommer jag kanske köra en tank diesel per varannan tredje månad istället för 2 tankar per månad.
 
Har man varit med om ett antal kriser, t.ex. oljekrisen på 70-talet så, ja vad ska man säga, det kommer en morgondag.
 
Jo men denna kris kommer bli spiken i kistan för förbränningsmotorer eftersom elbilar inte var ett alternativ för 50 år sen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.