Dannnnnnne
Svaret på frågan är Wendlingen

Jag ska nu på vårkanten bygga trädäck på dryga 80kvm och under sommaren ett förråd på tomten. Jag är på jakt efter en skruvdragare och har sneglat på festool men kan inte motivera kostnaden för Batterier och laddare.. Skulle jag vinna det här paketet skulle jag kunna bygga ut min verktygspark med riktiga proffsverktyg I fortsättningen :D
 
  • Gilla
mintti
  • Laddar…
Eriksgatan
Svar: Utanför storstaden Stuttgart ligger Wendlingen, där Festool har sitt huvudkontor.
Motivering: I april kommer vi att sätta upp solpaneler på hela husets samtliga takytor, och montera många meter fästsystem och uppfäst kabel. Detta behöver gå fort eftersom även hantverkare ska delta och vår gamla AEG har bara ett enda batteri som tar lång tid på sig att ladda. Vi är även oroliga över att dess vridmoment inte räcker till för de grova 12 cm långa takstolsskruvarna som håller panelernas skenor. Dessutom släpper AEG-chucken bitsen ibland när bromsen slår till vilket är otroligt irriterande att behöva fippla med balanserandes uppe på ett tak. Så en stark kvalitetsmaskin från Festool kommer att bli till stor nytta i både detta och framtida poolprojekt.
 
Wendlingen

För Makitan luktar bränt och lilleman har frågat när jag ska skruva ihop sängen :) + vi har precis fått covid så det är synd om oss
 
  • Gilla
sin
  • Laddar…
Festools huvudkontor ligger i Wendlingen vid floden Neckar, drygt åtta mil söder om Stuttgart.

Jag vill såklart ha en Festool skruvdragare. Vem vill inte det?

Anledningen till att just jag ska vinna är att jag behöver en ny skruvdragare till min fru. Hennes Parkside har levt hårt och nu har chucken gått sönder.
 
Svar: Utanför Wendlingen

Får tillträde till vårt nya hus nu i mars, nya ägarna till vårt nuvarande hus får ta över de befintliga verktygen inkl. trädgårdsmaskiner. En ny skruvdragare hade varit välkommen då det såklart finns renoveringsbehov i kombination med alltför optimistiskt höga förhoppningar om tidsåtgången...
 
Mitt svar: Wendlingen vid Neckar

Som pensionär så har man knappt att skaffa skräpet från Ikea. Så vem vet, en möjlighet att få köra en av marknadens bästa maskiner och trycka till skruvarna så artrosen far ända in i kaklet. Vad skulle kunna gå fel? Sen får junior ärva den och köra vidare :)
 
richardtenggren
Svar: Wendlingen

Då vi renoverar för fullt, på flera ställen i huset så kan man aldrig få för få skruvdragare.
Att den ”gula” brann förra helgen kanske bara är ett tecken på att jag behöver en skruvdragare i den där fina blå färgen med gröna detaljer istället! :geek:
 
Festoolfabriken ligger utanför Stuttgart.

Jag har haft så många usla skruvdragare, så nu när jag ska köpa ett gammalt hus och renovera har jag stort behov av bra utrustning.
 
Svar: Wendlingen
Jag har använt en sådan skruvdragare som tävlas ut. Tyvärr var det inte min. Har man använt Festoolprodukter vet man vad som är bäst och man får ha-begär. När jag läste denna tävling fick jag vinna-begär.
 
Svaret på frågan: Wendlingen

Motivering: Jag vill citera en gammal arbetsgivare; ” bra folk behöver bra grejer”
 
Rätt svar är stuttgart.

En bild säger ju mer än tusen ord så här är min motivering till varför jag hade gärna hade vunnit en ny skruvdragare som dessutom är borstfri och även fungerande:
Hand håller en rökfylld Makita skruvdragare mot träyta, indikerar behov av nytt verktyg.
 
Svar: wendlingen

Har en grön bosch som varit med sedan jag blev medlem här och använts i alla mina projekt och byggen sedan dess. Tycker att både boschen och jag förtjänar en ny, så får min gamla trotjänare vara kvar som reserv och den nya får ta sig an mina kommande byggen! Dessutom skulle jag äntligen få en maskin med 13mm chuck! Som en storebror!
 
Wendlingen

Efter nära på 15år i villan, åtskilliga projekt med allt från garagebygge, husrenovering till pool med soldäck är snickarboa på gång, och detta med en ännu icke renoverad tvättstuga och barn som nu blivit 11 och 13 år... (she's a keeper, I know :heart: ) :oops:
Det finns många Bosch i garaget som är på väg ut till uthuset, men det finns även en Dominofräs från Festool som lämnar ett svårslaget resultat efter sig, det vore mycket intressant att se om skruvdragaren som tävlas ut håller samma höga klass.
Systainern som Dominofräsen ligger i känner sig förmodligen lite ensam bland alla L-boxxar - slipper den ensamheten utlovas ett grundligt och väldokumenterat test OCH att nuvarande katthus ersätts av en tvårummare i kattgården där både Rasmus och Bärra får plats. :love:
 
Svar: Stuttgart

Har man en gång provat Festool vill man aldrig köra något annat.

Nu har jag ett par maskiner, dock ej någon skruvdragare. Dock är känslan att ett till inköp av, en för min sambo fullkomligt onödig maskin, kommer att leda till att jag inte sover inomhus längre. Så jag hoppas att jag på det här sättet kan komma runt problemet, för skruvdragaren ska jag ha på ett eller annat sätt.
 
Svar: Wendlingen am Neckar

Motivering: Jag har aldrig vunnit något så en proffsig skruvdragare hade varit något!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.