R
Frågan är ju dock om inte plasten hjälper till mot för stora tempskiftningar då bottenplattan inte är uppvärmd.
 
R RalleB skrev:
Frågan är ju dock om inte plasten hjälper till mot för stora tempskiftningar då bottenplattan inte är uppvärmd.
I min bedömning, nä. Den tycks bete sig som föruti vart fall.
 
Ska hämta min idag men jobbar till sent så imorgon fm ska jag väl packa upp
 
H Hoowe skrev:
I väntan på min skrivare, kan jag delge dokumentet för inställningarna till CURA om någon hinner prova innan jag har fått igång min egen, [länk]
Detta har *inte* lyckats för mig. Kör MacOS, men har även provat i en Windows virtuell maskin. Tillverkarens support har varit.. Dålig.

Kul om nån annan får det att lira!
 
Skrivaren kom idag, tråden i annat paket åkte till byn 5mil bort, tänkte åka och hämta men då hade det gått tillbaka till postnord så förhoppningsvis kommer det imorgon
 
Är det ett helt vanligt limstift man ska använda?
 
Har testat med vanligt limstift och tycker inte det gör någon skillnad.

Provade att skriva ut hållare till filamentrullar men får problem med warping.

Tips på inställningar eller hur man på bästa sätt får de första lagren att bita mottages gärna!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Har testat med vanligt limstift och tycker inte det gör någon skillnad.

Provade att skriva ut hållare till filamentrullar men får problem med warping.

Tips på inställningar eller hur man på bästa sätt får de första lagren att bita mottages gärna!
1. Det absolut viktigaste är att din bottenplatta är i nivå, googla "3D printer leveling" om du är osäker på vad det innebär och hur du löser det. Får du inte till detta kommer du aldrig få bra vidhäftning.
2. Fästmedel på bottenplattan hjälper. Jag har heller aldrig lyckats med limstift, men denna ger lysande resultat varje gång https://www.kjell.com/se/produkter/...6CLQw8VLJTYRaOooozEaAha9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
3. Uppvärmd bottenplatta tycker jag är nödvändigt, men läste i tråden att det inte fanns på denna modell så tillverkaren tycker uppenbarligen inte det är nödvändigt. Värme hjälper i alla fall gott, även om du kanske kan få till det med enbart pkt 1 + 2. Du kan ju testa förvärma med hårtork en gång för att se om det blir skillnad. Förvärm till precis innan print börjar, runt 50 grader är lagom.

Välkomna till en kul värld allihopa :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Probar direkt med en liten låda till raspberry pien, med din fäste.

Skulle ha skrivit ut en liten låda för att ha prylarna i, finns det nån systainer att skriva ut i miniatyr?
 
Hur mycket tråd var det på rullen som följde med? Enligt datorn ska det gå åt 15.4m ?

Kan man dra ur sladden till datorn?
 
Det står i programmet hur mycket det är kvar av rullen om du satte i rfid chippet som man skulle.

Låter som en rimlig mängd tråd för en mindre utskrift.

Så fort skrivaren tagit emot informationen om utskriften från datorn och börjat skriva ut kan du ta bort datorn.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Det står i programmet hur mycket det är kvar av rullen om du satte i rfid chippet som man skulle.

Låter som en rimlig mängd tråd för en mindre utskrift.

Så fort skrivaren tagit emot informationen om utskriften från datorn och börjat skriva ut kan du ta bort datorn.
Ok får kika då, men då borde det räcka till den utskriften iaf.
Såg att datorn gick i viloläge så jag tänkte att det var så
 
Det räcker, tror där är 100m på den rullen om jag inte minns fel! (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
liten fundering , ska man hålla på å rensa munstycket och ta bort filamentet varje gång man printat ut nått eller gör man det vid behov ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.