A
R RoAd skrev:
Jag sökte på internet, jag kommer tyvärr inte åt ditt intranet :)



Skitdålig källa som jag också hittade. De redovisar inga siffror eller var de skulle fått statistiken från. Dessutom ger ju rubriken "
Elektronik är ofta ett vanligt fel på bilen" inte det största förtroendet. Eller varför inte detta guldkornet "Några vanliga fel på bilen när det kommer till elektroniken kan vara: att motorlampan lyser". Är det ett elfel om motorlampan lyser för att oljetrycket är borta? ;)
Kan det vara ja.
Det är det enkla svaret.
samtidigt så har du då felkod och oftast ett följd fel..

skrev ju aldrig att det vara skit bra fakta.
Men det var iallafall de källor som inte är från mig eller internt.

Den faktan slog ni ju ifrån er.
 
skoge skoge skrev:
Användning? ;)
Har du aldrig kört så att skivorna glöder?
(ok att det var på tävlingsbilarna):cool:
 
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sossarna trycker in massor med icke arbetande människor i denna kategori för att arbetslösheten ska verka mindre än den är

[länk]
..säger en av sveriges galnaste människor, -då måste det vara en sann fantasi.. :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Fast något stämmer inte med siffror gällande arbetande vs icke arbetande.
 
A AndersS skrev:
Har du aldrig kört så att skivorna glöder?
(ok att det var på tävlingsbilarna):cool:
Jodå...på den tiden man åkte Volvo 244.
Ingen tävlingsbil men undan gick det
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sossarna trycker in massor med icke arbetande människor i denna kategori för att arbetslösheten ska verka mindre än den är

[länk]
Jag har arbetat med de här frågorna i ganska många år, och jag kan lova dig att alla rekord i att gömma undan folk i arbetsmarknadspolitiska åtgärder slogs under de 8 åren vi hade regeringen Reinfeldt.

Men han var väl ingen riktig moderat kanske, från din synvinkel?

Edit: för övrigt spelar alla regeringar samma spel, varför tror du M+SD+KD-budgeten specifikt strök pengar till anställningstöd, men i övrigt bara gjorde marginella förändringar i S-budgeten?
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Fast något stämmer inte med siffror gällande arbetande vs icke arbetande.
Vad är det du inte tror stämmer?
 
R
A AndersS skrev:
Behöver inte vara relevant, men när ekonomisk körning infördes med att motorbromsa och bara mjukbromsa började bromsarna tugga/vibrerar, Jag brukar få ta den bilen min fru kör mest och trampa bort det.
Men det problemet finns redan och då beroende av körsätt, inte enbart elbil..;)

Först trodde jag att du felciterat, men sedan insåg jag att det jag svarade på innehöll en rad om bromsar sist som jag missade att ta bort. Det var elfelen jag var intresserad av.

Bromsarna håller jag med om potentiellt kan bli ett problem i framtiden när nästan all inbromsning sker via elmotorerna.
 
Mikael_L
Maskintok skrev:
utan jag har skrivit att man kan bevisa vad man vill med statistik.
Nej.
Maskintok skrev:
statistik går att tyda som man vill..
Nej.
(Eller ja, om jag läser ordagrant vad du skriver, t.ex. DU skulle väl tyda statistik som DU vill.
Men då gör du helt enkelt fel, antingen av okunskap eller illvilja)
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Statistik går att förvränga.
Nej, inte för andra statistikkunniga, om inte indata är fel eller dolt.



Jag måste faktiskt säga att den enda kursen från 4,5 års högskola som jag faktiskt har haft direkt användning för i yrkeslivet är "Matematisk statistik".
Och alla uttalanden från Maskintok bevisar en djup okunskap om hur kraftfullt, och närmast perfekt, verktyg det är.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad är det du inte tror stämmer?
Kalla det killgissning, men rör jag mig ute i arbetet ser jag lite för många som driver runt på stan.
Men visst jag har säkert en skev bild av verkligheten.
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej.

Nej.
(Eller ja, om jag läser ordagrant vad du skriver, t.ex. DU skulle väl tyda statistik som DU vill.
Men då gör du helt enkelt fel, antingen av okunskap eller illvilja)

Nej, inte för andra statistikkunniga, om inte indata är fel eller dolt.



Jag måste faktiskt säga att den enda kursen från 4,5 års högskola som jag faktiskt har haft direkt användning för i yrkeslivet är "Matematisk statistik".
Och alla uttalanden från Maskintok bevisar en djup okunskap om hur kraftfullt, och närmast perfekt, verktyg det är.
om du läser vad jag skrivit så förstår du mycket väl att vissa använder statistik för att bevisa sin övertygelse.
Om de gjort detta med avsikt eller ej har inte sådan betydelse... Utan de har iallafall gjort det jag skrivit... partiet har nu lämnat regeringen..

tänk kärnkraft kontra vindkraft det säger allt.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej.

Nej.
(Eller ja, om jag läser ordagrant vad du skriver, t.ex. DU skulle väl tyda statistik som DU vill.
Men då gör du helt enkelt fel, antingen av okunskap eller illvilja)

Nej, inte för andra statistikkunniga, om inte indata är fel eller dolt.



Jag måste faktiskt säga att den enda kursen från 4,5 års högskola som jag faktiskt har haft direkt användning för i yrkeslivet är "Matematisk statistik".
Och alla uttalanden från Maskintok bevisar en djup okunskap om hur kraftfullt, och närmast perfekt, verktyg det är.
Tänk på att maskintok är målgruppen för dessa statistiska fritolkningar vi pratar om :)
 
Mikael_L
S Stuff skrev:
Statistik som används i nåt politiskt spel kan jag mycket väl tänkta mig vrids och vänds så det står härliga till.
Men då är det egentligen inte statistik (egentligen tycker jag illa om att använda ordet "statistik" såhär flummigt. Vad menar vi egentligen, indata, de matematiska verktygen, resultaten, tolkningarna eller rapporteringen, misstolkningar eller när datat används retoriskt för att slå i skallen på någon?)
Utan då är det politisk ammunition som kan vara precis vadsomhelst, behöver inte ens ha något alls med statistik, men om det har något med det att göra så kan det fortfarande vara nästan vadsomhelst, t.ex det som stått på löpsedeln en dag ...
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men då är det egentligen inte statistik (egentligen tycker jag illa om att använda ordet "statistik" såhär flummigt. Vad menar vi egentligen, indata, de matematiska verktygen, resultaten, tolkningarna eller rapporteringen, misstolkningar eller när datat används retoriskt för att slå i skallen på någon?)
Utan då är det politisk ammunition som kan vara precis vadsomhelst, behöver inte ens ha något alls med statistik, men om det har något med det att göra så kan det fortfarande vara nästan vadsomhelst, t.ex det som stått på löpsedeln en dag ...
Nej jag håller med dig. Ta tex brå där man slutade rapportera etnicitet bland de dömda. Inte statistiken det är fel på utan indata :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.