Vi har tomt A11. Blir ett opera med puts och garage.
Skall skriva papper imorgon.

Skall ni andra ha puts eller tegel?

Bor i Malmö och har aldrig bott i Kävlinge tidigare.

Ha en bra dag! Vi höres!
 
SaraJ skrev:
Vi har tomt A11. Blir ett opera med puts och garage.
Skall skriva papper imorgon.

Skall ni andra ha puts eller tegel?

Bor i Malmö och har aldrig bott i Kävlinge tidigare.

Ha en bra dag! Vi höres!
Tror det var A12 en kollega till mig skulle bygga på. Dvs om A12 är en hörntomt.

Vi kommer att ha puts på vårt Pilegårdenhus.

Vi har ej heller tidigare varit husägare. Vi bor nu i Malmö. Skall bli skönt att komma från Malmö. Speciellt nu när vi har en liten 1 åring.

hälsningar
Patrik
 
Har inte heller varit husägare förut, bor i lägenhet i Kävlinge sedan 1½ år och jobbar i Lund.
Har varit i valet och kvalet vad gäller puts eller tegel men har till slut kommit fram till att det blir tegel på vårat Landsort:)

Hälsningar Linda
 
drarmi skrev:
Tror det var A12 en kollega till mig skulle bygga på. Dvs om A12 är en hörntomt.

Vi kommer att ha puts på vårt Pilegårdenhus.

Vi har ej heller tidigare varit husägare. Vi bor nu i Malmö. Skall bli skönt att komma från Malmö. Speciellt nu när vi har en liten 1 åring.

hälsningar
Patrik
ok kollegan skulle tydligen inte ha A12 utan A14 ... detta beyder att det är din pojkvän amjo jag talat om tidigare :)

han verkar inte ha koll på var ni skall bygga så det är bra att du har det ;-)
 
drarmi skrev:
ok kollegan skulle tydligen inte ha A12 utan A14 ... detta beyder att det är din pojkvän amjo jag talat om tidigare :)

han verkar inte ha koll på var ni skall bygga så det är bra att du har det ;-)
Haha... ja, han har nog koll egentligen.. bara inte på vad tomten heter! :) Ja, han har nämnt att han har två kollegor som ska bygga i Gryet.

För er som ska ha tegel har ni gjort tillval på tegel till nocken eller ska ni ha trä (standrad)?

Vi ska ta och köra ut till Veberöd och kolla på tegel och puts. Där ligger massa Myresjöhus som man kanske kan få inspiration från.

Vi tänkte även ha ryggåstak, men funderar då på hur det ser ut med en kamin som får ha ett jättelångt rör.... Ngn som har några tips, tankar ideér kring det?

Är det ngn mer än jag som tycker att 1 år kan vara lång tid? Men när vi väl är där så antar jag att det känns som att det gått snabbt. Det borde vara en trevlig period att flygga in i hus på.

/Anna
 
Hej!

Vi ska ha tegel upp i nocken, tycker det är finare så. Var ute i Veberöd för ett par veckor sedan och kollade runt lite, man behöver lite inspiration:) Har även varit i Åhus och kollat, där finns det oxå ett stort område med nybyggda Myresjöhus :)

Hälsningar Linda
 
Vi var ute i Veberöd i helgen och tittade. Tack för tipset:)

Nu är pappren skrivna så nu finns ingen återvändo;-)

Hur går det för er andra?
 
Vi har oxå varit ute i Veberöd och kollat. Det är kul rent allmänt att kolla på nya områden. Helst skulle man ju även vilja gå in och kolla. :)

Nu lutar det åt att vi oxå tar puts på vår lilla lya.

Man längtar till det nya och trädgården nu när det är sommar och fint. Ska bli kul att ha sitt eget. Men det är ju lite jobb med trädgården innan det blir så trevligt och fint som man vill ha det.

Hälsn. Anna
 
Hej!

Vi bygger också i första etappen :) Vårt hus är det som ligger allra längst ner på höger sida (kommer inte ihåg nummret). Ett Pilegården med gråa dörrar och fönster. Vi har slutbesiktning den 5 juli så nu närmar det sig med stormsteg!

/Jennie
 
Lovali skrev:
Hej!

