Vad heter din webbläsare Findus? Och vilken version har du?
 
Safari. Vet inte vilken version.

Så här ser det ut i listan
Skärmdump av diskussionsforumet bygghus.se med listad trådar som 'Humorhörnan' och 'För tidigt att köpa elbil?'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser bilder ut när jag scrollat ner en bit
Skärmdump av diskussionsforum på byggahus.se med användares inlägg och forumfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här långt visas sidan. Toksluts inlägg enl bevakar visas inte.
Skärmdump av en forumtråd på byggahus.se som visar inlägg och svar med en kommentar om moms på choklad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om jag går in några gånger till får jag kanske se hela tråden.
 
Hm..

Jag vet inte om det är exakt samma problem. Men jag tror jag lyckas reproducera felet när jag scrollar ner länge i just Humorhörnan och använder wifi (borde inte ha någon betydelse men vårt trådlösa nätverk är inte lika stabil som 4G). Då blir bilderna ibland gråa och delen under ”Till toppen” bara tom.

En orsak kan vara att vi för 2 veckor sedan gjorde om den tekniska lösningen för bilder så att när man nu laddar upp en bild så tas EXIF bort och vi skapar en högupplöst miniatyr. När någon sedan besöker samma sida från en mobil så skapas det en mindre miniatyr on-the-fly och när det skapas många sådana tätt inpå varandra så tar antingen minnet slut i ens enhet eller på servern (eller både och).

Det är bara en teori jag har.

Men det kan också vara så att minnet i Safari helt enkelt tar slut. Att Safaris hantering att slänga saker allteftersom det fylls på nya bilder inte är likadan som Chromes.

Jag ska be @cnils kolla på det på måndag.
 
  • Skärmdump av ett forum-inlägg på bygghus.se med en pågående laddning och knappen "Gå till toppen".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en gammal iPad4, den går det inte att tex. gillar inlägg och lite annat. Klara inte ens av att ladda vissa internetsidor. Så dags att arkivera strax. Tråkigt för en annars trevlig produkt...

Kanske samma problem?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Hm..

Jag vet inte om det är exakt samma problem. Men jag tror jag lyckas reproducera felet när jag scrollar ner länge i just Humorhörnan och använder wifi (borde inte ha någon betydelse men vårt trådlösa nätverk är inte lika stabil som 4G). Då blir bilderna ibland gråa och delen under ”Till toppen” bara tom.

En orsak kan vara att vi för 2 veckor sedan gjorde om den tekniska lösningen för bilder så att när man nu laddar upp en bild så tas EXIF bort och vi skapar en högupplöst miniatyr. När någon sedan besöker samma sida från en mobil så skapas det en mindre miniatyr on-the-fly och när det skapas många sådana tätt inpå varandra så tar antingen minnet slut i ens enhet eller på servern (eller både och).

Det är bara en teori jag har.

Men det kan också vara så att minnet i Safari helt enkelt tar slut. Att Safaris hantering att slänga saker allteftersom det fylls på nya bilder inte är likadan som Chromes.

Jag ska be @cnils kolla på det på måndag.
Ladda ner ett program som heter clumsy. Vi använder det när vi utvecklar nätkoden för vårt spel. Ovärderligt verktyg när man vill testa sin produkt på dåliga linor. Den kan simulera allt från latency till jitter
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 3 till
  • Laddar…
Jag har ett problem med att min telefon blir väldigt varm när jag besöker vissa hemsidor genom safari. Har ingen aning om vad detta beror på men ser lite överallt att fler rapporterar samma sak när det kommer till iPhone 12or. Ville bara nämna att för mig gäller det byggahus också, vet inte om det är något ni vill gräva i men nu har jag framfört det iaf
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ladda ner ett program som heter clumsy. Vi använder det när vi utvecklar nätkoden för vårt spel. Ovärderligt verktyg när man vill testa sin produkt på dåliga linor. Den kan simulera allt från latency till jitter
Jag önskar att alla utvecklare var lika kloka och utför den typen av tester plus lasttester. (y)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Jag önskar att alla utvecklare var lika kloka och utför den typen av tester plus lasttester. (y)
Jag önskar också vi gjorde det när vi gick live med vårt spel för 5 år sedan. Ramverket vi använde för nätkoden som skulle vara sk reliable visade sig inte vara det på dåliga linor.. (Mao aldrig reliable) Det vvr några svettiga dagar där när vi fick byta ut hela skiten mot egenskrivet :p
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ok, tack för felrapporten. Vi tror att dubbelnotiser i iOS beror på något annat än dubbelnotiserna i Android (som vi nu tror att vi har fixat). Som tur är så dyker felet inte upp så ofta.
Fick en dubbelnotis nyss, hade haft appen igång typ 30 sekunder innan, hade växlat över till annan app.
Skärmdump av iPhone XS som visar dubbla notiser för en tråd i Byggahus-appen på låsskärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

iPhone XS, iOS 15.3.1, senaste Byggahus-appen.
 
Jag får ingen notis när någon skriver inlägg i min egna projekttråd. Det fungerar med bevakning i alla andra trådar och även när någon reagerar på mina inlägg i min tråd.
 
AndersPS AndersPS skrev:
Jag får ingen notis när någon skriver inlägg i min egna projekttråd.
Om du klickar på klockan, är då alltid markerat?

Inställningsmeny för notiser med alternativen 'Alltid', 'Ibland' och 'Aldrig' valt på ett webbforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag vill inte ha meddelande (Mail), utan notis i appen, så aldrig valt. Samma inställning har jag på alla mina bevakningar.

Får varken notis i appen eller på hemsidan
 
Välj ”Ibland” istället för aldrig.
Och klicka på ”Hantera inställningar” och välj ”Enbart notiser”.

”Skicka meddelande” betyder inte ”e-post” utan mer generellt ”e-post och eller notis”. En notis är också ett meddelande.
 
  • Skärmdump av foruminställningar med markerad knapp "Ibland" för aviseringar och markerat "Hantera inställningar".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har reagerat på en grej, om jag klickar igenom de bevakade trådarna som hamnar i den vänstra sidovyn, men antalet olästa bevakade trådar är fler än vad som visas i sidovyn. Då ser det ut som att man läst alla sina bevakade trådar, men går man in i bevakningar så finns de bevakade trådarna som inte ryms i sidovyn kvar där som olästa.

Jag hade ju velat att fältet i sidovyn fylldes på successivt med de olästa bevakningarna? Hoppas det inte blev rörigt nu. Jag har upplevt detta på Win 10 och Brave(Chromium baserad).
 
En liten fråga, kan man söka i sin egen pm-låda? om man letar efter något speciellt.. (hittade ingen uppenbar ruta för det iaf - men det betyder inte alltid något när jag stirrat en stund på en sida haha..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.