P
A Alexn72 skrev:
Älgarna väger inte 1ton heller men de stödjer ändå att vi inte kan göra hvo för att köra enbart på.
Och det vore ju rätt nipprigt att göra HVO av älgar. Det skulle vara ett onödigt steg när man kan använda växter. Det enda som vore sämre vore att göra HVO av vargar.
 
  • Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänsterblock och deras väljare gillar inte arbetskraftsinvandring. Det utvisas kvalificerad arbetskraft på löpande band för skitsaker. Som den där ingenjören på Spotify där arbetsgivaren schabblat med tjänstepensionen.
Jag har ingen aning om vad du syftar på men har läst om andra skandaler där folk blir utvisade för att deras arbetsgivare har gjort misstag. Det är så sanslöst att man inte kan tro att det handlar om Sverige.

Det är mera något som skulle kunna ha hänt i ett fiktivt Böhmen.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Ja det har jag inte ifrågasatt.
utan just..
lögn, förbannad lögn och statistik... ;)
Den där frasen används mest av folk som inte förstår statistik.
 
  • Gilla
lilytwig och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Och det vore ju rätt nipprigt att göra HVO av älgar. Det skulle vara ett onödigt steg när man kan använda växter. Det enda som vore sämre vore att göra HVO av vargar.
Det var en bra idé, det skulle bli billigare för staten om vi gjorde HVO av varg
 
P
Maskintok skrev:
Nu var det inte det som detta avsåg.
Vad handlade det om då?
Att elbilar kräver färre reparationer (inlägg #5164) spelar väl roll för driftsekonomin?
 
  • Gilla
lilytwig och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Det var en bra idé, det skulle bli billigare för staten om vi gjorde HVO av varg
Vilka kostnader skulle minska?
HVOn skulle dock bli svindyr.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag håller med om okvalificerat arbete, klassiska Lo arbetaren. Det jobbet kan min katt utföra.
Ja, om den har lust. Kanske inte varje dag, alltså.
 
  • Haha
  • Älska
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Det finns gott om arbeten som du inte klarar...
Klassiska LO arbeten
Svetsning, t.ex. Det är inte alltid så lätt som det ser ut.
 
P
skoge skoge skrev:
[länk]

Spännande att vara bilskrotare
Det blir mindre spännande om man vet vad man gör.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vilka kostnader skulle minska?
HVOn skulle dock bli svindyr.
Ersättning för dödade djur
Kostnad för utredning ex. Karl Hedin
Bidrag till värdelösa stängsel
 
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Dom som inte vill vara kvar får väl flytta.
Jag ser inte någon tendens till att det händer dock, så det är alltså bara gnäll.
Personerna stannar kvar, och företagen i stor utsträckning också, men däremot flyr kapitalet i en något större omfattning, märks ju varje gång något avslöjande kommer.
Men personerna vill vara kvar i Sverige, så jag sticker ut hakan och säger, stick om du inte trivs här.
Om man kan flytta sitt kapital till ett vänligare sinnat land så bor man nog gärna kvar i Sverige. Även om det politiska klimatet inte alltid är så trevligt så är kombinationen av den svenska naturen och allemansrätten något som inte är så lätt att hitta i andra länder.

Själv vill jag skaffa mig ett boende i ett varmare klimat under vinterhalvåret men behålla mitt hus här i Sverige för att bo i under sommaren. Jag tror att den enda möjligheten för mig att realisera det är att flytta kapital utomlands.
 
P
Maskintok skrev:
fel.
Det står inte det heller eller hur?
Nej, det står "Annars så var och är VWs fanatiska diesel skandal fakta nog på varför tillverkare väljer att mixtra lite med statistik..".
Vilket alltså inte var vad VW gjorde.

Kan du skriva lite mer tydligt vad du menar?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Förstår liksom inte riktigt- Är det inte ingenjörer som utvecklar och konstruerar Tesla?
Nej, det är alltid företagsekonomer som konstruerar bilar.
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Försöker undvika den typen av block.
Programmerar du mest deklarativt?
 
P
Maskintok skrev:
jaså:thinking:
konstigt att det till och med har sagts av piloter som provat på simulatorer av skördare... stod i någon skogstidning..
Jag tror att G-krafterna är lite mindre i en skördare, så det krävs inte riktigt lika god fysik.
Annars är det väl så att alla komplicerade maskiner kräver god utbildning och mycket övning.
 
  • Haha
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.