Karlia
Snällt att installera balkong till kissarna!
 
  • Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Snällt att installera balkong till kissarna!
Tidigare ägare hade inga katter, men de var kloka nog att förbereda!
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Kan man vakna till en finare utsikt? :love: Julgran med röda dekorationer och tända ljus inomhus, sedd från en mörk silhuett av en katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Kan man vakna till en finare utsikt? :love:[bild]
Käranån så fint. Inte nog med att katten är söt så man smälter, utan ni har kakelugn och julgran som hämtad ur sagobok också. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Käranån så fint. Inte nog med att katten är söt så man smälter, utan ni har kakelugn och julgran som hämtad ur sagobok också. :heart:
Tack! Ja, även utan katt är det en fröjd att vakna till den synen. Jag brukar säga att vårt gamla hus passar att vara julpyntat, och mycket beror nog på den gamla kakelugnen. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
J Jonobe skrev:
Här är det givetvis gran-skning med. Yoda har balkongen och Zorro första parkett.
Yoda är en riktig klätterkatt, var det inte du som lade upp en bild på Yoda som lyckats ta sig upp på takduschens munstycke?
 
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Här kommer en alldeles sann julsaga som både innehåller katt och gran:

En jul när jag var barn passade vi grannens katt. Den hade aldrig sett en julgran och klättrade frenetiskt i granen varje dag. Det var på den tiden när julgranar inte var odlade och således kunde se ut lite hipp som happ. Det här året var vår julgran av ett ovanligt instabilt slag och det blev inte bättre av att en katt, som förövrigt gick under namnet "Bullen", klättrade i den som en ilsken iller.

När julen var slut och grannarna hade kommit hem igen var det inte många kulor kvar. Julgranskulor var ju av glas förr och de tål inte att falla i golvet flera gånger per dag. Jag vill minnas att min mor tillslut satte en krok i taket och knöt fast granen, men det kan vara en efterkonstruktion.

Hur som helst hade jag en favoritkula som var blå, vi hade nog bara den som var blå tror jag, och den höll, ända till sista dagen innan Bullen skulle hem till sig igen. Katten for upp i granen, kulorna for åt alla håll och den blå kulan gick sönder, till min stora sorg. Allt sedan dess är jag skeptiskt inställd till kombinationen katt och julgran.

Så här i efterhand undrar jag varför vi inte plockade bort granen.:thinking:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Ledsen
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Tack! Ja, även utan katt är det en fröjd att vakna till den synen. Jag brukar säga att vårt gamla hus passar att vara julpyntat, och mycket beror nog på den gamla kakelugnen. :love:
Väldigt, väldigt fint. :heart:
 
  • Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
J
Mikael_L Mikael_L skrev:
Yoda är en riktig klätterkatt, var det inte du som lade upp en bild på Yoda som lyckats ta sig upp på takduschens munstycke?
Japp! Tack och lov var det länge sen sist... blir lite orolig för duschen då han sitter där.... och vill inte heller att Zorro ska lära sig det då han börjar bli riktigt tung :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
En stor lurvig orange katt som ligger ihoprullad i en pappkartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stör mig inte!
Jag myser i min kattong!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Ingenjören och 22 till
  • Laddar…
Karlia
Runda kartonger är inte så vanliga!
 
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Karlia Karlia skrev:
Runda kartonger är inte så vanliga!
Den blev väl rund när lussebul... lussekatten trängde ner sin lekamen :love:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Den blev väl rund när lussebul... lussekatten trängde ner sin lekamen :love:
Flexibla kanter, så all päls får plats. ;)
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Flexibla kanter, så all päls får plats. ;)
"Päls". ;) Himla go ser han ut, oavsett vad han har för fyllning.
 
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Kattong med terrass. Svart katt som sitter i en öppen kartong på ett träbord i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.