Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ett läkemedel är ganska oprövat när det släpps. jag tycker inte 40000 är speciellt många.
40000 personer i en kliniskt studie är ganska många.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
P pmd skrev:
40000 personer i en kliniskt studie är ganska många.
Det gör inte något välbeprövat för det. men varför detta tjafs om vaccinet.
det är välbeprövat nu. De som kanske tvekade i början för att det var nytt har vaccinerat sig nu. Sen har vi de som tvekade som fortfarande tvekar..men de tvekade redan innan....
 
P pmd skrev:
Vem har tagit till våld eller hotat, menar du?
tja hade läst allt hade du inte behövt fråga
 
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det gör inte något välbeprövat för det. men varför detta tjafs om vaccinet.
det är välbeprövat nu. De som kanske tvekade i början för att det var nytt har vaccinerat sig nu. Sen har vi de som tvekade som fortfarande tvekar..men de tvekade redan innan....
Vaccinet var inte nyare än andra vacciner som kommer ut på marknaden, så det finns liksom ingen poäng med att älta det…
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Ett läkemedel är ganska oprövat när det släpps. jag tycker inte 40000 är speciellt många.
Ok, du får ju ha vilken personlig uppfattning du vill. Men myndigheterna tycker att det är tillräckligt många.

Vilka vaccin är det du jämför med egentligen?
 
J
T tank77 skrev:
Ja, vi säger så, så blir lägervakterna nöjda.
Är det inte lite väl sent att vara mot vaccin och prata om lägervakter med mera? Vill du stoppa Ölandsbron med? USA ut ur Vietnam? Är inte Hyland rätt dryg på TV?
 
Redigerat:
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ok, du får ju ha vilken personlig uppfattning du vill. Men myndigheterna tycker att det är tillräckligt många.

Vilka vaccin är det du jämför med egentligen?
Jag har bara ifrågasatt när man säger att det är väl beprövat. Jag tycker det är för få för att säga väl beprövat. Jag ifrågasätter inte om antalet är rätt eller fel.
vilket vaccin? det spelar ingen roll. Det är samma regler oavsett. Det som jag förstått så kan antalet i försöksgruppen i fas 3 variera.
 
J Jocke Best skrev:
Är det inte lite väl sent att vara mot vaccin och prata om lägervakter med mera? Vill du stoppa Ölandsbron med? USA ut ur Vietnam? Är inte Hyland rätt dryg på TV?
menar du att det är försent att stoppa Ölandsbron? attans jag som gjort massa banderoller:rofl::rofl:
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
skillnaden är nog hårfin...
Jag tycker att det är stor skillnad mellan alternativet att det finns 200 000 människor i Sverige som inte finns här enligt registren och alternativet att det är 200 000 människor som i folkbokföringen har en felaktig adress. Helt olika möjligheter att veta hur stor andel av befolkningen som vaccineras, insjuknar, sjukskrivs, avlider osv.
 
Nissens Nissens skrev:
Vaccinet var inte nyare än andra vacciner som kommer ut på marknaden, så det finns liksom ingen poäng med att älta det…
jag förstår inte varför folk varför det är så viktigt att säga väl beprövat?
Folk har inte tvekat att ta vaccinet inte i större mängder. många har väntat på deras. tur. utan fundera på hur väl beprövat det är. Eftersom det i den här är livsviktigt med vaccin, så får man inte säga som jag gör. För då kanske slutar vaccinera sig och allt är mitt fel.
det är en bra anledning att fortsätta den här diskussionen. så att någon av våra provaxxers blir förbannad.
Jag har vaccinerat mig alla 3. Jag har ingenting emot att vaccinera mig eller att andra gör det.
men eftersom jag tycker att även de som inte vill vaccinera sig är människor så har det blivit jobbigt för de andra här.
våra väl beprövade vaccin har problem med att man upptäckt biverkningar. konstigt när det är så välprövat.
men en är självklart att det dyker senare.
det är väl därför fas 4 görs när läkemedlet är på marknaden
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker att det är stor skillnad mellan alternativet att det finns 200 000 människor i Sverige som inte finns här enligt registren och alternativet att det är 200 000 människor som i folkbokföringen har en felaktig adress. Helt olika möjligheter att veta hur stor andel av befolkningen som vaccineras, insjuknar, sjukskrivs, avlider osv.
De som avlider eller behöver sjukhusvård kommer att synas i statistiken. Att vaccinera sig är kanske avårare. Så för statistiken spelar den mindre roll.
Sen har vi flera som är här illegalt. det är nog dessa du tänker på. Svenska medborgare finns väl med men utan adress.
 
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
De som avlider eller behöver sjukhusvård kommer att synas i statistiken. Att vaccinera sig är kanske avårare. Så för statistiken spelar den mindre roll.
Sen har vi flera som är här illegalt. det är nog dessa du tänker på. Svenska medborgare finns väl med men utan adress.
Det är skillnad på antal och andel.

Jag vet inte vad tank77 tänkte på i inlägg #14922 men en bokstavlig folkräkning, som görs i många länder i Afrika och Asien för att få en någorlunda bra uppskattning på hur många som bor där, har inte gjorts någon gång i Sverige enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkräkning_i_Sverige.
 
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
jag förstår inte varför folk varför det är så viktigt att säga väl beprövat?
Folk har inte tvekat att ta vaccinet inte i större mängder. många har väntat på deras. tur. utan fundera på hur väl beprövat det är. Eftersom det i den här är livsviktigt med vaccin, så får man inte säga som jag gör. För då kanske slutar vaccinera sig och allt är mitt fel.
det är en bra anledning att fortsätta den här diskussionen. så att någon av våra provaxxers blir förbannad.
Jag har vaccinerat mig alla 3. Jag har ingenting emot att vaccinera mig eller att andra gör det.
men eftersom jag tycker att även de som inte vill vaccinera sig är människor så har det blivit jobbigt för de andra här.
våra väl beprövade vaccin har problem med att man upptäckt biverkningar. konstigt när det är så välprövat.
men en är självklart att det dyker senare.
det är väl därför fas 4 görs när läkemedlet är på marknaden
Det jag frågar dig är varför du tycker att dessa vaccinerna skulle testas mer än andra innan man godkände dem.
 
Nissens Nissens skrev:
Det jag frågar dig är varför du tycker att dessa vaccinerna skulle testas mer än andra innan man godkände dem.
nu har jag aldrig sagt något sådant.
Jag har inte diskuterat de krav som myndigheterna ställer. för att godkänna vaccinet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är skillnad på antal och andel.

Jag vet inte vad tank77 tänkte på i inlägg #14922 men en bokstavlig folkräkning, som görs i många länder i Afrika och Asien för att få en någorlunda bra uppskattning på hur många som bor där, har inte gjorts någon gång i Sverige enligt [länk].
jag hänger inte med på vad du menar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.