Nädå SMC3 har intern bypass som kopplar förbi när startprocessen är klar. SMC3 är riktigt bra, använder bara såna
 
  • Gilla
jonaserik
  • Laddar…
D Djävulssnickarn skrev:
Ja då är det väl bäst att byta den så den inte pajar helt mitt under en sågning
Som det ser ut på din bild är det meningslöst att du provar med den. Sök en begagnad det är knappast lönt att linda om den. Det är färre och färre som sysslar med det numera och tyvärr skiftande kunskaper och förmåga, mer lagerbyte och liknande de gör på maskiner av din typ.
 
Jag kan ta en kik på jobbet imorgon..

Är det direktdrift på den? Eller kilremmar?

Nyfiken fråga: märke på kantverket?
 
Det är kilremsdrift å kantverket är av egen tillverkning
 
Kantverket är inte helt klart än, ramen å matarrullarna är på plats å 1.1kw motorn till matningen. Så det hade ju kunnat va kul om man hade en motor till dagen då den ska igång
 
Men en motor med mer kräm hade kunnat funka?

För i normalfallet har vi ofta mindre eller större motorer än det där, men jag vet inte vad man kan hitta i "gott&blandat högen"..
 
Jodå hade gått med en kraftigare, då kanske man kan kasta på fler klingor så blir det mer som en lamellsåg
 
Nu har det gått ett tag, har hänt en hel del annat emellan. Men nu ska jag ge mig på motorn igen, har tagit in den I hallen där det är varmt så all fukt försvinner å tänkte plocka isär hela motorn för att se om det är bränt på fler ställen eller bara det jag såg genom kopplingsdosan. Såg bara svart ut, inget verkade ha brunnit av
Kollade med de som hade motorn innan å den hade inte stannat, utan bara börjat låta konstigt och fläkten hade försvunnit. Så det kanske är enkelt att fixa?
 
  • Gilla
Ring
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.