N nybyggarn3 skrev:
Det är givetvis upp till alla om man dricker alkohol eller inte, men det har väl ändå inget med saken att göra? Framför när det dessutom inte äns har med barn att göra.
Nej, men det brukar alltid bli "åå, nykterist som inte tål att andra dricker"...

Enbart därför
 
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
raveper raveper skrev:
Skulle man behöva vänta med alkoholen tills barnen hade gått och lagt sig på dagarna så skulle man ju fått sitta och dricka på nätterna. Det hade ju känts riktigt konstigt.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
R
wildeside wildeside skrev:
Nu kan vi snart sluta att tjafsa i den här tråden, julafton har passerats.
Så nu kan vi börja tjafsa i den nya tråden Nyårsafton med alkohol och kanske en cigarr.
Mmm, en riktigt bra cigarr får det bli imorgon (om vädret tillåter).

Intressant är förresten att cigarrökandet faktiskt är något barnen haft synpunkter på. Fick förklara skillnaden mot cigarettrökning. Avsaknaden av halsbloss, och hur sällan jag röker en cigarr jämfört med de som har ett cigarettberoende.

Barn är förvånansvärt förståndiga ibland och hälsorisken är borta ur bilden. Nu luktar jag bara illa :)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[media]
Såg precis klart hans serie Drugdealer. Tummen upp på den.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Mmm, en riktigt bra cigarr får det bli imorgon (om vädret tillåter).

Intressant är förresten att cigarrökandet faktiskt är något barnen haft synpunkter på. Fick förklara skillnaden mot cigarettrökning. Avsaknaden av halsbloss, och hur sällan jag röker en cigarr jämfört med de som har ett cigarettberoende.

Barn är förvånansvärt förståndiga ibland och hälsorisken är borta ur bilden. Nu luktar jag bara illa :)
Man går ju hålla sig till vattenpips rökning på sin höjd. Luktar ju iaf gott.
 
R
raveper raveper skrev:
Man går ju hålla sig till vattenpips rökning på sin höjd. Luktar ju iaf gott.
Nej det är verkligen inte en ersättare för cigarrer. De (få ska jag erkänna) gånger som jag testat vattenpipa så är det som att jämföra te med ett bra kaffe.
 
Så kan det vara. Men en pipa vanligt borkum riff eller vad det nu hette slår ju det mesta.
 
N nybyggarn3 skrev:
Klart det har med Julen att göra. Artikeln handlar ju om hur föräldrarnas missbruk eskalerade under julledigheten.
Under ledigheten är jag helt säker på, oavsett om det är jul, påsk eller sommarledigt. Föräldrarna är vad jag kan läsa av det citerade svårt alkoholiserade och har även andra problem med tex aggression. Vad som är hönan och ägget i deras problematik vet jag inte. Däremot har det ingenting med julen i dig att göra, förutom att det är ett antal lediga dagar då de passar på att supa till.

Jag ser ingen koppling till jultomten, Jesusbarnet, barnens högtid, julklappar, eller vad julen nu betyder för mig eller dig. Den enda kopplingen är alkohol men alkohol har ingenting med julen att göra om jag förstått dig rätt?

Drick inte mer än att du kan, eller skulle kunna, gå upp och jobba nästa morgon tycker jag är en bättre princip än att inte dricka alls på julen, eller någon annan ledighet, eller vardag.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Vet inte om det är alkoholen som gör det men det känns som jag börjar bli mer och mer lik Tomten. Större mage, mer skägg, gråare hår och mer och mer givmild under julen. Har även en röd tröja..
 
Var på NK för att köpa kläder till barnen imorn så de kan vara fina när mamma och pappa ska supa. Helvete allt var utplockat. Man ska tydligen inte handla nyårskläder dagen före nyår.
 
  • Arg
sonabr4000
  • Laddar…
Ne. Inte alkohol heller. Kön vart lång som faan.
 
  • Haha
Pin
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ne. Inte alkohol heller. Kön vart lång som faan.
Fyfan det där har man fixat för länge sedan :)
 
  • Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
Bor bara ett stenkast bort som tur är. Kan ju gå och handla när som nästan.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan det där har man fixat för länge sedan :)
Ja, hoppas också att Sturehof har samma framförhållning inför nyårsafton.
 
K Kane skrev:
Ja, hoppas också att Sturehof har samma framförhållning inför nyårsafton.
Du ska fira nyår där? Jag har faktist aldrig first nyår ute på krogen. Alltid kört hemma hos någon. Senaste åren kör vi dock med nyårskasse, blev Allegrine förra året och i år kör vi Nobis.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.