Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Och varför lyssnar du så lite på folk som har vaccinerat sig?
Enligt dig får man då ofta en väldigt bra bedömning totalt sett.
tror det finns något som heter selektiv hörsel, men jag har inget forskningsunderlag direkt att hänvisa till :)
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 5 till
  • Laddar…
B
BirgitS BirgitS skrev:
Tack!

Just nu tycker jag det ser ut som att 21 av 97 inte tillhör någon riskgrupp.
[länk] med resp. utan valet Riskgrupp - Ingen
Personalen där skulle nog vara väldigt glada om de hade sluppit de där 21.

Av de som inte tillhör någon riskgrupp är minst 71 % ovaccinerade. Så uppenbarligen en oproportionerligt stor andel ovaccinerade som inte tillhör någon riskgrupp som läggs in på IVA. Ser man bara på män är det minst 79 %.
[länk]

Med tanke på att 67 av 97 IVA-inlagda i år är män så borde manligt kön betraktas som en riskgrupp och alla män bör därför vaccinera sig.
Intressant är att 100% av de som var ovaccinerade och utan riskgrupp fick vård i mindre än 1 dag... JÄVLAR va snabbt fixat av vården! GRYMT.. I call BULL
 
R RoAd skrev:
Så du tycker att man ska bli sjuk för att slippa bli sjuk? Låter korkat.
’Jag har aldrig sagt vad andra ska tycka jag har bart förmedlat vad jag tycker sen får var en ha sin åsikt.
 
BirgitS
B Bus1t skrev:
Intressant är att 100% av de som var ovaccinerade och utan riskgrupp fick vård i mindre än 1 dag... JÄVLAR va snabbt fixat av vården! GRYMT.. I call BULL
Tycker du inte att det är svårt att veta vårdtiden för de som fortfarande vårdas?

Men jag kan lova dig att bli nersövd och lagd i respirator inte är kul ens för några timmar.
Till och med på vanlig vårdavdelning så brukar folk beskriva det som det värsta de har varit med om i hela sitt liv och att de kämpar för sitt liv.

Så se till att hålla dig borta från sjukvården så mycket det bara går och då är ju vaccinering väldigt bra.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
L LiteForce skrev:
’Jag har aldrig sagt vad andra ska tycka jag har bart förmedlat vad jag tycker sen får var en ha sin åsikt.
Det var ju inte ett svar på vad RoAd skrev.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R
L LiteForce skrev:
’Jag har aldrig sagt vad andra ska tycka
Ok, men vad har det med vad jag skrev att göra?

L LiteForce skrev:
jag har bart förmedlat vad jag tycker sen får var en ha sin åsikt.
Ja, och jag kommenterade (hade åsikten) att jag tycker din idé låter korkad. Vad är problemet?
 
L LiteForce skrev:
’Jag har aldrig sagt vad andra ska tycka jag har bart förmedlat vad jag tycker sen får var en ha sin åsikt.
Du hör inte ens motsättningen i ditt eget argument:
”Jag skaffar mig immunitet mot infektion med en potentiellt livsfarlig sjukdom genom att genomgå infektion med samma potentiellt livsfarliga sjukdom”.
Ganska konstigt resonemang …
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
B
BirgitS BirgitS skrev:
Så se till att hålla dig borta från sjukvården så mycket det bara går och då är ju vaccinering väldigt bra.
Tack och hittills har jag gjort rätt val =)
 
BirgitS BirgitS skrev:
Och varför lyssnar du så lite på folk som har vaccinerat sig?
Enligt dig får man då ofta en väldigt bra bedömning totalt sett.
’jag lyssnar jätte mycket även på vaccinerade jag är ju i denna tråden där dom flesta tror jag är vaccinerade. Jag svarar ju även på flera inlägg. Min bedömning utifrån den information jag har är att jag vill helt enkelt inte ha eller leva med regelbunden vaccinering och vara beroende av läkemedelsföretagen och deras planer. Men det är var och ens rätt att göra sitt val.
 
Man vill inte leva med regelbunden vaccinering men det är helt OK att leva med regelbunden sjukdom när det kommer nya varianter?
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
L LiteForce skrev:
Min bedömning utifrån den information jag har är att jag vill helt enkelt inte ha eller leva med regelbunden vaccinering och vara beroende av läkemedelsföretagen och deras planer.
Läkemedelsföretagens planer? Du menar att det är de som planerar in lite mutationer med jämna mellanrum för att få sälja nya vacciner?

Jag kan även avslöja att om du hamnar på sjukhus så tjänar läkemedelsbolagen också pengar på dig, mycket mer dessutom.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
B
B Bus1t skrev:
EN frisk 18åring har alltså större risk att dö av vaccinet än av sjukdomen!

DU Fairlane behöver inte svara för tidigare åldergrupper och inte debetara "ett rörligt mål" utan bara svara på 18års frågan. Vilket du ännu inte gjort..

Hur ser din uträkning ut?

Enligt dig- skall en frisk 18åring vaccinera sig?
@Fairlane Har jag missat din uträkning?
 
V vanpire skrev:
Du hör inte ens motsättningen i ditt eget argument:
”Jag skaffar mig immunitet mot infektion med en potentiellt livsfarlig sjukdom genom att genomgå infektion med samma potentiellt livsfarliga sjukdom”.
Ganska konstigt resonemang …
’jag vet inte riktigt vad du menar nu jag har inte sagt dom orden du framför. Jag är grund vaccinerad för att det var det enda allternativet med den information man då hade. Men nu när mycket mer sanningar om vaccinet kommer fram samt att det även fins potentiella allternativ som rent av skulle kunna stoppa hela pandemin är det för mej inga fler sprutor som gäller. Sen går man inte och söker att bli sjuk bara för att bli immun det är en bonus om man skulle drabbas av sjukdom.
 
L LiteForce skrev:
’jag vet inte riktigt vad du menar nu jag har inte sagt dom orden du framför. Jag är grund vaccinerad för att det var det enda allternativet med den information man då hade. Men nu när mycket mer sanningar om vaccinet kommer fram samt att det även fins potentiella allternativ som rent av skulle kunna stoppa hela pandemin är det för mej inga fler sprutor som gäller. Sen går man inte och söker att bli sjuk bara för att bli immun det är en bonus om man skulle drabbas av sjukdom.
Intressant, vilka andra alternativ finns det som skulle kunna stoppa pandemin? och du ser det som en bonus att bli drabbad av sjukdom?
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
B Bus1t skrev:
@Fairlane Har jag missat din uträkning?
Nej, jag har inte gjort någon, men du kan få svar på frågan om det är lämpligt att vaccinera en 18-åring. Det anser jag för det finns fler resultat av sjukdomen än död.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.