Smart! Hur fungerar det att såga tunnplåt typ 0,75- 1mm med den?

/Mats
 
Det funkar bra. Till det passar originalbladet bra. Vid grövre sågning skall man köpa blad som har grövre tanddelning så man inte har så många tänder i ingrepp.

Jag kommer förmodligen göra nya styrningar till den så att bladet inte vrids. Eftersom jag redan har en kap behöver jag inte kunna kapa så mycket på längden, men det är ofta man blir begränsad av djupet. Dessutom lär det öka livslängden på bladet en hel del. På de här sågarna med så små hjul hinner man inte slita ut blad innan de blir materialutmattade.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
J jihe skrev:
Jag köpte lidlsågen för något år sen och är fullt nöjd med den. Eftersom jag redan hade en annan liknande bandsåg för kapning köpte jag lidlsågen för att köra som vertikal såg.
Hur har du fäst den i stativet?
 
T
E ernelli skrev:
Hur har du fäst den i stativet?
Ser du inte buntbanden....? :cool:
 
Uppe sitter den i fästet för bordets svingarm och nere i ett par hål i kåpan.
Del av verktyg med svingarm fäst i övre hållare och nederdel inuti kåpans hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild av ett svingarmssfäste och en kåpa med en monterad tandad rem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
J jihe skrev:
Uppe sitter den i fästet för bordets svingarm och nere i ett par hål i kåpan.
[bild]

[bild]
Ok, var lite nyfiken då jag som sagt var intresserad av att bygga en bättre bottenplatta och eventuellt ersätta svingarmen, ska dock utvärdera den som följer med genom att dra fast den i något mer stabilt.
 
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Vad är det för borrhammare? Inte sett någon i bladet, men kanske missade den.

Inte för att jag behöver fler borrhammare... Speciellt inte från lidl, men vart lite nyfiken.
Min butik har kvar en PBH 1500 F6 för 599:-
Jag vet inte vilket reklamblad den var med i. Den är på 1500W och har slagenergi 5J. Några mejslar och borr ingår.
 
  • Gilla
Horgmo
  • Laddar…
ooh nästa vecka kommer en
12000mAh (eller 12Ah) mobilstarthjälp & powerbank.
undrar om den kan vara nått att ha??
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
ooh nästa vecka kommer en
12000mAh (eller 12Ah) mobilstarthjälp & powerbank.
undrar om den kan vara nått att ha??
Såg du pris oxå?
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Såg du pris oxå?
ca 600
 
  • Älska
Boilerplate4U
  • Laddar…
Mikael_L
B breakman skrev:
[länk]
Batteriladdaren som de har för 149:- har jag en likadan.
Den gör väl sitt jobb såvitt jag kan se det. Men det är lite irriterande att den allt som ofta skapar en liten gnista när man kopplar in eller ur den från batteripolen. Alla vet ju hur illa detta är. Och jag har förr haft en från c-tek som jag aldrig såg något sånt ifrån.
 
  • Wow
  • Gilla
Lassebo och 1 till
  • Laddar…
B
Mikael_L Mikael_L skrev:
Batteriladdaren som de har för 149:- har jag en likadan.
Den gör väl sitt jobb såvitt jag kan se det. Men det är lite irriterande att den allt som ofta skapar en liten gnista när man kopplar in eller ur den från batteripolen. Alla vet ju hur illa detta är. Och jag har förr haft en från c-tek som jag aldrig såg något sånt ifrån.
Säger inte manualen att man kopplar på klämmorna först och sedan ansluter man den till 230V? Annars bör man göra så och Lidl bör även få emd det i manualen.
Så står det iaf i mina Ctek-manualer (även fast det går utmärkt att göra omvänd ordning)
 
  • Gilla
  • Älska
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
Hej, hittade en test av starthjälpen på tuben:
 
  • Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Batteriladdaren som de har för 149:- har jag en likadan.
Den gör väl sitt jobb såvitt jag kan se det. Men det är lite irriterande att den allt som ofta skapar en liten gnista när man kopplar in eller ur den från batteripolen. Alla vet ju hur illa detta är. Och jag har förr haft en från c-tek som jag aldrig såg något sånt ifrån.
Den kanske till skillnad mot c-tek:en även kan ladda strömlösa batterier…… jobbigaste men c-tek:en är ju att först hitta en bil med startkablar för att få laddaren att börja ladda :thinking:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.