R RalleB skrev:
För en tusenlapp mer än du gav för da Vinci så hade du kunnat skriva ut i vilket material du vill, större saker, uppvärmd platta, kunna använda vilket program du vill till den, tonvis med modifieringar att både printa o köpa etc.

[länk]
Mer än det dubbla och jag vetnändå inte om det är något för mig.
 
Grejen är att då blir det nog som för mig: Man köper ingen alls, för man vet inte vad man behöver och det är trots allt en hel del tid och energi som behövs för att bilda sig en uppfattning. Det finns alltid någon som tycker att tex. en Ender är för mycket "Budget" och då blir man villrådig om man inte måste satsa ett hack till i pris/prestanda-kedjan. Tror dom flesta inser att DaVinchi är mer åt leksakshållet, men kan kanske ändå vara värt pengarna för att övht komma igång.
 
Humulus Humulus skrev:
Grejen är att då blir det nog som för mig: Man köper ingen alls, för man vet inte vad man behöver och det är trots allt en hel del tid och energi som behövs för att bilda sig en uppfattning. Det finns alltid någon som tycker att tex. en Ender är för mycket "Budget" och då blir man villrådig om man inte måste satsa ett hack till i pris/prestanda-kedjan. Tror dom flesta inser att DaVinchi är mer åt leksakshållet, men kan kanske ändå vara värt pengarna för att övht komma igång.
Precis, gillar sonen den så skaffar han nog en egen av bättre kvalitet. Om inte så har jag en som duger för mina mindre projekt som nu inte blir gjorda alls.
 
Jag får inte kontakt med min i xyzware och usb.

Har det varit helt problemfritt för er andra?
 
Samma här. Antar att det är XYZprinting som ska användas?

Någon som hittar funktionen för kvaliten på utskriften?
 
Den ser iaf proffsig ut :D inte alls som en leksak
 
  • Haha
Nyfniken
  • Laddar…
XYZprinting är det som har varit aktuellt för mig - den har lirat med min skrivare. I den finns inställningar för kvalitet på "Print"-funktionen. För kan man välja lite olika profiler, eller justera enskilda parametrar för hand

*XYZware* har jag prövat för att se om det löste sig att uppgradera firmware via den vägen, men tror inte den hittade min skrivare.
 
nino nino skrev:
Den ser iaf proffsig ut :D inte alls som en leksak
Ronald McDonald-färgschemat är :ok:

..jag tror jag kommer montera bort det mesta av plasten i längden. Den tycks inte strukturell i åtminstone den övre halvan.
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Ni kan inte lägga upp lite bilder på det ni har printat?
Nyfiken på kvaliteten.
 
Två svarta filament-rullar och en detaljerad 3D-utskriven labyrint på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Filament-rullar och en 3D-labyrinth.
Rullarna är gjorda med 0.2mm lager har jag för mig.

Labyrinten i 0.4mm lager för att hinna bli klara på ett par timmar
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Plasten är *inte* strukturell, för kännedom :)
 
  • 3D-skrivare med blå filamentrulle på en arbetsstation, ej strukturell plast syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nevinator och 5 till
  • Laddar…
Min är på väg nu.
Är det bara att tanka hem filer från thingiverse och skriva ut eller måste man mixtra och greja?

Fanns ju hur mycket roligt som helst där
 
omdirigerad omdirigerad skrev:
Plasten är *inte* strukturell, för kännedom :)
Ah! Nu steg den lite i mina ögon. Tyckte att det såg grymt pyssligt ut att komma åt saker i den där, men om man kan ta bort Fisher-price delen så är det ju enklare. :)

Och visst har den sina begränsningar, men det har ju alla. En liten bygg-yta med direct-drive är absolut en bra sak att börja med!
Dessutom är en fördel med en billig nybörjar-skrivare att man vågar utmana gränserna lite mer. Går det åt skogen och man lyckas fylla hela extrudern med smält plast så är det ju inte hela världen.

Dock så tror jag inte jag överlever om frun upptäcker att jag köpt en fjärde skrivare, så jag avstår nog den där av hälsoskäl. :)
 
  • Haha
  • Gilla
omdirigerad och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Min är på väg nu.
Är det bara att tanka hem filer från thingiverse och skriva ut eller måste man mixtra och greja?

Fanns ju hur mycket roligt som helst där
nino nino skrev:
Min är på väg nu.
Är det bara att tanka hem filer från thingiverse och skriva ut eller måste man mixtra och greja?

Fanns ju hur mycket roligt som helst där
Ja i princip går det bra. Beroende på vad det är du skriver ut så måste du kanske välja utskriftsparametrar med omsorg.

Försökte skriva ut lite "kullager" av skateboardmodell som en utmaning. Dom har haft inte lyckats få till ännu, så att de rullar bra osv. De är eventuellt bortom vad denna skrivare klarar.

Vill man lära sig göra göra egna modeller i Fusion 360 finns en bra tutorial i 3ish delar från en dansk (?) snubbe på Youtube:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Ah! Nu steg den lite i mina ögon. Tyckte att det såg grymt pyssligt ut att komma åt saker i den där, men om man kan ta bort Fisher-price delen så är det ju enklare. :)

Och visst har den sina begränsningar, men det har ju alla. En liten bygg-yta med direct-drive är absolut en bra sak att börja med!
Dessutom är en fördel med en billig nybörjar-skrivare att man vågar utmana gränserna lite mer. Går det åt skogen och man lyckas fylla hela extrudern med smält plast så är det ju inte hela världen.

Dock så tror jag inte jag överlever om frun upptäcker att jag köpt en fjärde skrivare, så jag avstår nog den där av hälsoskäl. :)
Bottenplattan är lite mer integrerad, men tänkte kanske skriva ut nya skor åt den och byta den delen med.

Controller board huserar därunder, t.ex.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.