Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan ju inte avgöra hur bra vården är genom att titta på antalet som dör utan vill du veta vårdkvalitet måste du ju kolla hur det går för just de som läggs in och dessutom med samma bakomliggande status oavsett om det gäller ålder, riskfaktorer eller vaccinering.

Socialstyrelsen gjorde det i våras och det visade sig att dödligheten för sjukhusvårdade var lägre under sommaren och början av hösten förra året än sen under våg 2.
[länk]
När sjukvården är högt belastad så blir vården sämre och då dör en större andel.
Det gör jag inte heller utan får bra information från folk som jobbar på covid 19 avdelningar.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men du får komma ihåg att många som vaccinerar sig blir betydligt sjukare av själva vaccinet än av själva sjukdomen
Det är en liten andel, de allra flesta blir betydligt mindre sjuka av vaccinet än av covid.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Betydligt bättre är verkligen att ta i. I princip det ena som verkligheten tillkommit sedan dess, och som används idag, är mer utbredd behandling med IL-6-blockad. Och det verkar vara väldigt bra för en del, men absolut ingen mirakelmedicin.
Nej är stor skillnad mot tidigare och siffrorna talar sitt tydliga språk. Våg 1 och 2 dog det över 12000 och nu är siffran 15000 hur förklarar du det?
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Det gör jag inte heller utan får bra information från folk som jobbar på covid 19 avdelningar.
Om de kommer med en jämförelse med hur många som dör i förhållande till antalet bekräftade fall eller något så är det inte vettigt ändå. Det vore ju att anse att vaccinet inte gör någon nytta.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Nej är stor skillnad mot tidigare och siffrorna talar sitt tydliga språk. Våg 1 och 2 dog det över 12000 och nu är siffran 15000 hur förklarar du det?
Har du aldrig hört talas om att vaccinering skyddar bra mot allvarlig sjukdom och död?
 
  • Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är en liten andel, de allra flesta blir betydligt mindre sjuka av vaccinet än av covid.
Fast dom flesta av oss behöver inte uppsöka sjukvården utan det är flest äldre och tycker dom flesta är mer som en förkylning.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du aldrig hört talas om att vaccinering skyddar bra mot allvarlig sjukdom och död?
Men vilka patienter är det som dör?Mest äldre eller?
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Fast dom flesta av oss behöver inte uppsöka sjukvården utan det är flest äldre och tycker dom flesta är mer som en förkylning.
Och för de flesta så är vaccinbiverkningarna mycket mindre än en förkylning.
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Men du får komma ihåg att många som vaccinerar sig blir betydligt sjukare av själva vaccinet än av själva sjukdomen
Vad pratar du om?

Nästan alla blir sämre av sjukdomen än av vaccinet. Det finns en liten liten liten klick som blir sjukare av vaccinet än av sjukdomen.
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och för de flesta så är vaccinbiverkningarna mycket mindre än en förkylning.
Tycker dom flesta på mitt jobb har gått hem med feber efter vaccinering
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad pratar du om?

Nästan alla blir sämre av sjukdomen än av vaccinet. Det finns en liten liten liten klick som blir sjukare av vaccinet än av sjukdomen.
Den erfarenheten har inte jag.Dom flesta är hemma med förkylningsymtom när dom haft covid 19.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men vilka patienter är det som dör?Mest äldre eller?
Ja, som under hela pandemin är hög ålder den största riskfaktorn. Även om vaccinet förhindrar att väldigt många blir allvarligt sjuka så finns det gamla med så dåligt immunsystem att de blir sjuka och inte klarar av ens en covid som bara är som en förkylning.
https://www.socialstyrelsen.se/stat...d-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Tycker dom flesta på mitt jobb har gått hem med feber efter vaccinering
Bland de jag känner har feber varit en ovanlig biverkan och de flesta har typ bara fått ont i armmuskeln, ungefär som efter för hård träning så det har inte påverkat deras jobb alls.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Bland de jag känner har feber varit en ovanlig biverkan och de flesta har typ bara fått ont i armmuskeln, ungefär som efter för hård träning så det har inte påverkat deras jobb alls.
Ja men det är ju flera av vaccinförespråkarna här som själva skriver att dom var knappt sjuka alls när dom var sjuka utan mer som en lätt förkylning så märkligt är det.
 
Nissens
K Kane skrev:
Varför går de då ut med detta? [länk]
För att @Demmpa vet bättre än SVT? :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.