Svar Wendlingen

Min evige trotjänare makita ddf453 skulle behöva koppla av lite. Har försökt plåga ihjäl sen med allt från franska skruv till vispa betong men den vägrar dö. Därför önskar jag helt sonika vinna en ny skruvdragare så makitan kan få gå i arv till dottern istället så kanske den får ett mer stillsamt efterliv.
 
G
Wendlingen!

med 2 barn på 2 år och ett nyköpt hus med renoveringsbehov är livet inte jätte fett. Men att kunna ha möjlighet till högkvalitativ utrustning som dessutom är snygg skulle underlätta ofantligt mycket jämfört med att handskruva alla gipsväggar.
 
Tips till alla framtida deltagare: Wendlingen am Neckar har ca 16000 invånare, så som frågan är ställd är svarer Stuttgart med sina ca 600 000 invånare :D
 
  • Haha
pjgb
  • Laddar…
Svar Wendlingen

Man har ju förstått från sina hantverkspolare att Festool är det man ska ha, så det hade suttit riktigt fint med en bra och flexibel dragare som denna.
Ska förhoppningsvis köpa hus/tomt inom en snar framtid och då kommer den garanterat att gå varm! Bostadsmarknaden i Åre är lite svår bara…
 
5TOFF3L
Svar: Wendlingen utanför Stuttgart som har något över 600 000 invånare

Motivation:
Jag är husägare. Det skulle egentligen räcka som motivation då man aldrig får slut på användningsmögligheter för en skruvdragare när man har hus
 
Svaret är såklart Wendlingen.

När man bor på en över 100 år gammal gård med 7 st byggnader som kräver underhåll behövs en kraftig och bra skruvdragare.
Den skulle även vara perfekt för vinterns pimplingar för att koppla på en isbjörn.
 
Wendlingen

För en som inte har råd med premiummaskiner står och faller mitt hopp helt och hållet med denna tävlingen. Som allmän tummen-mitt-i-handenman hade denna maskinen garanterat imponerat så mycket på min sambo att hon inte hade lagt märke till att tavlorna sitter snett!
 
Frågan: Wendlingen

Motivering: Det hade varit fantastiskt roligt att få chansen att äga ett av dessa verktyg av det finaste fabrikat jag känner till. Jag har 100m2 uteplats framför mig i sommar så det hade verkligen passat perfekt också att vinna denna!
 
Svar
Utanför Stuttgart, i Wendlingen.

Motivation
Jag har en skruv lös, och inget drag i renoveringen.
Snälla, hjälp en hantverkstok!
 
Svar: Stuttgart

Motivering:
Efter att renovering av mitt hus nu är klart, ska vi precis börja titta på att bygga ut. Vad passar bättre då än att ha en ny fin värsting till maskin!
Har bara hört hur bra maskiner Festool har, och skulle gärna vilja äga en själv!
 
Gick genast in på min profilsida och fyllde i de begärda uppgifterna, för den här maskinen skulle jag verkligen ha nytta och glädje av i mitt tillbygge. Just nu är jag lite handikappad av en avsliten sena i ett finger, högerhanden såklart , men när det är färdigläkt, då dj....r .
Min gamla B&D borrskruvdragare fungerar iofs, men inte så bra, och framför allt inte så länge åt gången.

Staden ni söker är Stuttgart. Wendlingen, där kontoret ligger, (på Wertstraße 20) ligger utanför Stuttgart.
Vill ni ha telefonnummer så letar jag gärna upp det. Säg bara till.
 
Svar: Wendlingen

Jag bara måste få testa en festool dragare! Den ligger långt över vad jag kan budgetera för en skruvdragare, men i.o.m att jag ska bygga staket runt altanen till våren så behöver jag införskaffa en bra skruvdragare snart. Hade varit toppen att få en sån här proffsdragare som jag kan ha många år framöver!
 
Svar: Wendlingen

Det hade varit så kul att vinna en skruvdragare från Fratool. Då hade jag kunnat reta snickaren nästa gång han kommer hem till mig som kör med ”budget märken som Makita och DeWalt” medans man själv glänser med ett riktigt verktyg
 
Frågan: Wendlingen

Motivering: Bygglov godkänt och ska bygga mitt livs första egna hus under 2022-2023.
Hade varit kul att testa Festool under bygget, enda jag vet är att de gör bra och lättlästa tumstockar. :)
Extra bra är tumstockarna till att läsa av strålen från korslaser!
 
Svar: Festools huvudkontor ligger i Wendlingen, utanför Stuttgart.


Motivering: Har som stugägare och amatörsnickare på senare år insett vikten av kvalitetsverktyg, framförallt batteridrivna sådana. Har de senaste åren hunnit investera i en DWC 18-4500, HKC 55 samt min nya personliga favorit OSC 18. Har flera gånger hört att jag bör satsa på något billigare då jag bara är studerande, men jag anser att kvalitet lönar sig i längden. En vinst av en ny kvalitetsskruvdragare, det mest använda verktyget, hade betytt mycket för mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.