Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Tack
Sa du verkligen "dött i av med"?

Ja, det vore konstigt att myndigheterna skulle svara att de anser att regionerna har gjort fel.

Jag tror att det aldrig kommer att komma den typen av genomgångar från alla kommuner och regioner för det har nog bortprioriterats eftersom det fortfarande inte har kommit efter 1,5 år.
Olivia Wiksell sa att det heter dött MED covid 19.Sedan om vi ska diskutera det med är det nog bättre att du tar det med henne
 
Excel
En ny rapport från Storbritanien visar att ca 17.000 dött ENBART av Covid 19. Altså dött enbart av Covid 19, dvs inga underliggande sjukdommar.

Tidigare statistik visar på en överdödlighet på runt 125.000. Stor skillnad altså.

Genomstittsåldern på de som dött enbart av Covid var dessutom högre än medellivslängden.

Siffrorna kommer från officiellt håll.
Videon nedan tas ämnet upp.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte frågat efter några tidningar. Jag bara förtydligande ett inlägg eftersom du tydligen inte riktigt förstod de.
Okej jag fattade att du läst dom tidningarna i början.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Olivia Wiksell sa att det heter dött MED covid 19.Sedan om vi ska diskutera det med är det nog bättre att du tar det med henne
Jag frågade vad du sa.

Vad det heter beror ju på vad man räknar för något. Fohm räknar avlidna med covid och dödsfallsintygen visar vilka som dött av covid.
 
Fairlane
V växelventil skrev:
Fast det vet ju vi inte för det kan ju vara andra kommuner och regioner som visar +15% istället.
Åter igen, läs första meningen i inlägg #13403, "Det är inte lätt att begripa vad du menar."

Försök stolpa upp vilka siffror du talar om så tydligt som möjligt. En hänvisning till en artikel i SVD (utan länk) säger ingenting. Om du vill att vi ska förstå vad du menar så får du nog anstränga dig lite mer, att skriva samma sak igen hjälper inte. Det är lika effektivt som att prata högre med en person som inte kan språket. Istället får man försöka formulera om sig för du är vi rätt många här som faktiskt inte begriper vad du talar om.

Det jag tror mig ha förstått är att du talar om skillnaden i siffror om man talar om personer som dött med Covid-19 (som FHM) eller av Covid-19 som socialstyrelsen, Att de siffrorna skiljer sig åt är fullt naturligt och något som är väl känt sen länge, men vad vill du säga med det hela? Ska eller skulle man agerat annorlunda pga dessa siffror?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Och framför allt.
Vad har dessa ev felaktiga siffror med att göra att du inte har vaccinerat dig?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
V växelventil skrev:
Jag hittat?Det är väl tidningarna som har rapporterat felen.
Hittat syftade till att du använt informationen som ett argument i tråden.

Lite kul att du än en gång hakade upp dig på en liten liten detalj i helheten.

Vi kanske behöver fördjupa oss i just hitta.
Får man använda ordet hur som helst. Kan saker som hittats av en person åter hittas av en annan, eller var den redan funnen?
Kan man ens hitta information?

Så många frågor........
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Läser du frågorna ofta baklänges.
Icke. Detta var iofs ett helt inlägg. Men vi är redan överens.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Tack
Sa du verkligen "dött i av med"?

Ja, det vore konstigt att myndigheterna skulle svara att de anser att regionerna har gjort fel.

Jag tror att det aldrig kommer att komma den typen av genomgångar från alla kommuner och regioner för det har nog bortprioriterats eftersom det fortfarande inte har kommit efter 1,5 år.
När jag talade med Erik på Socialstyrelsen så trodde han att man skulle få fram mer riktigt siffror och det kommer inom detta årets slut och han påpekade att det släpar efter år 2020.


https://www.socialstyrelsen.se/glob...atistik/datakallor-avlidna-covid19-210225.pdf
 
J Jocke Best skrev:
Icke. Detta var iofs ett helt inlägg. Men vi är redan överens.
Jo det är vi men funderade bara på svaren ibland.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
När jag talade med Erik på Socialstyrelsen så trodde han att man skulle få fram mer riktigt siffror och det kommer inom detta årets slut.


[länk]
Är det intressant att få fram andra siffror över sen länge avlidna först under kommande höst eller vinter?

Dokumentet du länkar till innehåller väl samma sak som jag och andra redan har skrivit i en massa inlägg.

Edit: förtydligande
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är det intressant att få fram andra siffror över avlidna under kommande höst eller vinter?

Dokumentet du länkar till innehåller väl samma sak som jag och andra redan har skrivit i en massa inlägg.
Vart står det i dom inläggen att det släpar från år 2020?
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Vart står det i dom inläggen att det släpar från år 2020?
Va?
SvD-artikeln handlar ju om våren 2020.

Tillägg: Det är ju välkänt att Fohm och Socialstyrelsen räknar på olika sätt sen våren 2020 också.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Va?
SvD-artikeln handlar ju om våren 2020.
Men läs då vad Socialstyrelsen skriver att det släpar från 2020.Inte tidningen häng med nu.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men läs då vad Socialstyrelsen skriver att det släpar från 2020.Inte tidningen häng med nu.
Men eftersom du redan har länkat till en artikel som just tar upp skillnader våren 2020 så är det väl inget nytt att Socialstyrelsen skrev det i ett dokument förra året.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.