Svar Wendlingen

Ja när familjefadern och hantverkaren i familjen dog stod jag där med ett antal äldre byggnader och verktyg som alla behöver "daglig omsorg" eller i alla fall åtgärd ganska ofta och regelbundet. Vissa verktyg behöver man ju oftare än andra för div. reparationer/nytillverkning/Lappa/laga. En skruvdragare av bättre sort vore därför en rejäl vinst för att kunna bemästra framtidens alla krav och måsten. Devisen "Kan själv" funkar, men kräver lite bättre redskap för att uppfylla kraven numera.
 
Mats-S
Svar Wendlingen

Behöver en smidig mindre skruvdragare till mina renoveringsjobb på sommarstället :)
 
Svaret på frågan: Wendlingen.

Motivering:
Inom kort är det dags för nytt altanbygge och trädgårdsprojekt. Vår gamla Dewalt 14,4v sjunger verkligen på sista versen trots en uppsättning ersättningsbatterier för några år sedan. Den har överlevt sedan tidigt 2000 men nu behövs en ersättare. Det skulle vara fantastiskt med en stabil maskin som lär hålla och leverera länge.
 
Svar: Wendlingen

Skall i egen regi bygga ut huset till sommaren, men har efter flera år som snickare fått artros i handlederna, trolig orsak hammaren enligt läkaren, men att skruva går bra så en Festool skruvdragare skulle verkligen hjälpa mig.
 
Svar: Wendlingen

Att bo vid Mälaren är fantastiskt på många sätt men med hjul under vagnen som verktygen ligger i och backe hela vägen mot stranden från garaget är ibland inte det mest praktiska, vilket jag fick erfara när min fina DeWalt fick ta sig ett dopp... Den fungerar ännu men kraften har sinat avsevärt sedan doppet så en ny kraftfull n vore ju synnerligen trevligt!
 
Festools huvudkontor ligger utanför staden Stuttgart. I den lilla staden Wendlingen vid Neckar.

För tre år sen köpte jag och min sambo vårt första hus. Detta gamla torp var i behov av en himla massa kärlek och det har det verkligen fått oxå...på bekostnad av att min dewalt-maskin gav upp lagom till att det sista projektet i form av altanbygget blev klart.
Nu har vi tagit oss an ett nytt projekt och det går ut på att vi ska bygga ett helt nytt hus!!! Det kan man inte ge sig in i utan en riktigt bra skruvdragare så därför önskar jag mig väldigt gärna den här skruvdragare från Festool!:love:
 
Unikt namn
Stuttgart.

Egentligen har jag en helt ok Aeg som gått i arv. Men frun har en 15+ år gammal clas olson maskin som numera luktar bränt när den laddas och känns lite farlig. Så jag önskar, å hennes vägnar, hjälp att skruva i huset :D
 
Svar: Wendlingen
Hej! Jag och min fru har bestämt oss för att flytta. Vi vet inte vilket typ av hus vi kommer flytta till än, men det kommer säkert behöva renoveras. Hon älskar byggnadsvård så ett hus från sekelskiftet är inte otroligt, det är alltså hon som gör det mesta av arbetet vid renovering (hon litar inte på mig.) Jag hade velat vinna detta för att kunna bidra på något annat sätt än att titta på.
 
Svar: Staden är Wendlingen. Som elektriker med behov av kvalitets verktyg som skule förenka, underlätta mina sysslor samt övergå från DEWALT som är av de äldre årgång till en bättre märke.
 
Wendlingen
Själv har jag en Festool skruvdragare men skulle vilja ge en till min farsa som ska gå i pension och renovera upp en lägenhet, som de ska flytta till. Den hade förgyllt hans kommande arbetsdagar!
 
Hej.
Svaret är Wendlingen.

Motiverigen är enkel som yrkes elektriker med egen verksamhet i behov av bra och lättare mer pålitlig verktyg som skule underlätta och förenkla mina sysslor, samt övergå från Dewalt av äldre årgång till en bättre märke som är även lättare att handskas med.
 
Trötthet och ett glas vin i kombination när man läser är ingen höjdare.
När jag nu faktiskt läser frågan, så behöver jag revidera mitt svar.

Svaret på frågan: Huvudkontoret ligger utanför Stuttgart i staden Wendlingen.

Motivering: Jag vill citera en gammal arbetsgivare; ” bra folk behöver bra grejer”
 
Svaret på frågan är Wendlingen

motiveringen är att det är en Festool
 
Svar: Utanför staden Stuttgart i Wendlingen

Här är frågan tokigt ställd och kan vara båda svar!

För att min Makitadragare snart inte orkar med gipsskruv mera:) Feestool är kvalitet rakt igenom och skulle vara roligt att äga en.
 
Redigerat:
svar: Wendlingen

nu har jag rustat på mitt hus i ett år och börjar nu bli klar med detta hus. På gården finns det två hus till vilka ska bytas panel och bytas golv. När det gäller skruvdragare så är det ett oumbärligt verktyg på en gård. En proffsig skruvdragare skulle vara en perfekt vinst då de får slita hårt i min hand .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.