Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
D De stream skrev:
Finns inget bättre skydd än eget imunförsvar, Den läkare som säger emot det är ingen läkare utan mer en försäljare.
Du har nog lite otur när du tänker? Vaccinet triggar ju det egna immunsystemet.
 
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
@BirgitS Nej, det är inte betydelselöst! Släpp nu det, det är ju fakta att det är villkorligt godkänt!
Ja, det är villkorat godkänt det har jag skrivit många gånger. Frågan är ju varför det är viktigt för dig?
Om det är en anledning till att du inte vill vaccinera dig och i så fall varför.

T Texan skrev:
Hmm, hinner du följa mediarapporteringen också? Jag ska väl villigt erkänna att jag inte riktigt är lika påkopplad nu som jag varit tidigare p.g.a. tidigare nämda anledningar om media. Du får gärna länka till kritiska granskningar i media för dem har jag missat helt!
Du kan ju kolla DN:s ledare som har skrivits sen pandemin började, många av dem är mycket kritiska till de strategier som har gällt och gäller i Sverige.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
H
Svårt att sätta en exakt titel på Malone, men skapare kan jag nog inte heller exakt hålla med om, det är mest han själv som kallar sig det. Men "en av pionjärerna inom tekniken" skulle jag nog våga utrycka om jag behövde även om han är en en av många. Oavsett så besitter han nog mer kunskap om mRNA än alla på hela detta forumet hur bra eller illa man än tycker om honom.


Skärmbild av ett uttalande där påståendet att Dr. Malone är uppfinnaren av mRNA-vaccin bedöms som felaktigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Fairlane
T Texan skrev:
Kom igen @Fairlane. Håll inte på så är du snäll! Vi kan väl inte hålla på så?
?
Ska man inte ifrågasätta en jämförelse med Mengele eller ska man inte fundera på varför någon reggar ett konto samma dag och skriver om Mengele?
 
  • Gilla
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
H Huspappan skrev:
Svårt att sätta en exakt titel på Malone, men skapare kan jag nog inte heller exakt hålla med om, det är mest han själv som kallar sig det. Men "en av pionjärerna inom tekniken" skulle jag nog våga utrycka om jag behövde även om han är en en av många. Oavsett så besitter han nog mer kunskap om mRNA än alla på hela detta forumet hur bra eller illa man än tycker om honom.


[bild]
Absolut, han är en av pionjärerna och kan nog mer än de flesta här, men det är fortfarande så att en stor majoritet av de som arbetar i området, som kan lika mycket eller mer, inte håller med honom.
 
  • Gilla
  • Wow
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Snailman
G Ganescha skrev:
har bara Pandemrix i huvudet. Genomsnittstiden från att patienten första gången rapporterat symtom till att senare diagnosticerats med narkolepsi var i genomsnitt 67 veckor, i några fall över två år.

Den argumentationen kommer nog inte att funka så bra här, har för mig att jag fick svaret att i de länder där man inte vaccinerat så var det fler personer som fått narkolepsi av svininfluensan än vad vi fått av pandemrix.. då gav jag upp;)(y)
 
Nissens
G Ganescha skrev:
har bara Pandemrix i huvudet. Genomsnittstiden från att patienten första gången rapporterat symtom till att senare diagnosticerats med narkolepsi var i genomsnitt 67 veckor, i några fall över två år.
Du glömmer att berätta att infektionen Pandemix skyddade mot gav många fler fall av narkolepsi. Det var viruset, inte vaccinet som narkolepsin var knuten till.
Så, även där var det en större risk att inte vaccinera sig än att göra det…
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan ju kolla DN:s ledare som har skrivits sen pandemin började, många av dem är mycket kritiska till de strategier som har gällt och gäller i Sverige.
Så det är alltså DN som gäller. Visst, det är största tidningen men knappast den media som majoriteten av Sveriges befolkning följer. Känner kanske inte att ledarspalter är något som innehåller undersökande journalistik men jag ska se vad jag kan nå utanför betalväggar.
 
Fairlane Fairlane skrev:
?
Ska man inte ifrågasätta en jämförelse med Mengele eller ska man inte fundera på varför någon reggar ett konto samma dag och skriver om Mengele?
Nej, varför behöver man göra det?
 
BirgitS
T Texan skrev:
Så det är alltså DN som gäller. Visst, det är största tidningen men knappast den media som majoriteten av Sveriges befolkning följer. Känner kanske inte att ledarspalter är något som innehåller undersökande journalistik men jag ska se vad jag kan nå utanför betalväggar.
Det var ett exempel som var lätt att ge utan att ge sig på något tidsödande som att leta efter enstaka artiklar, vilket ju också finns i andra media.
 
  • Haha
Texan
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var ett exempel som var lätt att ge utan att ge sig på något tidsödande som att leta efter enstaka artiklar, vilket ju också finns i andra media.
Synd att det är så svårt att hitta artiklar som kritiskt granskar narrativet, men det är inget som de flesta i Svergie bryr sig om så vem är jag som ifrågasätter!
 
T Texan skrev:
Synd att det är så svårt att hitta artiklar som kritiskt granskar narrativet, men det är inget som de flesta i Svergie bryr sig om så vem är jag som ifrågasätter!
Har man något intresse av att leta artiklar får man nog ta och betala för några tidningar och själv leta. Allt i livet är inte gratis varken i pengar eller eget jobb. Eler så litar man på dessa som har gjort detta jobb åt dig.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Synd att det är så svårt att hitta artiklar som kritiskt granskar narrativet, men det är inget som de flesta i Svergie bryr sig om så vem är jag som ifrågasätter!
Här är några aktuella sidor som framför kritik över att Västra Götaland inte har kunnat skala upp testverksamheten tillräckligt mycket.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/lang-vantan-for-emil-pa-pcr-resultatet
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/brist-pa-tester-i-vastra-gotaland
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/koerna-langa-vid-inlamning-av-covid-test

Men jag tänker ju inte gå och leta efter artiklar åt dig och om du under snart 2 år inte har sett några kritiska artiklar så beror det nog på att du inte har läst särskilt mycket.

Och kritik mot situationen på en akutmottagning: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...om-det-skulle-handa-nagot-nar-det-ar-sa-fullt
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
J
T Texan skrev:
Synd att det är så svårt att hitta artiklar som kritiskt granskar narrativet, men det är inget som de flesta i Svergie bryr sig om så vem är jag som ifrågasätter!
Vad är det som du tycker borde ifrågasättas? Att folk dör i covid? Att annan vård trängs undan? Att sjukhusen inte har kapacitet för covidinflödet? Att vaccin (eller vad man nu vill kalla det) räddar liv?

...om det är så svårt att hitta kritiska röster så kan det ju vara klokt att fundera på varför det är så. Och svaret är inte att det är en konspiration eller dylikt.
 
  • Gilla
frasen_36 och 10 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Vad är det som du tycker borde ifrågasättas?
Jag har inte inställningen att kritisk granskning är att man ifrågasätter! Citat "vem är jag som ifrågasätter" gäller ju varför det är så få journalister som kritiskt granskar narrativet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.