Beställde en och en extra filament för att få fraktfritt.
 
nino nino skrev:
Nu blev jag sugen med...
Hur stora grejer kan man skriva ut?
Krav på dator? Har en äldre Samsung laptop med W7 :oops:
15*15*15cm är byggytan, så det är väl de ungefärliga gränserna.

Utskrifterna jag har gjort har blivit bra. Det finns ju de som har sjukt intrimmade maskiner som kan skriva ut rätt små detaljer, typ ett fungerande kullager i plast. Så långt har jag inte kommit än, på 4 dagar :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
R
15*15*15cm är i minsta laget och kommer bara göra att den blir stående då man blir så begränsad.
har den ens uppvärmd platta?

Haft min ender 3 i 2.5 år och tycker att den utskriftsytan är för liten. Använder den mycket men dags att köpa ny snart med större yta.
 
R RalleB skrev:
15*15*15cm är i minsta laget och kommer bara göra att den blir stående då man blir så begränsad.
har den ens uppvärmd platta?

Haft min ender 3 i 2.5 år och tycker att den utskriftsytan är för liten. Använder den mycket men dags att köpa ny snart med större yta.
Nix, det saknas. ..men den kostar också 800 just nu så som instegsmodell känns den mycket överkomlig tycker jag.
 
Ja jag känner att jag nog inte kommer att använda den så mycket..
Vill skriva ut några lådor till raspberry pi till att börja med.
 
Nu har jag beställt en också. Det blir en mobilhållare till bilen så snart den kommit hem.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Nu har jag beställt en också. Det blir en mobilhållare till bilen så snart den kommit hem.
Jag grubblade lite på hur stort problem som 15x15x15 cm³ är och kom fram till att det oftast går att gå runt. Min mobilhållare går att tillverka av flera delar (och det är till och med en fördel att göra så). Jag misstänker att det i huvudsak är små saker jag vill tillverka ändå. Jag har tidigare uttalat mig om att större saker kan man oftast tillverka i trä eller metall också, vilket att gör små saker är det som driver "behovet".
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Även jag köpte mig en ”da Vinci miniMaker” 3d skrivare och tänkte att vi kunde förflytta oss till denna tråd för tips och trix samt för att dela färdiga verk och erfarenheter.

Återkommer när min maskin är hämtad och testad.
800 kr kändes ju överkomligt. Intressant att 3D-skrivarna blivit så pass överkomliga. Nu kan det bli så att det kan löna sig att köpa en skrivare för att skriva ut en enda reservdel till något som gått sönder.
 
R RalleB skrev:
15*15*15cm är i minsta laget och kommer bara göra att den blir stående då man blir så begränsad.
har den ens uppvärmd platta?

Haft min ender 3 i 2.5 år och tycker att den utskriftsytan är för liten. Använder den mycket men dags att köpa ny snart med större yta.
Kan nog hålla med att en ender 3 kan vara ett bättre alternativ om man vill börja med 3d utskrifter. Priset är ju inte avskräckande för ender 3 heller - de brukar ligga under 2500. Fördelarna är bl a större byggyta, uppvärmd platta, stabilare byggd +inte minst att det finns oerhört många runt om i världen vilket gör att det finns en uppsjö av resurser om du vill ha hjälp, en stor mängd förbättringar du kan skriva ut själv och reservdelar/uppgraderingar finns att få tag på enkelt t. ex. på amazon.
 
Moderator - flytta gärna tråden till 3d sektionen på forumet!
 
R
Priserna på Ender maskinerna har stigit en del ser jag.:thinking:
Köpte min Ender 3 för 1400kr med diverse kampanjer direkt från crealitys officiella AliExpress (från deras lager i Tyskland)

Men det är helt klart en av de bästa modellerna pris kontra kvalitet och support.

Speciellt om man vill skriva ut i annat än pla vilket man ofta vill.
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Jaha? Vad har det i denna tråd att göra?
 
R
Att det är en mycket bättre och mer flexibel instegs printer än da Vinci, så det är mer ett tips för de som inte är insatta..
Så de inte bara hoppar på tåget och köper da Vinci för den är billig.
Då är risken att den bara blir stående pga alla dess begränsningar.
 
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Att det är en mycket bättre och mer flexibel instegs printer än da Vinci, så det är mer ett tips för de som inte är insatta..
Så de inte bara hoppar på tåget och köper da Vinci för den är billig.
Då är risken att den bara blir stående pga alla dess begränsningar.
Jag är beredd att chansa. Gillar jag 3D-skrivare så köper jag dyrt sen.
 
R
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.