Svar: Wendlingen
Motivering: En skruvdragare med två batterier skulle vara en perfekt start att börja komma igång med Festool sladdlösa verktyg.
 
Svar: Så som frågan är ställd så är svaret Stuttgart.
Festools huvudkontor ligger utanför staden Stuttgart med drygt 600 000 invånare. I den lilla staden Wendlingen vid Neckar med ca 15 000 invånare.
Motivering: Som ny villaägare och för tillfället innehavare av en skruvdragare av budgetmodell har jag nu märkt behovet av verktyg av Festools kvalitet!
 
Svar Wendlingen

Festool har bästa skruvdragaren! Vid vinst kommer jag att ha två stycken och kan skruva och borra dubbelt så snabbt när uterummet skall upp till våren. Om inte annat kommer arbetet att bli roligt och effektivt fast ta lite längre tid att slutföra med min ”brother in arms”
 
Rätt Svar: Stuttgart
Motiveringen är att jag redan har flera verktyg av märket Festool och vill bara ha fler
 
Redigerat av moderator:
Svar: Stuttgart
Motivering: Har inte kunnat införskaffa verktyg när jag varit student. Nu när jag precis börjat arbeta vill jag köpa verktyg som underlättar alllt fix i huset, men kommer inte kunna göra det när frugan är gravid och sjukskriven.
 
Pelleplutt78
Svaret är Wendlingen.

Bygger hus på en Ö i Bohuslän. Bor man på en Ö behöver man allt en riktig skruvdragare man kan lita på!
 
Svar: Stuttgart (Wendlingen)

Motivering: Låt mig vinna eller i bygget försvinna. Barn och hus blir mest bara bus. Nu läcka i kök gjord av mus. Då får renovering av ovanvåning vänta. Tyvärr står jag med verktyg som är inkompetenta. Men om jag i min hand en Festool skulle ha. Då blir jag nog proffs i bygget och allt blir bra.
 
Stuttgart.

I am currently doing a total renovation of our summer cottage extending it from 70 to 110 kvm. I'm a novice DIY'er and my tools are just about managing the job. A new Festool screwdriver would be an absolute dream and probably save me a lot of energy. I'm definitely investing in their tools in future. A professional carpenter has helped me at times and all he has is their Products - very jealous!

[QUOTE = "Annelie Hultberg, post: 4642880, member: 169578"] Visa bilaga 590968
 
O Oxid skrev:
Jag börjar!

Frågan: Wendlingen

Motivering: Jag äger en Festool produkt som är en DWC-18-4500 vilket är en skruvautomat och det är alltid en fröjd när den får användas. Smidig, snabb, krånglar aldrig.

Dumsnål så lät jag mig välja ett annat märke till skruvdragare, och det hade ju varit kul att känna samma fröjd även när skruvdragaren måste tas fram (vilket är oftare)
 
Svaret är Wendlingen.

Min motivering är att jag alltid suktat efter att få ha en Festool-dragare men aldrig kommit dit. Jag skulle ta hand om den som ett barn, bara låta den dra i skruvar av högsta kvalitet och med rätt moment.
 
Stuttgart

Hade varit trevligt att ha en egen skruvdragare/ borrmaskin, för att hela tiden slippa låna sonens.
 
[
svar på frågan: Wendlingen
Wow äntligen kanske ett proffsverktyg som jag har länge länge. Min Hitachi 11 år gammal har jag nu limmat med allt möjligt så handtagen ska sitta kvar på skruvdragaren ‍♂️‍♂️

Jag får fönster till huset om 4 veckor och då ska det skruvas som ett proffs …fast jag är en glad amatör

robert Tunebrant
 
Svar: Wendlingen

Varför ska jag vinna?
Jag har en skruvdragare, en Bosch, fungerar bra för det jag använder den till. Vad använder jag den till då? Jag hjälper min mor i hennes lilla attefallshus, jag bygger kaninhinder åt min dotter, jag skruvar ihop möbler och ja du, det man för övrigt har en skruvdragare till.
Behöver jag en ny skruvdragare? Egentligen inte.
Känner att jag vill inte hitta på någon fantasifull historia om att jag ska bygga en altan eller lägga om taket.(Bor i hyreslägenhet)
Varför vill jag vinna då?
JAG ÄLSKAR NYA PRYLAR!
Boschen kan pensionera sig hos min äldsta son och pappa får en ny skruvdragare!
Därför!
 
Svar: Wendlingen

Festool - bästa och finaste, vore magiskt att byta sin gamla gröna Bosch mot en sådan
 
svar på frågan: Wendlingen
Wow äntligen kanske ett proffsverktyg som jag har länge länge. Min Hitachi 11 år gammal har jag nu limmat med allt möjligt så handtagen ska sitta kvar på skruvdragaren ‍♂️‍♂️

Jag får fönster till huset om 4 veckor och då ska det skruvas som ett proffs …fast jag är en glad amatör

robert Tunebrant
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.