A Anders_Nilsson skrev:
Känns snabba. Fingeravtrycksläsaren fungerar utmärkt även om vinkeln är sned till skillnad från Samsung där du måste hålla exakt rätt del av tummen på sensorn i en exakt rak vinkel.Face id fungerar kasst på Samsung. Samsung skickar ut ideliga uppdateringar av juridiska villkor. Att registrerar Huawei ID handlar om att ange email och sedan klicka på länken i det verifieringsmail du får, på Samsung är det en mer invecklad process med ständiga påminnelser om att godkänna Samsung juridiska villkor. Huawei app store kräver ingen inloggning. Jag tycker bara att Samsung är jobbig att använda men andra kan ju ha en annan åsikt. P20Pro hade separat fingeravtrycksläsare vilken var snabbare än den under glass läsare som P30Pro använder men P30Pro är avsevärt snabbare och har vidvinkel på kameran. Båda Huawei tycker jag dock har varit topptelefoner.

Nu har ju Huaeri fallen out of favour med U.S.A. (troligen pga att de gör för bra telefoner) och är inte kompatibla med Google längre men det skall visst finnas en version av BankID som fungerar så det kan bli P40 eller P50 nästa gång.
OK, intressant!
 
A AndersS skrev:
Låt mig le, och skratta, vad är problemet har haft P20Pro och nu S20 FE man lägger ju pekfingret på båda på samma sätt :crysmile::crysmile:
Skiljer absolut inget, men visst saknar man pekfinger kanske det finns någon skillnad :cool::crysmile:
Man väljer väl själv vilket finger, gör jag min Samsung iaf.
 
K karlmb skrev:
Man väljer väl själv vilket finger, gör jag min Samsung iaf.
Jo, men så stor skillnad är det inte, efter ett antal mobiler med den funktionen först på Huawei och nu Samsung.
Hoppas det inte avgör vad som väntar oss bilister.:crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Vad är det som är konstigt? Jag beskriver alltså mina egna upplevelser. Det är väl bra att det fungerar för dig.

Sedan har jag inte S20 utan S10. Och jag föredrar att använda tummen.

Huawei rulez, det bara är så. Men bra att vissa gillar Samsung så blir det fler Huawei telefoner över till mig.
Du får skaffa en S20 eller S21 så blir du nöjd även med Samsung så löser vi ett problem för kommande bilister.;)
 
A Anders_Nilsson skrev:
Nu har ju Huaeri fallen out of favour med U.S.A. (troligen pga att de gör för bra telefoner)
Nja, nu är det ju inte riktigt konsumentprodukterna i Hua's breda verksamhet som är anledningen till USA's restriktioner.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
hsd
ZTE har råkat ut för det och Xiaomi ligger pyrt till
 
F
A Anders_Nilsson skrev:
Känns snabba. Fingeravtrycksläsaren fungerar utmärkt även om vinkeln är sned till skillnad från Samsung där du måste hålla exakt rätt del av tummen på sensorn i en exakt rak vinkel.Face id fungerar kasst på Samsung. Samsung skickar ut ideliga uppdateringar av juridiska villkor. Att registrerar Huawei ID handlar om att ange email och sedan klicka på länken i det verifieringsmail du får, på Samsung är det en mer invecklad process med ständiga påminnelser om att godkänna Samsung juridiska villkor. Huawei app store kräver ingen inloggning. Jag tycker bara att Samsung är jobbig att använda men andra kan ju ha en annan åsikt. P20Pro hade separat fingeravtrycksläsare vilken var snabbare än den under glass läsare som P30Pro använder men P30Pro är avsevärt snabbare och har vidvinkel på kameran. Båda Huawei tycker jag dock har varit topptelefoner.

Nu har ju Huaeri fallen out of favour med U.S.A. (troligen pga att de gör för bra telefoner) och är inte kompatibla med Google längre men det skall visst finnas en version av BankID som fungerar så det kan bli P40 eller P50 nästa gång.
Jag skulle aldrig lagra password eller id-uppgifter av något som helst slag i en Huawei eller i deras sk moln.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
S
D djac skrev:
Inte Moderaterna heller, då var det ändå de som införde den i stor skala... ROFLMAO
Hmm vad var det han hette nu igen, den där M... Fredrik ..som krävde att: "öppna era hjärtan"?? :crysmile:
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som sagt skulle dö av understimulering. Repetitivt arbete, inget för mig.
Vad är det du försöker bevisa?? Hur duktig du är eller hur enfaldig som måste försöka skryta om det?:rofl:
 
  • Gilla
Tullen127 och 2 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som sagt skulle dö av understimulering. Repetitivt arbete, inget för mig.
Fasen vad tjatig du är med allt ditt "duktiga"..:thumbdown:
 
P
hsd hsd skrev:
3:e kvartalet 2020 sålde Huawei 55 miljoner mobiler (hittade ingen färskare siffra)så det måste gp åt en väldig massa avlyssnare för att täcka embart de senaste årens huaweitelefoner dessutom är väl flera kinesiska mobiltillverkare"buggade av kinesiska staten" och furutom de med kinesiska varumärken så tillveras alla andra(utom Samsung) i Kina, även iPhone
Nog för att det finns många invånare i Kina så kan de flesta användare vara lugna då det är omöjligt att avlyssna alla
Det behövs inte så många människor för att sköta den sortens övervakning.
 
P
A Anders_Nilsson skrev:
Känns snabba. Fingeravtrycksläsaren fungerar utmärkt även om vinkeln är sned till skillnad från Samsung där du måste hålla exakt rätt del av tummen på sensorn i en exakt rak vinkel.Face id fungerar kasst på Samsung. Samsung skickar ut ideliga uppdateringar av juridiska villkor. Att registrerar Huawei ID handlar om att ange email och sedan klicka på länken i det verifieringsmail du får, på Samsung är det en mer invecklad process med ständiga påminnelser om att godkänna Samsung juridiska villkor. Huawei app store kräver ingen inloggning. Jag tycker bara att Samsung är jobbig att använda men andra kan ju ha en annan åsikt. P20Pro hade separat fingeravtrycksläsare vilken var snabbare än den under glass läsare som P30Pro använder men P30Pro är avsevärt snabbare och har vidvinkel på kameran. Båda Huawei tycker jag dock har varit topptelefoner.

Nu har ju Huaeri fallen out of favour med U.S.A. (troligen pga att de gör för bra telefoner) och är inte kompatibla med Google längre men det skall visst finnas en version av BankID som fungerar så det kan bli P40 eller P50 nästa gång.
Registrera telefonen hos tillverkaren? Det har jag aldrig gjort, och jag är nu inne på min tredje Samsungtelefon.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Låt mig le, och skratta, vad är problemet har haft P20Pro och nu S20 FE man lägger ju pekfingret på båda på samma sätt :crysmile::crysmile:
Skiljer absolut inget, men visst saknar man pekfinger kanske det finns någon skillnad :cool::crysmile:
Vad menar du med saknar pekfinger? På S20FE kan man registrera flera fingrar för fingeravtrycksläsaren.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
F
S sonabr4000 skrev:
Fasen vad tjatig du är med allt ditt "duktiga"..:thumbdown:
Egenberöm luktar illa..
 
P pmd skrev:
Vad menar du med saknar pekfinger? På S20FE kan man registrera flera fingrar för fingeravtrycksläsaren.
Var lite mera skämtsam notering. Men på mobilerna som har läsaren på baksidan är det större skillnad på att använda tumme kontra pekfinger;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.