Vi bygger också i första etappen :) Vårt hus är det som ligger allra längst ner på höger sida (kommer inte ihåg nummret). Ett Pilegården med gråa dörrar och fönster. Vi har slutbesiktning den 5 juli så nu närmar det sig med stormsteg!

/Jennie
kul!! Hej Jennie!

Då är det ni och vi som bygger Pilegården i etapp 1, eller finns de fler. Har för mig att vi bara sett ert hus tidigare. Igår reste de vårt hus. Hann dock inte se det allra sista av resningen. Tänkte att vi MÅSTE ju bara ut och titta på lördag för att se hur det blev.

/Patrik och Hanna med lilla Isaac.
 
Japp har inte sett några andra förrens ert :)

Klart ni måste ut och kika, vi bor ju redan i Kävlinge så jag är där nere v ä l d i g t ofta hehe, sambon börjar tycka man är lite halvkonstig nu men hey de kan ju slått i en spik eller två :p

Idag har de satt upp kaklet i köket, vi valde en frostad glasvariant, blev väldans fint!

Har ni valt kakel än? Vad har ni för planlösning på ert Pilegården?


Jennie, Christian & kottarna
 
Lovali skrev:
Japp har inte sett några andra förrens ert :)

Klart ni måste ut och kika, vi bor ju redan i Kävlinge så jag är där nere v ä l d i g t ofta hehe, sambon börjar tycka man är lite halvkonstig nu men hey de kan ju slått i en spik eller två :p

Idag har de satt upp kaklet i köket, vi valde enfrostad glasvariant, blev mäldans fint!

Har ni valt kakel än? Vad har ni för planlösning på ert Pilegården?


Jennie, Christian & kottarna
planlösning .. svårt att beskriva ... men vi har inte öppet upp som på ett av planlösningarna från MH. Sen har vi nog gjort om en hel del tror jag jämfört med den planlösning vi utgick ifrån. Enkelt sagt så har vi vardagsrum på halva nedanvåningen, dvs längs hela långsidan mot trädgården. Sedan öppet in till kök från vardagsrum och hall. Sen kommer ju badrum och grovkök ut mot carporten. Vi har spegelvänt huset också jämfört med de olika grundförslagen.
Ovanvåningen är typ inte så stor skillnad från standard planlösningen. Bortsett från kupor mot både trädgård och gata.

ja kakel och klinker hmmm kankse dags att bestämma sådant :) känns som det börjar bli lite ont om tid. Iallfall om man skall hinna ändra sig fram och tillbaks lite också.
 
drarmi skrev:
planlösning .. svårt att beskriva ... men vi har inte öppet upp som på ett av planlösningarna från MH. Sen har vi nog gjort om en hel del tror jag jämfört med den planlösning vi utgick ifrån. Enkelt sagt så har vi vardagsrum på halva nedanvåningen, dvs längs hela långsidan mot trädgården. Sedan öppet in till kök från vardagsrum och hall. Sen kommer ju badrum och grovkök ut mot carporten. Vi har spegelvänt huset också jämfört med de olika grundförslagen.
Ovanvåningen är typ inte så stor skillnad från standard planlösningen. Bortsett från kupor mot både trädgård och gata.

ja kakel och klinker hmmm kankse dags att bestämma sådant :) känns som det börjar bli lite ont om tid. Iallfall om man skall hinna ändra sig fram och tillbaks lite också.
Låter lite som vår planlösning fast vi har ett sovrum därnere (mittemot toa och grovkök)
Har köket mot gatsidan (om du sett de liggande fönsterna vi har så är det där vi har köket)

Hmmm innan vi blev klara med kaklet hade jag ändrat mig 3 ggr hehe.

/Jennie
 
hej hej,
det är kul att "lyssna" på er som kommit lite längre i processen. Fortsätt gärna att uppdatera oss andra på saker som varit bra att tänka på mm. Ja, och när ni börjar få lite bilder så kan ni ju lägga ut dem här. :)
Vi har precis betalt lite handpenning så just nu händer det inte så mycket för oss.
 
Vi betalde in handpenningen för någon vecka sedan. Nu väntar vi på ritningarna som trol. ska bli klara i slutet av den här veckan.

På torsdag skall vi träffa köksarkitekten. Någon som varit där som kan bidra med lite tips på hur vi kan förbereda oss?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.