Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
V växelventil skrev:
Men jobbar han på ett sjukhus med covid patienter som min fru och syster gör?Varför skulle dom tala osanningar om hur sjukvården på covid 19 avdelningar fungerar?
Det är vad jag har fått intryck av. @Jonobe
 
BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller IVA-vård så hoppar ju proportionen vaccinerade-ovaccinerade lite fram och tillbaka eftersom det är små tal så det blir en del slumpmässighet.
Vecka 45 var mer än hälften vaccinerade för att sen bli mycket mindre andel två veckor senare.
[bild]
[länk]
Så är det ju naturligtvis men den siffran kommer öka och till sommaren så kommer majoriteten vara vaccinerade så det är inget konstigt.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Fast både du och jag vet att det är väldigt få som anmäler biverkningarna.
Ja, så varför tog du upp det?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är vad jag har fått intryck av. @Jonobe
Jag vet inte men som situationen ser ut här i mitt län så senast så var det 1 patient på intensiven och 2 st som låg på min frus avdelning så här har vi inte märkt någon ökning.Tror mer att som det verkar vara mer i storstäderna.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Du skrev ju hur jag kunde veta om 80 åringar klarar sig nu mot förut.Svar min fru och syster har gett mig den informationen.
Men har de kunskap om vårdresultaten i hela Sverige eller bara om just de avdelningar där de jobbar?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, så varför tog du upp det?
En som verkar tvivla på biverkningar.Men som jag skrev i början att det är många som har blivit mer sjuka av vaccinet än av själva sjukdomen och flera här som skriver att dom haft covid 19 är dödssjuk ena gånger för nästa gång knappt varit sjuk alls så vet inte vad man ska tro.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Jag vet inte men som situationen ser ut här i mitt län så senast så var det 1 patient på intensiven och 2 st som låg på min frus avdelning så här har vi inte märkt någon ökning.Tror mer att som det verkar vara mer i storstäderna.
Sen när blev Dalarna och Västmanland storstäder (idag 3 resp. 4 på IVA, igår 23 resp. 23 utanför iVA). I förhållande till folkmängd har Jämtland högst antal på IVA.
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men har de kunskap om vårdresultaten i hela Sverige eller bara om just de avdelningar där de jobbar?
Dom samarbetar exempel med Värmland.Dalarna så dom siffrorna har dom ju men sedan överlag landet vet jag inte.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Sen när blev Dalarna och Västmanland storstäder (idag 3 resp. 4 på IVA, igår 23 resp. 23 utanför iVA). I förhållande till folkmängd har Jämtland högst antal på IVA.
[länk]
Men det där är ju ingenting mot tidigare. Bara örebro hade 24 inlagda på intensiven och dom andra sjukhusen hade 4x4 och då har jag inte räknat med covid avdelningar och överbeläggningarna.
 
V växelventil skrev:
Har du själv varit sjuk i covid 19?
Nej. Inte vad jag vet.
 
V växelventil skrev:
När skedde detta?
När skedde vad?

De bekanta som låg på IVA/dog gjorde det under hösten 2020, då var ingen vaccinerad. De ovaccinerade som har varit sjuka har varit det under den senaste månaden, och då känner jag knappt någon som är ovaccinerad.
 
V växelventil skrev:
88600 har registrerats som biverkningar värkar konstigt om du inte har hört något om det.
Du skrev "Den erfarenheten har inte jag.Dom flesta är hemma med förkylningsymtom när dom haft covid 19". Om du skriver om dina erfarenheter vad gäller sjukdomen så kan du ju inte i nästa andetag komma dragande med alla registrerade misstänkta biverkningar, det blir ju helt skevt. Det måste du ju förstå? Enligt dina erfarenheter, hur många har fått allvarliga biverkningar av vaccinet?

Enligt mina erfarenheter så är det exakt noll.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
När skedde vad?

De bekanta som låg på IVA/dog gjorde det under hösten 2020, då var ingen vaccinerad. De ovaccinerade som har varit sjuka har varit det under den senaste månaden, och då känner jag knappt någon som är ovaccinerad.
Och om dom skulle bli behandlade idag kanske utgåen varit annorlunda.Du har inte haft covid 19 okej.
 
Redigerat:
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du skrev "Den erfarenheten har inte jag.Dom flesta är hemma med förkylningsymtom när dom haft covid 19". Om du skriver om dina erfarenheter vad gäller sjukdomen så kan du ju inte i nästa andetag komma dragande med alla registrerade misstänkta biverkningar, det blir ju helt skevt. Det måste du ju förstå? Enligt dina erfarenheter, hur många har fått allvarliga biverkningar av vaccinet?

Enligt mina erfarenheter så är det exakt noll.
Men om du tittar biverkningarna så här dom flesta fått feber som jag och är hundra på att det är en droppe i havet som är registrerad.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Men om du tittar biverkningarna så här dom flesta fått feber som jag och är hundra på att det är en droppe i havet som är registrerad.
Växelventil, kan du vänligen lägga ner dina patetiska funderingar.

Post-Covid fakta:
https://www.socialstyrelsen.se/coronavirus-covid-19/socialstyrelsens-roll-och-uppdrag/postcovid/

Sen bokar du en vaccination så visar du dels solidaritet med dina medmänniskor inkl att du minimerar risken för egen svår sjukdom! Enkelt!
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.