Svar: Stuttgart

Själv har jag tidigare valt att köra en modell av skruvdragare från den blå tyska konkurrenten till Festool. Den har levt ett hårt liv, slängts i gruset, tappats från segar, borrat otaliga meter med hål och skruvat 1000-tals skruvar. Senaste gångerna jag har tagit med min blå kämpe för att skruva upp en tv eller riva ett badrum hos kompisar har det kommentarer att den gnisslar och har sig. Det är ett tecken på att livet börjar sina för min blå kämpe, vilken dag som helst kan den vita röken fly och kämpen slutar gnälla.

Kvar kommer bara vara en tystnad från kämpen. Innan detta sker kan en kontrollerad pensionering ske av den blå kämpen, där skulle en fin svart dragare från Festool komma väl till pass. Då kan jag olikt alla proffs fortsätta utföra gratis jobb åt alla mina kompisar, där de slipper höra på gnäll från varje mig eller skruvdragaren.

Men jag kan i alla fall skina med en fin ny dragare från Festool.
 
Svar: Wendlingen

Hade passat fint med en riktigt kvalitets maskin till husets alla renoverings projekt framöver.

/Mikael
 
Wendlingen heter staden.
Bygga nytt hus eller köpa gammalt det är det vi klurar på:thinking:Bra Verktyg är ju en bra början:D
 
Redigerat av moderator:
Svar på frågan: Wendlingen

Jag gillar kvalité och då är Festool det enda rätta!
 
Wendlingen är svaret! Bygga nytt hus eller köpa ett gammalt är det vi klurar påMen bra verktyg behövs ändå
 
Svaret är Wendlingen, där jag för övrigt har varit på ett fantastiskt besök. Käkade lunch med ena ägarsystern.
Som synes har jag så det räcker men vill ge en bra maskin till min ömt älskade far som har hjälpt mig med allsköns prylar genom alla år.
 
  • Verktygslådor staplade i en trång arbetsbod, vissa märkta med 'Festool' och 'Domino'.
Svaret är Wendlingen

Sambon lånade mina föräldrars skruvdragare (en riktigt bra en) för några år sedan och lyckades ha sönder den. Eftersom hon köpte en ny till dem har pengarna inte funnits för att köpa en till oss. Nu lånar hon av olika grannar när vi behöver en, och jag bara väntar på att hon ska ha sönder en till. Då tar det liksom aldrig slut – det blir en evig cirkel av lånande och nyköpta skruvdragare till alla utom oss själva. Tänk om jag kunde få vinna en! Då ska jag säga att jag lånat den, men inte av vem! Och att det är på obegränsad tid.
 
Svaret på frågan: Stuttgart

Motivering: Flyttar till hus för första gången och inser att jag aldrig har haft en skruvdragare i min ägo.

Då huset kommer ha visst renoveringsbehov av väggar kommer mina oansenliga underarmar förmodligen att gå av innan arbetet är klart om det ska göras för hand. Så en egen skruvdragare skulle både vara en ny erfarenhet och extremt välkommen.

/Stefan
 
Svar: Stuttgart

Motivering:
Bottenplattan till mitt hus gjuts imorgon och jag har köpt en gäststuga i byggsats som jag behöver montera själv. Då jag är oduglig på att hantera en hammare så skulle en högklassig skruvdragare från Festool passa som hand i handske.
 
Svar: Wendlingen

Motivering: jag villhöver en skruvdragare av kaliber Festool inför årets projekt.
 
Svart: Stuttgart
For
Ever
Sustainable
Tools
Offer
Outstanding
Longevity
 
  • Gilla
Cancerman_777
  • Laddar…
Hej,
Svaret är Wendlingen.
Min motivering till att just jag skall vinna tävlingen är behovet av en ny skruvdagare som är riktigt bra. Min gamla har några år på nacken och har blivit ordentligt trött efter sommarens altanbygge. Nu behöver jag en ny skruvdragare som med full energi kan vara med mig på nya byggäventyr.
 
Wendligen är svaret.
Köpte ny skruvdragare för inte så länge sen, det var dumt gjort för kvaliteten önskar en del övrigt att önska. Den är varken jättedålig eller jättebra. Vinner jag en ny kvalitetsmaskin kan jag ge bort min gamla till nån med lite lägre anspråk än vad jag själv har
 
Svar: Wendlingen

Motivering:
Jag har inget verktyg från Festool, utan blir ständigt hånad av hantverkarna på min frus sida för mina Ry0bi. Snälla hjälp mig slippa skammen! Jag behöver uppa mitt game!
 
Frågan: Wendlingen

När jag äntligen insätt att man får vad man betalar för. Köpte en ks 120 istället för min gamla Bosch och jösses, nu vill jag uppgradera samtliga verktyg till festool. Vilken prestanda och noggrannhet jag kan åstadkomma med dessa fantastiska verktyg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.