Festools huvudkontor ligger utanför staden Stuttgart. I den lilla staden Wendlingen vid Neckar.

Jag har en sänksåg från festool och det är så fin kvalité på den så jag blir lika glad varje gång jag använder den. Dock är den sladdbunden. Det hade varit jättekul att få äga fler festool produkter och samtidigt komma in i festools batteriplattform så att det blir billigare framöver att investera i nya batteriverktyg.
 
  1. Svar: wendlingen
  2. Motivering: Tänkt att för en gångs skull, få äga ett riktigt premium verktyg istället för den trötta dragaren jag har med vobblig shuck. Det vore nått för vårens kommande altanbygge!
 
Huvudkontoret ligger utanför Stuttgart.

En ny skruvdragare hade passat perfekt nu när chucken på min gamla har havererat efter altanbygge, gipsning och skruvning av staket.

Hade varit fantastiskt att få använda en sån här kvalitetsmaskin!
 
Festools huvudkontor ligger i Wendlingen.
Motivering: Har just nu en riktig gammal tung Makita där batterierna är slut. Hade varit trevligt med en ny fräsch skruvdragare från ett erkänt bra märke.
 
Svar: Wendlingen

Denna har vart perfekt inför sommaren med trall bygge och köksrenovering.
 
Utanför Stuttgart i staden Wendlingen am Neckar i Tyskland.

Skulle bli perfekt för alla pågående projekt och kommande projekt där det ska byggas pergola, odlingslådor med växthus, badrum och inte minst utbyggnad av huset!
 
Festools huvudkontor ligger i Wendlingen.

Motivering: Med villa i Uppsala och sommarstuga på Öland är verktygen alltid på "fel" ställe och med fru, två barn och två katter är det alltid fullt i bilen. Vi har många tyngre byggprojekt på gång i vår och sommar så vore perfekt att kunna ha dubbla upplagor av de viktigaste maskinerna samt att kunna känna tryggheten då Festool alltid levererar!
 
Svar: wendlingen

Nu när jag har gått och blivit med ett renoveringsobjekt (flera stycken om jag ska vara ärlig), så behöver jag uppgradera min verktygspark med proffsiga verktyg. Och vad kan vara bättre att börja med om inte en Festool skruvdragare?
 
Wendlingen

Vore drömmen att vinna en fin festool maskin. Boschen jag har haft tog pension i somras, klarade tydligen inte att bada.
Samt är valet i kvalet att uppgradera verktygs parken i övrigt och får man in en fot i festool så lär man stanna där och fortsätta bygga på samlingen.
 
P
Wendlingen.

Samma anledning som tidigare när det var tävling om skruvdragaren. Ger den såklart till min granne som hjälpt mig mycket med huset! Vore kul om han fick byta ut sin 10 år gamla dragare. Ett stort + är ju att jag kan få låna den av honom med :)
 
Rätt svar är Stuttgart.

Jag köpte en AEG skruvdragare för 12 år sedan när vi flyttade in i vårt hus.
Den har sedan dess verkligen fått bekänna färg i diverse byggen här hemma och nu sjunger batteriena på sista värsen.

Till våren/sommaren väntar ett staketbygge på ca 35 meter och en ny professionell från Festool skulle underlätta bygget avsevärt.
 
Utanför Stuttgart i Wendlingen.

Slet ut min gamla Bosch fullständigt i pappas husbygge, så det vore inte dumt med en när jag själv ska börja bygga inom kort!
 
Svar:Wendlingen, Har testat Makita( batterier dyra) Millwaukee. (tunga, problem med chuck) Festool nästa??
 
Svar: Stuttgart

Efter några års studerande på Byggahus har man ju förstått att villhöver-faktorn är särskilt stark för Festool. Vad är grejen? Får jag nu chansen att laga ett hål med en dragare från Festool, utan att för den sakens skull göra ett hål i plånboken så vore lyckan gjord.
 
Wendlingen

Eftersom jag har erfarenhet av vad som händer då man väl skaffat sig en festoolskruvdragare kan jag tänka mig att ställa upp och vårda den här skruvdragaren, så inte fler forummedlemmar behöver fastna med så här tunga droger. När man väl skaffat skruvdragaren så inser man värdet av centrotec-systemet och börjar investera i det. Det ena leder till det andra och innan man vet ordet av sitter man där med flera blågröna skruvdragare och en massa fina centrotec-tillbehör i fina gråa lådor. Men plånboken ekar tomt och man får hålla till godo med snabbnudlar alla dagar i veckan. Skruvdragarna och tillbehören är verkligen trevliga, men nudlarna blir lite trista i längden. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.