tommib tommib skrev:
Men under tiden så är det en hög låga





Förlåt, jag går ut nu...

Ännu värre här
Det går att bygga upp en relation inför en prövning eller efter en prövning. Men bygger två till en tillbyggnad i relationen blir det barn. Om tillbyggnaden blir till av extern förmåga så blir de skilsmässa. Blir de skiljsmässa så har lågan brunnit ut. Det går även att göra en tillbyggnad med den externa förmågan. Men inget går att bygga upp igen
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nattmössan tala nyss om för mig att husbyggen är mycket lättare än både relationsbygge och ord/menings uppbyggnad
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Se tidigare inlägg om ICE.
Givetvis var det diskussionen om ICE som inspirerade mig till att skriva om ottomotorer. Men det inlägget ger ändå inte svar på min fråga. Hur många vet vad en ottomotor är?
 
A andersmc skrev:
Givetvis var det diskussionen om ICE som inspirerade mig till att skriva om ottomotorer. Men det inlägget ger ändå inte svar på min fråga. Hur många vet vad en ottomotor är?
Man kan bli Wankel-modig för mindre
 
  • Gilla
  • Haha
fubar och 4 till
  • Laddar…
A
A andersmc skrev:
Givetvis var det diskussionen om ICE som inspirerade mig till att skriva om ottomotorer. Men det inlägget ger ändå inte svar på min fråga. Hur många vet vad en ottomotor är?
sitter i mycket men inte i diesel fordon.
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Och när hela huset brunnit ner återstår bara en låg hög
Hur är det, brinner hus upp eller brinner hus ner?
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
A
ett ord jag ofta använder är kvamna, de flesta står och undrar vad jag menar..
 
  • Gilla
Takfönster
  • Laddar…
Kom på att jag hörde en intervju med en invandrad kvinna.
Hon hade hört begreppet "klackarna i taket" och trodde det betydde att det utövades en sex-akt.
Men dom flesta lägger väl in betydelsen "fullt ös" (på en fest) i det talesättet.
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
A
M MagHam skrev:
Kom på att jag hörde en intervju med en invandrad kvinna.
Hon hade hört begreppet "klackarna i taket" och trodde det betydde att det utövades en sex-akt.
Men dom flesta lägger väl in betydelsen "fullt ös" (på en fest) i det talesättet.
hörde idag att det skulle bli en "break up vår".. (hatar engelska ord i svenska...)
kom och tänka på din text angående klackarna i taket... ;)
 
  • Gilla
Takfönster
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Kom på att jag hörde en intervju med en invandrad kvinna.
Hon hade hört begreppet "klackarna i taket" och trodde det betydde att det utövades en sex-akt.
Men dom flesta lägger väl in betydelsen "fullt ös" (på en fest) i det talesättet.
Det ena utesluter ju inte det andra naturligtvis, men den ursprungliga bilden är ju att det dansas så vilt att klackarna slår i taket.
 
M MagHam skrev:
Kom på att jag hörde en intervju med en invandrad kvinna.
Hon hade hört begreppet "klackarna i taket" och trodde det betydde att det utövades en sex-akt.
Men dom flesta lägger väl in betydelsen "fullt ös" (på en fest) i det talesättet.
Var på "Sveriges historia - den nakna sanningen" med Måns Möller och Özz Nujen, där Özz hade många sådana exempel.
Ögon i nacken - en räv bakom örat - ögona böj - kasta ett getöga - osv :D
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Kom på att jag hörde en intervju med en invandrad kvinna.
Hon hade hört begreppet "klackarna i taket" och trodde det betydde att det utövades en sex-akt.
Men dom flesta lägger väl in betydelsen "fullt ös" (på en fest) i det talesättet.
Påminner om svågerns förvirrade blick när vi mitt i fikat så åt honom att ta ett rån ochså :)

Förkorta smörgåsrån är nog inte bra idé inför en nyanländ :)
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
"Huset brann upp och
B b8q skrev:
Hur är det, brinner hus upp eller brinner hus ner?
Ett hus brinner naturligtvis upp och ner :)
 
  • Gilla
Takfönster
  • Laddar…
Ansvarsfrihet??
Frihet att ta ansvar? Fri från ansvar?
Fri från frågasättande om ansvar?
Fritt för andra att lägga ansvaret på dig?
 
Jag reagerar kraftigt när ett "ju" inte följs av ett "desto"!

Vet och tycker egentligen inte att det är så viktigt, huvudsaken är att man förstår varandra, men vissa saker sitter väldigt djupt.
 
  • Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.