F Freland skrev:
1305 kr för denna känns som ett bra pris (>2000 kr billigast på Prisjakt )

Bosch Professional 12V System Cordless Circular Saw GKS 12V-26 (kling-Ø: 85 mm, with 2x 3.0 Ah Batteries and Charger, in L-BOXX) [länk]
Köpte en jag med. Kan kanske duga till osb och råspont i renoveringen :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
I
F Freland skrev:
1305 kr för denna känns som ett bra pris (>2000 kr billigast på Prisjakt )

Bosch Professional 12V System Cordless Circular Saw GKS 12V-26 (kling-Ø: 85 mm, with 2x 3.0 Ah Batteries and Charger, in L-BOXX) [länk]
Hur stark är en sådan jämfört med en sladdriven cirkelsåg från samma märke? Räcker det till OSB och Plywood? Kan man använda den i någon form av skena så som man gör med vanliga cirkelsågar?

Annars kanske det kan vara ett bra alterantiv till multimaskin när man behöver såga trä på plats, ex när man river karmar? Multimaskinen är bra men ibland blir det mycket vibrationer och tar mer tid än vad man önskar, desssutom slits bladet upp super snabbt, iallafall om man råkar stöta på något spik.
 
I Ironside skrev:
Hur stark är en sådan jämfört med en sladdriven cirkelsåg från samma märke? Räcker det till OSB och Plywood? Kan man använda den i någon form av skena så som man gör med vanliga cirkelsågar?

Annars kanske det kan vara ett bra alterantiv till multimaskin när man behöver såga trä på plats, ex när man river karmar? Multimaskinen är bra men ibland blir det mycket vibrationer och tar mer tid än vad man önskar, desssutom slits bladet upp super snabbt, iallafall om man råkar stöta på något spik.
Jag har en annan batteridriven Cirkelsåg och den är betydligt svagare än en med sladd. Perfekt till vissa jobb med sin mobilitet men ska du riva karmar skulle jag köpt en tigersåg med blad som klarar av spik.
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Hur stark är en sådan jämfört med en sladdriven cirkelsåg från samma märke? Räcker det till OSB och Plywood? Kan man använda den i någon form av skena så som man gör med vanliga cirkelsågar?
Den är klen men tuggar på om man tar det lugnt. Maximalt sågdjup är ganska litet, särskilt på skena. Skenadapter följde med när jag köpte (passar på Boschskena, naturligtvis).
 
  • Gilla
Ironside
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Den är klen men tuggar på om man tar det lugnt. Maximalt sågdjup är ganska litet, särskilt på skena. Skenadapter följde med när jag köpte (passar på Boschskena, naturligtvis).
Det fattas nån tiondels mm för att den ska tugga sig igenom en 28x70, utan skena vill säga, men påverkar skenan sågdjupet då adaptern ser ut att sitta på sidan? :thinking:
 
K
Tokslut Tokslut skrev:
956kr idag :thinking:

[länk]
Du gör i alla fall skäl för namnet :p:crysmile::love::geek::oops:

GKS 18V-57 G kostar 1 296,19 kr, modellen utan G på slutet funkar inte till skenor.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
956kr idag :thinking:

[länk]
Och utöver att den inte var skenkompatibel så kom den i kartong medans den andra kom i L-boxx. ;)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Och utöver att den inte var skenkompatibel så kom den i kartong medans den andra kom i L-boxx. ;)
Trodde för en sekund att jag gjort ett dåligt köp:crysmile:
 
richardtenggren
K Krux skrev:
[länk]

Någon som har någon erfarenhet om denna?
Jag ska bila bort en betongkant på garagegolvet .
Kanten kanske är 50x70 mm . är denna ett vettigt alternativ? Har inga större behov av märkesmaskiner då jag inte jobbar alls mycket med betong . Men däremot skulle denna kunna vara användbar för lite annat för mig
Den funkar ju men är rätt klen, jag plockade ner drygt 30 ton tegelvägg med en(två) sådan. Den ena lever än, men deras röda modell brukar få bra prisvärdhet här inne på forumet :)
 
AXS
K Krux skrev:
[länk]

Någon som har någon erfarenhet om denna?
Jag ska bila bort en betongkant på garagegolvet .
Kanten kanske är 50x70 mm . är denna ett vettigt alternativ? Har inga större behov av märkesmaskiner då jag inte jobbar alls mycket med betong . Men däremot skulle denna kunna vara användbar för lite annat för mig
Extremt prisvärd! Men, min batteridrivna borrhammare är kraftigare...

Ta det lugnt, låt maskinen jobba lagom och ta paus ibland så kommer det gå utmärkt med den kanten. Du kanske kan slå med slägga först för att få loss större bitar=mindre damm.
 
K
richardtenggren richardtenggren skrev:
Den funkar ju men är rätt klen, jag plockade ner drygt 30 ton tegelvägg med en(två) sådan. Den ena lever än, men deras röda modell brukar få bra prisvärdhet här inne på forumet :)
Okej men då bör den ju klara den lilla kant som ska bort om du lyckats med det :)
 
K
AXS AXS skrev:
Extremt prisvärd! Men, min batteridrivna borrhammare är kraftigare...

Ta det lugnt, låt maskinen jobba lagom och ta paus ibland så kommer det gå utmärkt med den kanten. Du kanske kan slå med slägga först för att få loss större bitar=mindre damm.
Tack för bra svar och bra tips :)
Känns ju rätt prisvärd för mitt lilla projekt :)
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.