rotbackarn rotbackarn skrev:
Behöver man en billig fräs för att göra ett urtag i denna ikea möbel?
Eller ska man nöja sig med befintlig multitool och såga istället. Kanske säkrare med såg, då Ikea spånskiva är ett ganska oförutsägbart material men saknar ett bra skäl att leta efter fräsen..
Du behöver en dyr fräs.....:cool:
Vad du än väljer för metod (multimaskin, sticksåg,....) kan det vara svårt att inte skada skåpet. Fräs känns säkrast.
 
  • Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
K Kane skrev:
Du behöver en dyr fräs.....:cool:
Vad du än väljer för metod (multimaskin, sticksåg,....) kan det vara svårt att inte skada skåpet. Fräs känns säkrast.
Viss skada är ju förväntad... om man inte satsar på elfel-forumet och kapar el-uttaget, perfekt för barnrummet.. :thinking:
 
  • Haha
Nilstyko
  • Laddar…
C cpalm skrev:
De har en mer komplett 25-delars U-ring-sats som i mitt tycke är mer prisvärd trots ordinarie pris (kommer dock inte ihåg på rak arm exakt vad den kostade). 6-32 mm där bara 29 och 31 saknas.
För de små billiga nyckelsatserna, som fortfarande finns kvar i min butik, gäller följande:
Dubbla ringnycklar: 10-17 mm, ingen storlek saknas
Dubbla U-nycklar: 6-17 mm, ingen storlek saknas
Blocknycklarna har följande storlekar: 6, 8, 10, 11, 13, 14, 17 mm
 
rotbackarn rotbackarn skrev:
Behöver man en billig fräs för att göra ett urtag i denna ikea möbel?
Eller ska man nöja sig med befintlig multitool och såga istället. Kanske säkrare med såg, då Ikea spånskiva är ett ganska oförutsägbart material men saknar ett bra skäl att leta efter fräsen..

[bild]
Du behöver inte en fräs utan alla verktyg för att flytta dosan 5cm. När du fixat det så är du värd en fräs som belöning
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
rotbackarn rotbackarn skrev:
Behöver man en billig fräs för att göra ett urtag i denna ikea möbel?
Eller ska man nöja sig med befintlig multitool och såga istället. Kanske säkrare med såg, då Ikea spånskiva är ett ganska oförutsägbart material men saknar ett bra skäl att leta efter fräsen..

[bild]
Jäkla smart att köpa en för bred byrå bara för att få köpa ett nytt verktyg, den idéen ska ja sno :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
johel572 och 10 till
  • Laddar…
B b_hasse skrev:
För de små billiga nyckelsatserna, som fortfarande finns kvar i min butik, gäller följande:
Dubbla ringnycklar: 10-17 mm, ingen storlek saknas
Dubbla U-nycklar: 6-17 mm, ingen storlek saknas
Blocknycklarna har följande storlekar: 6, 8, 10, 11, 13, 14, 17 mm
Irriterande luckor i blocknyckelsatsen tycker jag. Moderna M3 har 5,5 mm och det är inte heller ovanligt med 12 mm grepp på M8 och 16 mm på M10. 7 mm till M4 saknas helt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Jäkla smart att köpa en för bred byrå bara för att få köpa ett nytt verktyg, den idéen ska ja sno :cool:
Jupp, man ska inte låta sig begränsas av verkligheten. Och ja, problemet var känt innan möbeln inhandlades, men sen kommer den ju räknas som platsbyggd :cool:
 
Det lär nog se mindre märkligt ut om du flyttar uttaget istället för att fräsa ur möbeln. Men för 400 spänn så kan du skylla på att du skulle köpa mjölk och, liksom bara snubblade över en ny fräs
"- den bara låg där och såg alldes ensam ut !".
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Arbetsbelysning som säljs från och med idag. Står "endast för utomhusbruk" vilket låter märkligt.
https://www.lidl.se/p/du-fixar-allt/led-arbetsstralkastare/p60174

Vad händer om man bryter mot reglerna och använder den inomhus?
Eller har dom helt enkelt skrivit fel och menar "endast för inomhusbruk"?

Någon som hunnit skaffa den och vet om den är värd pengarna?
 
B bjoma skrev:
Arbetsbelysning som säljs från och med idag. Står "endast för utomhusbruk" vilket låter märkligt.
[länk]

Vad händer om man bryter mot reglerna och använder den inomhus?
Eller har dom helt enkelt skrivit fel och menar "endast för inomhusbruk"?

Någon som hunnit skaffa den och vet om den är värd pengarna?
Skulle tro att den lyser lite för skarpt för inomhusbruk...

/ATW
 
Ingen större rusning efter svarven de sålde för några veckor sedan. Fyra kvar i lokala butiken.

Om den är användbar eller inte får jag veta när min fru fyllt år i sommar. Kanske får komplettera med en blomma också.
 
F
B bjoma skrev:
Arbetsbelysning som säljs från och med idag. Står "endast för utomhusbruk" vilket låter märkligt.
[länk]

Vad händer om man bryter mot reglerna och använder den inomhus?
Eller har dom helt enkelt skrivit fel och menar "endast för inomhusbruk"?

Någon som hunnit skaffa den och vet om den är värd pengarna?
var står det ”endast utomhusbruk”? Det står väl ”för utomhusbruk”? Och det backas upp av IP-klasningen. Det är klart du kan använda den inomhus.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
Fairlane
F fsn skrev:
var står det ”endast utomhusbruk”? Det står väl ”för utomhusbruk”? Och det backas upp av IP-klasningen. Det är klart du kan använda den inomhus.
  • Färgtemperatur (ljusfärg): ca 6 500 K (kallvitt)
  • Endast för utomhusbruk
  • Mått: ca 20 x 11,6 x 20 cm (b x h x d)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Ingen större rusning efter svarven de sålde för några veckor sedan. Fyra kvar i lokala butiken.

Om den är användbar eller inte får jag veta när min fru fyllt år i sommar. Kanske får komplettera med en blomma också.
Ja, den undrar jag också över, är den användbar alls?
 
F
Fairlane Fairlane skrev:
  • Färgtemperatur (ljusfärg): ca 6 500 K (kallvitt)
  • Endast för utomhusbruk
  • Mått: ca 20 x 11,6 x 20 cm (b x h x d)
Se där. Oavsett vilket finns det väl inget som hindrar att man använder den inomhus. Det finns inget i IP-klassningen som säger att det måste regna på den.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.