Har en Partner röjsåg. Alltid fungerat bra men på senare år har jag kunnat starta den men inte dra på full gas förren jag lossat tändstiftet o dragit åt det som bara den. Samma strul varje år (änvänds en gång per år).
Vad kan man täta tändstiftsgängorna med?
 
A
R Rolle85 skrev:
Har en Partner röjsåg. Alltid fungerat bra men på senare år har jag kunnat starta den men inte dra på full gas förren jag lossat tändstiftet o dragit åt det som bara den. Samma strul varje år (änvänds en gång per år).
Vad kan man täta tändstiftsgängorna med?
Ja det finns gängsmörja för tändstifts gäng..
 
Sitter en tätningsring på stiftet och känns som den inte tätar längre...
Testa med ett nytt stift.
 
Aha ok
 
Va är de för gängsmörja
 
A
R Rolle85 skrev:
Va är de för gängsmörja
Är som ett klister men som ändå smörjer gängen.
Men hur länge sedan är det du bytte stiftet?
 
Hmm jag har för mig att jag hade problem med ringen runt tändstift tidigare…då bytte jag stift. Nu är nått knas igen
 
Vilket stift har röjsåg
 
A
R Rolle85 skrev:
Vilket stift har röjsåg
champion RCJ7Y.
NGK.. BPMR7A.
 
Coolt tack
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Hmm jag har för mig att jag hade problem med ringen runt tändstift tidigare…då bytte jag stift. Nu är nått knas igen
Dra det inte för hårt och lossar man det igen så plattas tärningen till mer och mer varje gång man drar det igen.
 
Jag tycker inte att det låter som att läckage vid tändstiftet är roten till problemet. Läckaget spelar mindre roll ju högre varv det är på motorn. Man brukar kunna starta en motor med stiftet åtdraget med bara fingrarna. Ofta svarar småmotorer dåligt på gasen innan de blivit varma. Pumpar man med gasen några gånger eller ökar sakta så brukar den komma igång som den skall.
 
  • Gilla
GVR4 och 1 till
  • Laddar…
Den betedde sog skumt o ville inte varva ipp på nån minut. Stängde av den och drog åt tändstift och starta igen och då gick den fint
 
Håller med Avemo. Tändstiftet låter osannolikt.
 
  • Gilla
GVR4
  • Laddar…
A
inte alls..

Jag känner igen problemet..
vanligt på Hva 240-245r..
Hva 40-45..
jonsered rs44/Gr41-50..
dvs de sågarna som har vevhus i plast..
partner B serien kommer ifrån samma serie...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.