Någon som är insatt i hur Svea Solars samarbete med IKEA fungerar? Vad får IKEA ut av det, samt vad får Svea Solar ut av det, om något förutom det uppenbara att få säga att de samarbetar med IKEA? Har nämligen blivit mer än misstänksam mot Svea Solar. Ju mer jag läser, desto misstänksammare blir jag.

Jobbar alla på Svea Solar i samarbete med IKEA?
 
  • Gilla
am_hed
  • Laddar…
Vad är det att bli misstänksam mot? Svea tjänar på att få kunder och IKEA tjänar på att förmedla.
 
  • Gilla
haglunddaniel
  • Laddar…
IKEA är endast marknadsföringspartner åt Svea Solar.

Avtalet skrivs alltså alltid med Svea Solar oavsett om man köper IKEAS solpaneler eller direkt av Svea Solar.

Något otydligt, därmed inte sagt att Svea Solar är oseriösa.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
IKEA är endast marknadsföringspartner åt Svea Solar.

Avtalet skrivs alltså alltid med Svea Solar oavsett om man köper IKEAS solpaneler eller direkt av Svea Solar.

Något otydligt, därmed inte sagt att Svea Solar är oseriösa.
Och vad händer med garantier om Svea kursar, kommer IKEA stå för det även fast dom bara är marknadsföringspartner?
 
K kennyr skrev:
Och vad händer med garantier om Svea kursar, kommer IKEA stå för det även fast dom bara är marknadsföringspartner?
Troligen inte. Avtalspart är Svea.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
_Funderaren_ MoaAlicia skrev:
Någon som är insatt i hur Svea Solars samarbete med IKEA fungerar? Vad får IKEA ut av det, samt vad får Svea Solar ut av det, om något förutom det uppenbara att få säga att de samarbetar med IKEA? Har nämligen blivit mer än misstänksam mot Svea Solar. Ju mer jag läser, desto misstänksammare blir jag.

Jobbar alla på Svea Solar i samarbete med IKEA?
Jag ser hur de monterar på ett grannhus. De flyttar takpannor, skruvar i underlagspapp och är nästan klara med reel fästena.
Då kommer de på att de satt för tätt och gör om. Plockar bort allt, öppnar nya takpannor, sparkar in de gamla och gör nya hål för nya fästen.
Längre närmre mot en skorsten gör de om allt en 3:e gång.
Hoppas de lyckas denna gång.
2 dagar och inte en solcell på plats än trots finfint väder, uppsatt ställning och fallskydd längs hela hussidan.
Nu kör de med skruvdragare i taket igen...
SE UPP FÖR SVEA SOLAR!!!!!
JAG tänker definitivt inte anlita dem.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
  • Haha
SvanteC och 14 till
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Jag ser hur de monterar på ett grannhus. De flyttar takpannor, skruvar i underlagspapp och är nästan klara med reel fästena.
Då kommer de på att de satt för tätt och gör om. Plockar bort allt, öppnar nya takpannor, sparkar in de gamla och gör nya hål för nya fästen.
Längre närmre mot en skorsten gör de om allt en 3:e gång.
Hoppas de lyckas denna gång.
2 dagar och inte en solcell på plats än trots finfint väder, uppsatt ställning och fallskydd längs hela hussidan.
Nu kör de med skruvdragare i taket igen...
SE UPP FÖR SVEA SOLAR!!!!!
JAG tänker definitivt inte anlita dem.
men tätar dom inte ens:cry:
 
  • Gilla
KungAnka och 1 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
men tätar dom inte ens:cry:
Ser inget sådant. De har snart lyft bort och flyttat tebax varenda takplatta och tappat en ner på ställningen. Hörde kaset och när de skrek och pratade. De sågar just nu som f@n med vinkelkap i några takpannor.

Rena skräckfirman. Här finns flera lika dana hus utan att man sågat, flyttat, kapat delar på takpannor.
De ska ju montera solceller, inte lägga om taket. Ljudet därifrån gör vilken husägare som helst orolig.
 
  • Gilla
Bigboss
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Ser inget sådant. De har snart lyft bort och flyttat tebax varenda takplatta och tappat en ner på ställningen. Hörde kaset och när de skrek och pratade. De sågar just nu som f@n med vinkelkap i några takpannor.

Rena skräckfirman. Här finns flera lika dana hus utan att man sågat, flyttat, kapat delar på takpannor.
De ska ju montera solceller, inte lägga om taket. Ljudet därifrån gör vilken husägare som helst orolig.
Fy fasen vad trist, är husägaren införstådd med vad som händer?
 
  • Gilla
bajec
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Fy fasen vad trist, är husägaren införstådd med vad som händer?
Man provade 2 varianter vertikala reel.

Nu monterar man horisontell reel. Alltså aluminium längderna där man fäster solcellerna i.

En dags jobb åt h:e ... ingår montage (kostnaden) i IKEA paketen?
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Man provade 2 varianter vertikala reel.

Nu monterar man horisontell reel. Alltså aluminium längderna där man fäster solcellerna i.

En dags jobb åt h:e ... ingår montage (kostnaden) i IKEA paketen?
Det är pris inkl allt så det faller på Svea Solar och dom har säkert utrymme för något strulprojekt.
Det som oror mig mest är det du skriver om att pappen skadas och om ägaren verkligen är medveten om det.
 
Redigerat:
  • Gilla
Hasse11
  • Laddar…
M
Att Svea solar är pajasar ser man redan när man gör kalkyl på deras hemsida:
Skärmdump av Svea Solars kalkylverktyg för solceller med pris, besparing och återbetaltid information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Mr007 och 12 till
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Jag ser hur de monterar på ett grannhus. De flyttar takpannor, skruvar i underlagspapp och är nästan klara med reel fästena.
Då kommer de på att de satt för tätt och gör om. Plockar bort allt, öppnar nya takpannor, sparkar in de gamla och gör nya hål för nya fästen.
Längre närmre mot en skorsten gör de om allt en 3:e gång.
Hoppas de lyckas denna gång.
2 dagar och inte en solcell på plats än trots finfint väder, uppsatt ställning och fallskydd längs hela hussidan.
Nu kör de med skruvdragare i taket igen...
SE UPP FÖR SVEA SOLAR!!!!!
JAG tänker definitivt inte anlita dem.
Glad att vi inte tog dem...
 
Kan ju vara lärlingar på sina första jobb. Jag pratade med dem för att kolla vilka de var.
Svenskar i alla fall.
380 volt paneler ... (alltså Watt).
Hyggliga paneler men säkert inga experter.
 
  • Gilla
sjunnesson
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Jag ser hur de monterar på ett grannhus. De flyttar takpannor, skruvar i underlagspapp och är nästan klara med reel fästena.
Då kommer de på att de satt för tätt och gör om. Plockar bort allt, öppnar nya takpannor, sparkar in de gamla och gör nya hål för nya fästen.
Längre närmre mot en skorsten gör de om allt en 3:e gång.
Hoppas de lyckas denna gång.
2 dagar och inte en solcell på plats än trots finfint väder, uppsatt ställning och fallskydd längs hela hussidan.
Nu kör de med skruvdragare i taket igen...
SE UPP FÖR SVEA SOLAR!!!!!
JAG tänker definitivt inte anlita dem.
Du är medveten om att det montagesystemet Svea använder inte skruvas i taket? Det klämmer runt pannan och läkten.

Att de kapar med vinkelslip i pannorna är för att pannan inte skall rida på kroken.
 
  • Gilla
Mnsk och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.