galento
Här var det ingen tanke på klimatförändringar ;) men ganska imponerande att ha en
medelhastighet på drygt 160 km/tim inklusive depåstopp och sanden i kurvorna.
( tävlingen börjar ca 10 min in i filmen :D , hoppas TS tycker det är ok med filmen ;) )

 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Här var det ingen tanke på klimatförändringar ;) men ganska imponerande att ha en
medelhastighet på drygt 160 km/tim inklusive depåstopp och sanden i kurvorna.
( tävlingen börjar ca 10 min in i filmen :D , hoppas TS tycker det är ok med filmen ;) )

[media]
Det här kul. Nascars tidiga historia med trimmade produktionsbilar och stor uppfinningsrikedom var väldigt underhållande sett så här i efterhand. Dessutom såg man vilket märke och vilka modeller som tävlade.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
4wd auto är ingen höjdare...hade en 1500 men kom aldrig överens med autoläget, körde på bakhjulsdrift eller 4wd hög
oj, jag har helt andra uppfattningar efter 10-12år i Chevrolet Avalancher och nu senast 4år i RAM 1500. Och snabba har systemen varit, inte spinna en kvart innan framhjulen hoppar in. ganska omgående faktiskt.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Hittat en fantastikt torkduk, trodde jag hade en riktigt bra variant. Men det hade jag tydligen inte :rofl:

Ett drag och det är torrt :cool: (nä, torkade inte flaklocket :p )

[länk]

[bild]
Köpte ett parti med prylar från Sonax. Enligt frun i huset gick mannen all in på saker, så när han köte en ny fin dyr bil skulle den putsas, och han skickade efter alla produkter Sonax hade från Tyskland. När bilen såldes efter 3 år stod kartongerna oöopnade i garaget "Han lämnade in bilen på rekond"
Frun hade tröttnat på att snubbla över de, och satte ut allt på annons. Jag köpte rubbet för 1000:-, han hadr gett 6000:-
Hur som, där fanns nått jag först trodde var en handduk, men det var en sån där torkduk, och den är som du säger helt fantastisk.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Hittat en fantastikt torkduk, trodde jag hade en riktigt bra variant. Men det hade jag tydligen inte :rofl:
Ett drag och det är torrt :cool: (nä, torkade inte flaklocket :p )
[länk]
[bild]
Snygg truck du har (y) Såg att vissa i US har en egen stil på sina truckar / suvar :cool::cool::cool:
bigsquattruck_1b65d2d4621211b58315f32df3940ac9035da955.jpg

bigsquattruck1_c4b7d78621c76dec255769dbccec18ee7c8477a3.jpg

mullet_truck_8daf69da94dd15970dfae1894f84a55d81d81d57.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Snygg truck du har (y) Såg att vissa i US har en egen stil på sina truckar / suvar :cool::cool::cool:
[bild]

[bild]

[bild]
Kom en pickis och körde upp bredvid mig i Miami vid ett rödljus. I min Hyrda Toyota Camry (normalhög bil) hade jag ögonen i samma höjd som kardanaxeln !!!
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Snygg truck du har (y) Såg att vissa i US har en egen stil på sina truckar / suvar :cool::cool::cool:
Tackar! Man får passa på så längde det går, de är nog en utdöende bilart, iaf. med förbränningsmotor. Cybertruck skulle nog fungera det med, Rostfri rymdfärge-stål som unibody konstruktion låter skitballt.

Och ang. "Carolina squat" så börjar det bli olagligt där borta i vissa stater.

Håller iofs. på med en till, fast den kommer inte rulla lika mycket gissar jag på. Det är ju fan att man tar tag i saker samtidigt som resten av världen och jaga samma sak (C10or) De har skjutit i höjden, det tom. så att de är billigare här än i USA nu. Men hittade denna i Louisiana förra året

En modern pickup drar ett släp med en klassisk bil, förmodligen en Chevrolet C10, framför ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
När vi ändå är inne på Jänkare (som egentligen inte är min grej) så tycker jag de hade ballare sopbilar i NY än vi har i Sverige. Har nån över huvud taget sett en pimpad sopbil här ??
En iögonfallande gul och vit sopbil på en våt gata i New York med skylten "City Wide Container Service".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd sopbil med amerikansk flaggas motiv i New Yorks gatuvy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VolvoBm218 och 2 till
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Tackar! Man får passa på så längde det går, de är nog en utdöende bilart, iaf. med förbränningsmotor. Cybertruck skulle nog fungera det med, Rostfri rymdfärge-stål som unibody konstruktion låter skitballt.

Och ang. "Carolina squat" så börjar det bli olagligt där borta i vissa stater.

Håller iofs. på med en till, fast den kommer inte rulla lika mycket gissar jag på. Det är ju fan att man tar tag i saker samtidigt som resten av världen och jaga samma sak (C10or) De har skjutit i höjden, det tom. så att de är billigare här än i USA nu. Men hittade denna i Louisiana förra året

[bild]
Ja man får hoppas det finns bränsle att köra fordonen än ett tag. Har ett par bilar här med s.k ultra high compression motorer och de vill gärna ha 98 oktan . Ja läste att Carolina squat truckarna förbjöds på vissa håll och det kanske är lika bra.

Ok det var du som skaffat pickupen , kom ihåg bilden men inte var jag sett den , skön modell (y) Har en GMC C1500 här som jag köpte -12 och fasen vad priserna har rusat i höjden sen dess :surprised: , men detta är en square body med en liten 5 liters 305,a och 400 aut.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Har köpt en bmw 520d f11
Vad ska man köpa för att läsa felkoder osv?
 
nino nino skrev:
Har köpt en bmw 520d f11
Vad ska man köpa för att läsa felkoder osv?
Beror lite på vad du vill göra? Är det bara felkodskoll eller är det även programmering osv?
 
Maskintok skrev:
snabb sökning gav detta tips..

Carly OBD2 Scanner - Carly Blog
[länk]
Jo men jag tänkte om någon hade egen erfarenhet
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
nino nino skrev:
Jo men jag tänkte om någon hade egen erfarenhet
Aha..
Jag har bara använd biltemas olika och de ha då fungerat..
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.