Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jula har ju haft Stanleys dammsugare "hur länge som helst", och Stanley B&D äger ju deWalt.. Så att det finns deWalt-dammsugare på Jula är inte speciellt långsökt.. Eftersom det verkar vara en udda fågel kan det nog tom. vara en specialmodell för marknader där man fortfarande håller deWalt-märket högre än Stanley...
Utmaningen är ju atty hänga med när de lite billigare "prosumer"märkena gärna lånar ut sitt märke till annat bös. Gillade dewalt innan men då det är en gissning vad det är för kvalitet (som bacho) så väljer jag andra verktyg om det är något som ska användas mycket :)
 
Appendix Appendix skrev:
Utmaningen är ju atty hänga med när de lite billigare "prosumer"märkena gärna lånar ut sitt märke till annat bös. Gillade dewalt innan men då det är en gissning vad det är för kvalitet (som bacho) så väljer jag andra verktyg om det är något som ska användas mycket :)
Detta gäller i princip alla märken. Visst Hilti och Festool samt några få andra kanske värnar mer om sitt märke. Dom andra har väl mer eller mindre alla Kina/ Taiwansaker nu för tiden.
 
X xxx.maws skrev:
Detta gäller i princip alla märken. Visst Hilti och Festool samt några få andra kanske värnar mer om sitt märke. Dom andra har väl mer eller mindre alla Kina/ Taiwansaker nu för tiden.
Vilka tänker du på då?
I exemplet ovan ägs alla av samma bolag.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vilka tänker du på då?
I exemplet ovan ägs alla av samma bolag.
Bosch, Makita, Milwaukee etc etc. Listan kan göras hur lång som helst. Men för att nämna några vanliga "proffsmärken".
 
X xxx.maws skrev:
Bosch, Makita, Milwaukee etc etc. Listan kan göras hur lång som helst. Men för att nämna några vanliga "proffsmärken".
Nu är vi off topic men..
Under vilka andra märken köper du dom?
Att de tillverkas över hela världen är inte det som avses.
 
  • Gilla
sov
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nu är vi off topic men..
Under vilka andra märken köper du dom?
Att de tillverkas över hela världen är inte det som avses.
Jag vet inte hur du tolkade inlägget. Det jag menar är att det finns kinesisk skit inom alla dessa varumärken. En del Brosch professional görs i Tyskland, medans annat i Kina.
Jag ser ju isåfall hellre att det segmenteras inom olika varumärken som Stanley i detta fallet gör, som har Black and Decker som budget, DeWalt som proffs. (Snap on, om verkstadsutrustning)
Även om det förekommer kinasaker "brandade" i alla segment.
E: Nu var Bosch ett dåligt exempel då dom har sin gröna serie, men vi kunde tagit Makita som exempel istället.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H
T Trafikverket1 skrev:
Festool 5,2ah batteri för 999 kronor på verktygsvaruhuset. Även Makita tvåpack 3ah-batterier för 999.

[länk]
Fattar det som att 3ah väger samma som 5ah, kan det stämma? Känns som en rätt ovärd produkt isåfall.
 
H halj skrev:
Fattar det som att 3ah väger samma som 5ah, kan det stämma? Känns som en rätt ovärd produkt isåfall.
Jag tror det är samma vikt och storlek, så håller med. Tar hellre ett 2ah som är mindre då.
 
H halj skrev:
Fattar det som att 3ah väger samma som 5ah, kan det stämma? Känns som en rätt ovärd produkt isåfall.
Tror det skiljer något gram, men 3Ah laddar fullt på under halva tiden! (föredrar ändå 5Ah)
 
Amazon.se säljer Bosch GKS 18V-57G sågen för skenbruk naken idag för 1296:-
 
  • Gilla
orangeone och 3 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Amazon.se säljer Bosch GKS 18V-57G sågen för skenbruk naken idag för 1296:-
Högg en:crysmile:
 
F Freland skrev:
1305 kr för denna känns som ett bra pris (>2000 kr billigast på Prisjakt )

Bosch Professional 12V System Cordless Circular Saw GKS 12V-26 (kling-Ø: 85 mm, with 2x 3.0 Ah Batteries and Charger, in L-BOXX) [länk]
Riktigt bra pris, knep den för strax under 1500:- under Black Week. (y)
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.