M manner skrev:
konstigt att det fanns pantbrev på ca 1 mille? Om man är Zlatan borde man betalt detta kontant? Och "Huset säljes möblerat och utrustat med reservation för personliga saker såsom matbordet med tillhörande bänk samt samt liggfåtölj och stubbe." Blev inte mycket möbler kvar då! :) Ganska spartanskt möblerat.
Och Pål Ross vad är det med honom som får miljonärerna att beställa hans hus? datanimerat och helt själlöst!
Inte så konstigt, kanske hade den som ägde tomten använt dessa pb innan Z köpte och byggde huset!
 
Fiber finns. Ägare beställer och betalar önskat abonnemang.
Nästan värt att köpa enbart för att man kan säga att Zlatan fixade fiber åt en. Synd man inte har 30 miljoner liggandes bara...
 
Gunnar Asplunds "villa Snellman" från 1917 är till salu!
https://www.dn.se/kultur/gunnar-asplunds-arkitekturklenod-till-salu/
en del coola detaljer bla den fantastiska gröna kakelugnen ! (1 av 10 st!)
Jag tycker de trots byggnadsminnesförklarat hus har gjort fina moderniseringar utan att förlora och ta bort känslan.
https://www.vincent.se/till-salu/beskrivning/CMVILLA55D3GNHPB71OFNUU
Och som det står i beskrivningen "Arkitektintresserad allmänhet som är nyfiken på att besöka fastigheten är varmt välkommen att anmäla sitt intresse för en visning som kommer att ske under hösten 2021."
 
  • Gilla
  • Älska
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
M manner skrev:
Gunnar Asplunds "villa Snellman" från 1917 är till salu!
[länk]
en del coola detaljer bla den fantastiska gröna kakelugnen ! (1 av 10 st!)
Jag tycker de trots byggnadsminnesförklarat hus har gjort fina moderniseringar utan att förlora och ta bort känslan.
[länk]
Och som det står i beskrivningen "Arkitektintresserad allmänhet som är nyfiken på att besöka fastigheten är varmt välkommen att anmäla sitt intresse för en visning som kommer att ske under hösten 2021."
https://www.byggahus.se/forum/threads/vackra-gamla-hus-till-salu.242928/page-90#post-4512715
 
  • Älska
MetteKson
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[länk]
finns så många trådar här på bygga hus...Hade tyvärr inte sett detta inlägg
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Älska
Bengt Numelin och 4 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
[media]
Helt otroligt vad dålig smak man kan ha! :worried:
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Helt otroligt vad dålig smak man kan ha! :worried:
Dålig och dålig. Skulle nog säga att den är rätt spot on för många potentiella köpare och precis vad man hade förväntat sig av ett amerikanskt hus i den prisklassen.
Kan tänka mig att amerikanska miljardärer går i gång på det där.
Därmed inte sagt att man alltid får god smak bara för att blir rik ;)

Läget och utsikten var ju något utöver det vanliga På nåt sätt passar det ändå rätt bra med ett "slott" på den platsen.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Helt otroligt vad dålig smak man kan ha! :worried:
Och det ska komma från personen som vill riva alla Fina äldre hus med sjöutsikt och bygga up Betong lådor
 
  • Gilla
Emson och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
Och det ska komma från personen som vill riva alla Fina äldre hus med sjöutsikt och bygga up Betong lådor
Hur kan man skriva nåt så obota jävla dumt?!?! Är du besatt av mig på något vis. Man undrar alltid hur nättroll tänker.
 
M maria01 skrev:
[media]
Kul hus! Finns det inga vettiga slott där man vill bo får man bygga ett :D

Visst, det var överdådigt på alla sätt men trevligt att det nånstans finns mångmiljonärer som vågar och vill ta ut svängarna lite och inte bara låter någon rita och uppföra en trist opersonlig och kantig låda med stora glaspartier och platt tak.

Läget för det här sagoslottet gjorde det hela ännu bättre.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
senaste tiden kollat mycket hus byggda i öst och ryssland många av stads husen dom bygger skulle passa inan för tullarna
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Hur kan man skriva nåt så obota jävla dumt?!?! Är du besatt av mig på något vis. Man undrar alltid hur nättroll tänker.
nättroll jag? jag svara ju bara på dig du citera mig med "Helt otroligt vad dålig smak man kan ha" att kalla mig troll när du själv gör samma sak
 
HOBBY ARCHITECT
M maria01 skrev:
nättroll jag? jag svara ju bara på dig du citera mig med "Helt otroligt vad dålig smak man kan ha" att kalla mig troll när du själv gör samma sak
Tycker du på allvar det var et vackert slott? Om man ska bygga slott ska det ju vara snyggt. Trodde du la upp videoklippet som ett skämt.
 
jag hade gärna bott där
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.