FredrikR FredrikR skrev:
Den här var det. (y)
[länk]
Kanon, tack!

Jag står i valet och kvalet att sälja skrivaren (inte varit inkopplad på ett år typ) eller göra plats i förrådet och ha den där..

Anledningen till att den inte varit inkopplad är delvis tidsbrist men även platsbrist vid en renovering.
 
H Husägaren87 skrev:
Kanon, tack!

Jag står i valet och kvalet att sälja skrivaren (inte varit inkopplad på ett år typ) eller göra plats i förrådet och ha den där..

Anledningen till att den inte varit inkopplad är delvis tidsbrist men även platsbrist vid en renovering.
Känns igen lite, går i vågor, och tar lite plats, inte direkt vacker att ha på skrivbordet.
Jag gjorde plats i en garderob på "kontoret" och har den där, på sikt får den kanske flytta ut i snickarboden. (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Känns igen lite, går i vågor, och tar lite plats, inte direkt vacker att ha på skrivbordet.
Jag gjorde plats i en garderob på "kontoret" och har den där, på sikt får den kanske flytta ut i snickarboden. (y)
Ja, jag funderar på att montera den i ett metod köksskåp 60*60*80 och ha denna på en hylla. Inte snyggt men då skyddas den iaf från damm och dyligt (får fixa nån tätningslist och lås/bygel som drar till dörren).

Jag har ju köpt allt för att kunna fjärrstyra den (raspberry-pi, kamera, ledlist) så placeringen gör inget, och förrådet nås inifrån huset.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
:D menade så klart fästena till festool batteriet och laddaren, inte själva festool grejern ibland ska man läsa innan man skickar
Ja, även batterihållare till Festool 18V är 3D-print: https://www.thingiverse.com/thing:4279690
3D-utskrivna batterihållare för Festool 18V och Bosch 12V batterier monterade på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



J
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Blast gate till 50mm rör.

En blast gate ventil anpassad för 50mm rör, placerad på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Blast gate till 50mm rör.

[bild]
Funderar själv på 50-rör. Gjort själv eller finns länk?
/J
 
  • Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Blast gate till 50mm rör.

[bild]
Ser fin ut!
Kan nog bli att skriva ut och prova. (y)
 
boschkenta
Jag föll för trycket och köpte en ender 3 på mellandagsrean... äntligen gjort plats och kommit igång, körde ut en av de medföljande stl filerna (en liten spargris) och fick ett ganska tråkigt resultat... någon idé om vad jag ska göra för att förbättra? Printat med 3D-Prima PLA

En hand håller en olämpligt 3D-utskriven spargris i plast med trådiga och ofullständiga lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får jag ordning på det ska jag printa ut lite smågrejor till snickeriet härnäst :)
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
boschkenta
Utsättaren Utsättaren skrev:
Det ser ut som underextrudering. Går den att i princip smula sönder med fingrarna?

Det kan t.ex. vara blockering i bowdenröret eller i munstycket. Klickar det från matarverket när den försöker mata ut?

Här är en bra lista med saker att kolla:
[länk]
Tack! Det är nog helt enkelt röret - det klickar, och röret var lite klämt när jag satte ihop maskinen så jag fick runda tillbaks det med en tång för att få igenom filamentet... ska se om jag kan förbättra annars blir det nytt rör. Bokmärkade listan :)
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Ser definitivt ut som underextrudering. Utöver det som @Utsättaren nämnde kan du även testa att öka temperaturen i extruderaren eller minska utskriftshastigheten. Kan nämligen vara så att skrivaren helt enkelt inte klarar av att smälta plasten i tillräckligt hög takt.
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
Det ser ut som underextrudering. Går den att i princip smula sönder med fingrarna?

Det kan t.ex. vara blockering i bowdenröret eller i munstycket. Klickar det från matarverket när den försöker mata ut?

Här är en bra lista med saker att kolla:
[länk]
Här finns också bra resurser för felsökning och kalibrering: https://teachingtechyt.github.io/index.html
 
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
boschkenta
Jag bytte röret och körde ut ett till test med fabriksinställningar och det blev kalas. Lite långsammare hastighet så är det nog perfa sen. Tack igen för tips och hjälp!

3D-utskriven figur av en hund hållen i en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 5 till
  • Laddar…
Var det nån som printade bitshållare till Makita?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.