Ja vi i Byggkollektivet kör med både Makita o Festool. Men går sakta men säkert över till Festool. Jag älskar dragaren speciellt med alla tillbehör. Nu har vi två tjejer som ska börja snickra med oss det vore ju toppen om de kunde få, åtminstone en av dem till att börja med, en kvalitets maskin med stil.
 
Förresten stor ju svaret på den första frågan i varje svar på tråden så...
Ja tänkte det gav sig självt
 
Wendlingen utanför Stuttgart. Jag deltar i tävlingen därför att jag har aldrig i mitt 50-åriga liv har ägt min egen skruvdragare. Det är förvisso inget som hindrar mig från att köpa en. Förutom att min man redan har en. Men det skulle alltså vara något alldeles speciellt med att äga sin egen. Sin första. Skruvdragare. En som är bra, dessutom. Och en som som både jag och min tonåriga dotter kan använda tillsammans i våra husrenoveringsprojekt. ;-)
 
Svsr: Stuttgart

Är trött på min 25 år gamla skruvdragare Fungerar än men en ny vore toppen
 
Svar: Wendlingen

Motivering: Jag och min fru ska flytta till vårt första hus någonsin, då vi inte äger någon skruvdragare i nuläget så vore detta toppen!
 
Frågan: Wendlingen

Med alla dess smarta funktioner är villhöver-faktorn stor! Behöver jag säga mer?
 
Uppdaterar mitt svar till Stuttgart när jag inser att jag svarade utan att läsa frågan tillräckligt noggrant. Skämsmössan på men hoppas att engagemanget kanske ger ett plus i kanten.. ;)
 
Svar på frågan: Wendlingen

Nu när man fyllt år igen märker man att man blir än mer svag, därför behöver jag en en Festool med drag!
 
Svaret är Wendlingen
Jag har ingen skruvdragare eftersom de är så dyra i inköp så jag använder mig av skruvmejsel. Men vill såklart ha en sådan.
 
Svar: Wendlingen

Behöver testa om en "riktig" skruvdragare är bättre än Julas.
 
Svaret är Stuttgart
Motiveringen till att just jag ska få äran att vinna en helt ny skruvdragare från Festool är att jag aldrig haft en batteridriven. Har alltid använd vanlig hederlig skruvmejsel men har insett att tidsbesparingen är enorm med en batteridriven. Har hittills funkat utmärkt men det kan vara dax att prova något ”nytt”
 
1.Wendlingen
2. Ska börja träarbetarprogramet och skulle vara magiskt att ha en riktig maskin i sina ägor och kunna utföra roliga byggen på huset och i utbildningen.
 
Hej

Svaret är. Wendlingen
Vi ska snart bygga nytt hus och jag ska göra en del moment själv. Det hade varit bra och ha en Festool skruvdragare, man ser helt enkelt lite proffsigare ut med den.
 
Svar: Festools huvudkontor ligger i Wendlingen am Neckar i Tyskland.
Motivering: Jag köpte hus i somras & skulle vilja slippa låna min pappas gamla Bosch varje gång jag är i behov av en skruvdragare. Till sommaren ska jag fixa till altan & trall & det skulle verkligen underlätta med en bra skruvdragare.
 
I Wendlingen finns huvudkontoret som ligger strax utanför Stuttgart.

Min motivering lyder:
Vi har just köpt ett nytt landställe med många arbetstimmar framför oss. Ekonomin är inte så god och vi behöver hålla koll på utgifterna. När min man köpte en sänksåg för några år sedan var han helt lysisk. Nu fyller han år på fredag den 25 februari skulle jag bli toklyckling om jag fick överaska honom med en skruvdragare som han gått och suktat på. Kan se mig honom framför mig då jag säger att jag tävlade och jag/han vann!! Dragningen är just på hans födelsedag vilket skulle vara ännu häftigare att visa upp sms eller hur ni nu meddelar vinnaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.