Nissens Nissens skrev:
Netto ca 6500:-
Ganska mycket pengar =)
 
  • Gilla
PNI
  • Laddar…
Myrstacken Myrstacken skrev:
Vänta bara vi bler fler och fler... :heart::love:
Hycklare? =)

Tur jag bara behöver rörmokare ibland och en elektriker. Ohyggligt billiga är de med. Om de skulle skaffa elbil så skulle de såklart få ladda gratis. De tar inte och hycklar på fakturan iallafall.

Min "murare" får jag tvinga till nån peng då och då, och han kör en härlig s70 från 2000. (min far och min förr förr förra bil, sommartid kör han cadillac 68 vettig bil)
 
Myrstacken
R Rkarlsson skrev:
Hycklare? =)

Tur jag bara behöver rörmokare ibland och en elektriker. Ohyggligt billiga är de med. Om de skulle skaffa elbil så skulle de såklart få ladda gratis. De tar inte och hycklar på fakturan iallafall.

Min "murare" får jag tvinga till nån peng då och då, och han kör en härlig s70 från 2000. (min far och min förr förr förra bil, sommartid kör han cadillac 68 vettig bil)
Och eftersom du är en sån älskvärd person jobbar du gratis också och dina barn får kottar inslagna i näver i julkappar... ni dricker vatten ur pölar samt frugan brukar skryta i byn att hon är gift med bäckakarln... av helt fel anledning...
 
Myrstacken Myrstacken skrev:
Och eftersom du är en sån älskvärd person jobbar du gratis också och dina barn får kottar inslagna i näver i julkappar... ni dricker vatten ur pölar samt frugan brukar skryta i byn att hon är gift med bäckakarln... av helt fel anledning...
Nej hantverkaren har bra betalt =)
Ungen fick dyra klappar, bra med pengar på kontot och vi drack mest vatten igår. Så gott nytt år på dig =)
 
Myrstacken
R Rkarlsson skrev:
Nej hantverkaren har bra betalt =)
Ungen fick dyra klappar, bra med pengar på kontot och vi drack mest vatten igår. Så gott nytt år på dig =)
Då undra man genast vad du gör som har råd att ge ungen dyra julklappar..
Du måste ju vara en hantverkare med eftersom det endast är det som gnälls över på detta forumet...
Att hantverkare tjänar för bra.... Gott nytt år
 
Nissens
R Rkarlsson skrev:
Ganska mycket pengar =)
Det kostar alltid att skaffa en fabriksny bil, men i denna klassen tror jag inte det går att få det billigare. Dessutom hade jag en stor del av beloppet som jag låter växa på börsen. :)
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
F
K karlmb skrev:
Jag köper hellre en bil av hög kvalitet än tror att en ny med lägre prisnivå skulle bli strulfri.
Dessutom klarar jag det mesta strulen själv och skulle nästan skita i ev garantier för att få göra alla jobb på en ny bil själv också.
Skulle spara mkt på de dyra servicearna som krävs första åren.
Instämmer helt. Bättre ha en bil man kan meka själv (eller hos ickemärkesverkstad) än att bli uppskörtad av nån sk "personlig tekniker" på märkesverkstsd
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Instämmer helt. Bättre ha en bil man kan meka själv (eller hos ickemärkesverkstad) än att bli uppskörtad av nån sk "personlig tekniker" på märkesverkstsd
Dessutom är ofta de påtvingade och dyra "servicarna" för att garantin ska gälla rena luredrejerierna och ägaren tror att bilen blivit kollad. Det är mest en mjölkko för märkesverkstäderna. Detta avslöjas gång efter gång vid stickprov men samma sak fortsätter. Stora pengar att tjäna på folks godtrohet...
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
VargOlle VargOlle skrev:
Är pensionär så jag kommer inte ha råd att köpa elbil. Som pensionär är det betydligt svårare att få lån
Vi får hoppas att Dacia Spring kommer till ett bra pris och att servicekontrakten blir humant prissatta.
 
Myrstacken Myrstacken skrev:
Då undra man genast vad du gör som har råd att ge ungen dyra julklappar..
Du måste ju vara en hantverkare med eftersom det endast är det som gnälls över på detta forumet...
Att hantverkare tjänar för bra.... Gott nytt år
Nejdå jag är inte hantverkare =) Är inom industrin. Tjänar inte så värst bra men jag fick lära mig hur plus och minus fungerade :D
 
  • Gilla
PNI och 2 till
  • Laddar…
D
J JohanLun skrev:
Det är säkert något bakom det, men tyvärr är din socialekonomiska gruppering en minoritet i landet...
Tvärtom, de som är väldigt bullriga om behover av att köra fossilt är en inte så många, slog mig när man tittar på elförbrukningen, de två norra elhandelsområdena förbrukar tillsamman bara ca 20% av elen i Sverige, detta inkluderar deras energislukande industri, resten är SE3 och SE4 som är mer tätbefolkat. Dte ger en fingervisning om hur folk bor i Sverige och grovt hur deras vardagstransporter ser ut.
 
D
Nissens Nissens skrev:
Enligt Bilia säljer de mest laddhybrider… så dina vänner och kollegor är nog inte representativa…
Tjänstebilar, det är annars ett dumt val.
 
Dieseln höjdes med 1,20 kronor inatt. Bensinen med 35 öre.

Diesel kostar nu över 20 kr/l.

Och detta är bara början.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
D
pacman42 pacman42 skrev:
Dieseln höjdes med 1,20 kronor inatt. Bensinen med 35 öre.

Diesel kostar nu över 20 kr/l.

Och detta är bara början.
Japp, sagt det flera gånger och jag tror det kommer vara en accelererande resa uppåt för priserna, 50-lappen är nog i närtid och sen kommer hundringen komma av bara farten!
 
D djac skrev:
Japp, sagt det flera gånger och jag tror det kommer vara en accelererande resa uppåt för priserna, 50-lappen är nog i närtid och sen kommer hundringen komma av bara farten!
Problemet med enorma fossilpriser är att man vänjer sig vid höga skatteintäkter och sedan när folk går över till elbilar kollapsar skatteintäkterna och man får panik och måste införa en enorm kilometerskatt och så har folk inte råd att köra bil och samhället kollapsar.

Så mitt tips är att diesel och bensin stannar under 30 kr litern fram till att vi förbjuder bränslet, annars blir det för mycket problem.

Det är alltid farligt när politikerna ser grundläggande infrastruktur som transporter som en intäktskälla. El, VA, värme och transporter är det som gör en ekonomi möjlig.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.