N nybyggarn3 skrev:
Ja du. Är man så inskränkt att man på riktigt tror att man kan påvisa en sån sak genom att jämföra två personers framgång i att bli gravida under några år förstår jag att man är mottaglig för konspirationsteorier.

Idag vårdas över 1000 personer på sjukhus med Covid var av ca 75 procent är ovaccinerade. Där har du ett underlag du kan dra slutsatser ifrån.
Men om vi ser det så här, ge mig EN bra andledning till att ta vaccinet :)
 
  • Älska
International Craftsman
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Inskränkta är dom som tar vaccinerna, men de lär ni inte se försen om x antal år då det redan är försent. Finns gott om vaccinkaos från historien bara att läsa på lite :) men denna tråden va inte till för er som vill skänka bort er själva till staten utan för oss som faktiskt bryr oss om oss själva
Inskränkt är man om man tror att man kan påvisa att vaccinet påverkar fertiliteten genom att jämföra 2 personer.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Men om vi ser det så här, ge mig EN bra andledning till att ta vaccinet :)
Över 1000 personer vårdas som sagt på sjukhus för covid idag. 75 procent är inte vaccinerade. Fortsätter det öka så här går snart personalen på landets intensivvårdsavdelningar på knäna igen. Annan vårt blir uppskjuten och människor dör. Hade gått att undvika till 75 procent om alla tog sit vaccin
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Inskränkt är man om man tror att man kan påvisa att vaccinet påverkar fertiliteten genom att jämföra 2 personer.
Finns forskning på det. Men återigen ge mig en andledning att ta vaccinet nu :)
 
  • Gilla
International Craftsman
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Finns forskning på det. Men återigen ge mig en andledning att ta vaccinet nu :)
Finns forskning som stöder det mesta om vara är nog selektiv när man väljer sina källor
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Över 1000 personer vårdas som sagt på sjukhus för covid idag. 75 procent är inte vaccinerade. Fortsätter det öka så här går snart personalen på landets intensivvårdsavdelningar på knäna igen. Annan vårt blir uppskjuten och människor dör. Hade gått att undvika till 75 procent om alla tog sit vaccin
Haha nej finns även forskning nu att dom som tagit vaccinet blir extra sjuka.. stog till och med på aftonbladet idag haha
 
  • Gilla
Harpgear och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Finns forskning som stöder det mesta om vara är nog selektiv när man väljer sina källor
Som sagt igen.. Du kan inte ge mig en andlening att ta vaccinet :)
 
B Bopåzoo skrev:
Som sagt igen.. Du kan inte ge mig en andlening att ta vaccinet :)
Nej. Är man fullständigt egoistisk och inte bryr sig om andra så är det svårt.
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
Borde väl finannas en ganska tydlig nedgång i graviditeter globalt nu då?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Nej. Är man fullständigt egoistisk och inte bryr sig om andra så är det svårt.
Fast att du tar vaccinet skyddar ju ingen annan inte äns dig själv, eftersom även dom som tagit vaccinet blir ännu sjukare än vad dom blivit om dom inte tagit det :) du kan ju inte äns argumentera för din sak vilket visar på att du har fel. Gå och ta en till hut med vaccin du och planera din begravning :crysmile:(y)
 
  • Haha
  • Älska
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Borde väl finannas en ganska tydlig nedgång i graviditeter globalt nu då?
Nä för IVF finns (y)(y) corona eller ej så är graviditer på nedgång men vi människor har skapat IVF för att lösa det problemet :)
 
B Bopåzoo skrev:
Fast att du tar vaccinet skyddar ju ingen annan inte äns dig själv, eftersom även dom som tagit vaccinet blir ännu sjukare än vad dom blivit om dom inte tagit det :) du kan ju inte äns argumentera för din sak vilket visar på att du har fel. Gå och ta en till hut med vaccin du och planera din begravning :crysmile:(y)
Tänkte mer på dom som jobbar i vården. Men sen skulle vi ju antagligen slippa restriktioner om antalet som behöver vård var en fjärdedel av idag.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Tänkte mer på dom som jobbar i vården. Men sen skulle vi ju antagligen slippa restriktioner om antalet som behöver vård var en fjärdedel av idag.
Restriktionerna påverkar ej mig, så nu får du faktiskt ta och ge mig en bra andledning att ta vaccinet :)
 
N nybyggarn3 skrev:
Tänkte mer på dom som jobbar i vården. Men sen skulle vi ju antagligen slippa restriktioner om antalet som behöver vård var en fjärdedel av idag.
Även detta du verkar väldigt egoistisk som vill bli av med coronan för att slippa restriktionerna. Låter väldigt egoistiskt av dig om nu så många ligger och dör :) dom kan dö så länge du får åka på semester
 
B Bopåzoo skrev:
Restriktionerna påverkar ej mig, så nu får du faktiskt ta och ge mig en bra andledning att ta vaccinet :)
Där har vi egoismen. Vad tror du de som jobbat på Iva hela pandemin känner nu när inläggningarna ökar igen? Det hade du och dina likasinnade kunnat undvika till 75 procent
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.