M MrDizzy skrev:
Nä hade jag de pengarna så skulle jag lägga dem på annat ;)
Men de ser riktigt trevliga ut :)
Jag skulle inte heller köpa något av mig, men tack för omdömet.
 
  • Haha
  • Gilla
SueSue och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Fantastiskt fin om än inte prisvärd :D Jag brukar försöka låta bli att se projekt enligt någon form av timtaxa. Har annars ett par broderier som är värda en förmögenhet!
 
  • Gilla
ivp
  • Laddar…
S Sirtingeling skrev:
Absolut, jag började med ett par ekplankor som jag förvarade i källaren för att torka. Som jag sedan fick hjälp av en kille att hyvla plana. Sen har jag fyllt sprickor och kvisthål med svart epoxi och slipat och slipat och slipat.

Sen kapade jag ena långsidan på varje planka och bakade av den andra. Bordet är 260x~100cm så jag valde den snyggaste delen av varje planka ock kapade kortsidorna. Men för att få lite bredd på bordet så har jag gjutit en 25cm bred betongskiva som ligger i mitten.

Underredet är också gjort av ekstavar som jag hittade på samma ställe där jag köpte skivorna det är 4st 45x45. Allt är sedan ihopsatt med sexkatsbult m8, I alla fästpunkter har jag satt rampamuffar för att enkelt kunna ta isär bordet om det ska flyttas.

Plana en var först att göra en form av kryssben med vi skrotade den idén då det skull ta för mycket tid från andra projekt så vi köpte ett par metallben på nätet. Hela bordet är behandlat med linolja.
[bild] [bild] [bild] [bild]
[bild]
[bild]
Magiskt resultat. Önskar jag kunde göra detsamma. Jag önskar att det fanns till salu också haha.
 
Då grabben önskade ett mer "gaming" inspirerat rum så fick jag äntligen möjlighet o testa bygga en infinity mirror. En vitmålad bokstav av mdf i mitten gjorde den lite mer personlig. Med rgb led finns även möjlighet att ändra olika färger :)
Infinity mirror i ett rum med spegling av säng, leksaksbilar och Minecraft-figurer framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Infinityspegel med blått LED-ljus och en vitmålad MDF-bokstav "W" för ett personligt gamingrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
IconicMoose och 23 till
  • Laddar…
Chrille.B Chrille.B skrev:
Då grabben önskade ett mer "gaming" inspirerat rum så fick jag äntligen möjlighet o testa bygga en infinity mirror. En vitmålad bokstav av mdf i mitten gjorde den lite mer personlig. Med rgb led finns även möjlighet att ändra olika färger :)
[bild] [bild]
Har du någon beskrivning?
Känns som något som skulle passa i dotterns rum.
Hon är 12 och just nu är det gaming, konst, musik och smink..
Mycket att få in i ett rum.
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
T Tobias_75 skrev:
Har du någon beskrivning?
Känns som något som skulle passa i dotterns rum.
Hon är 12 och just nu är det gaming, konst, musik och smink..
Mycket att få in i ett rum.
Finns en hel del olika videor man kan kika på för att få lite inspiration. Principen är iafl att du behöver någon typ av ram som är djup nog att få plats med en "vanlig" spegel i botten, någon form av belysning i mitten av ramen (köpte en rgb list som man kunde kapa var 10e cm) samt en 1-vägsspegel (spionspegel) ifram.

Ska finnas djupa tavelramar som borde funka om man vill slippa göra egen ram.
Även måttbeställa färdig spionspegel vilket sparar både tid och frustration, jag köpte spegelfilm som jag fäste på en akrylskiva. Fick dock göra om det 2ggr pga damm som fastnade under och syntes väldigt tydligt.
W har jag sågat ur och målat samt fäst på den bakre spegeln med några klickar lim.

Så här ser den ut inuti utan spionspegeln monterad.
Inuti av en djup tavelram med RGB ljuslist och bokstaven 'W' fäst på en vanlig spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
amatörsmurf och 9 till
  • Laddar…
Har byggt ett litet skåp. Första gången för många moment för mig men blev iallafall klart :)
 
  • Nymålat handbyggt skåp i vitt med stängd dörr, placerat på en arbetshäst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter och 29 till
  • Laddar…
Snyggt. Klart är bättre än perfekt!
 
  • Gilla
VLJ
  • Laddar…
Har spenderat lite tid ute i snickarbo’a under december och producerat lite julpynt.

Dels har jag haft en fuktskadad/skev lamellimmad ekhylla stående några år i ett hörn (annonserades ut gratis på Facebook och hon som ville bli av med den var ”snäll” och hade ställt ut den när jag skulle hämta den, synd bara att det ösregnade. Nåja, gratis äääär ju gott ;-) ).

Satte sågen och hyveln i sagda hylla och fick ut en del användbara bitar och resultatet blev tre julgranar som jag själv blev nöjd med i alla sin enkelhet :)

/Rikard

Träsnidade julgranar av återanvänd ekhylla med röda julgranskulor på röd spetsduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 22 till
  • Laddar…
Sen har jag lekt lite med bandsågen och donat till tre stycken abstrakta ”renar”. Rolig övning i att använda bandsågen där man fick klura lite i vilken ordning man skulle såga ut delarna i (och tejpa tillbaka ”spillet”).

Är nöjd även med dom i sin enkelhet, blev stilrena…

/Rikard

Tre handgjorda träfigurer formade som stiliserade renar på ett rödfärgat virkat underlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
saiter och 31 till
  • Laddar…
Stod även vid svarven en kväll och det blev tre ”tomtar” / ”vättar” av den spånproduktionen :)

Björk i två av dom och hägg i den minsta, ”skäggen” skar jag ut från ett billigt sittunderlag i fårskinn.

Inoljade med ’Danish Oil’…

/Rikard

Träfigurer formade som tomtar med skägg av fårskinn, inoljade, på ett rött underlag med en julgran och ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marike och 9 till
  • Laddar…
nikasp
R rikard454 skrev:
Sen har jag lekt lite med bandsågen och donat till tre stycken abstrakta ”renar”. Rolig övning i att använda bandsågen där man fick klura lite i vilken ordning man skulle såga ut delarna i (och tejpa tillbaka ”spillet”).

Är nöjd även med dom i sin enkelhet, blev stilrena…

/Rikard

[bild]
Jättefina!
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
Så kallade stilrenar!
 
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Har byggt ett litet skåp. Första gången för många moment för mig men blev iallafall klart :)
Elegant! Kudos!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.