Baumeister Bubb Baumeister Bubb skrev:
Överväldigad av mängden svar! Tack för alla åsikter och support. ✨ Kaklet är nedrivet och vi inväntar nya plattor för att börja om. Får se hur vi åtgärdar listen; tänker att vi täcker med en trälist. Återkommer med bilder när det är klart.

Ps. Snälla inget mer hat över mitt kakel nu, gråtrunkar mig redan till sömn om kvällarna fan.
Lycka till
 
  • Älska
Baumeister Bubb
  • Laddar…
Liten uppdatering: kaklet är uppe igen och istället för två kapade bitar mitt på väggen är det nu en kapad bit vid fönstrets vänstra sida. Mycket mer harmoniskt! Den kapade plattan vid golvet kommer att täckas av en golvlist.

Den hemska fönsterbrädan måste fortfarande bytas ut, och det lilla fönstret inväntas fortfarande, men golvet är påbörjat. :)
 
  • Halvfärdigt badrum med vitt kakel, svartvitrutigt golv och ett stort fönster med en kapad platta vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Krikkan och 14 till
  • Laddar…
Mycket snyggare!
 
  • Älska
Baumeister Bubb
  • Laddar…
Som natt och dag! (y)
 
  • Älska
Baumeister Bubb
  • Laddar…
Vad valde ni istället för plaslisterna? Bild på det gärna. :)
 
R Radhussemlan skrev:
Vad valde ni istället för plaslisterna? Bild på det gärna. :)
Vi har inte tagit tag i listerna ännu. :oops: Väntade på att köket kommer in så att vi kan få känsla av vad som passar, och det monterades igår. Tror att en profilerad trälist kan skära sig mot den mer moderna stilen på köket….

Senaste bilderna:
Bänkskiva och tvättmaskin saknas.
(I Tyskland har man ofta tvättmaskinen i köket. Konstigt, jag vet.)

Återkommer med mer uppdateringar!
 
  • Kök under renovering med schackrutigt golv, vita väggar och ännu icke fullbordad inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvfärdigt modernt kök med grå skåp och svartvit rutigt golv, väntar på bänkskiva och tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Snyggt så långt! :)
 
  • Gilla
Baumeister Bubb
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Stående kakel ska beskäras i hörn, som på bilden.
Nja. Oavsett hur plattorna ser ut eller monteras, så ska delade plattor placeras där de minst kan dra till sig ögat. Gäller alltså inte bara stående plattor.
 
Baumeister Bubb Baumeister Bubb skrev:
Liten uppdatering: kaklet är uppe igen och istället för två kapade bitar mitt på väggen är det nu en kapad bit vid fönstrets vänstra sida. Mycket mer harmoniskt! Den kapade plattan vid golvet kommer att täckas av en golvlist.

Den hemska fönsterbrädan måste fortfarande bytas ut, och det lilla fönstret inväntas fortfarande, men golvet är påbörjat. :)
Skönt att de börjar arta sig, men gud vilka hemska fönster på en sådan sekelskiftsfasad. Billiga plastfönster, ajaj.
 
  • Gilla
Repkire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.