är det inte en tallriksvärmare
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fadai
Kyl är det nog inte, de var ganska stora förr. Varmhållning mest troligt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Strängnäs är mysigt. Har landställe utanför. Dock lite för lite utbud. Finns egentligen bara en bra restaurang [länk]
Å andra sidan ligger den på krypavstånd från västerviksgatan 14
 
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Å andra sidan ligger den på krypavstånd från västerviksgatan 14
Jo men man kommer inte långt med en restaurang :)
 
Gammelnörden
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
F FunkishJonny skrev:
Lovar att det inte bara blir funkis idag, men lite senfunkis får ni stå ut med igen. Dessutom blir det bara lägenheter och den enda tråden är att köken är av särskilt intresse.

Sparar det bästa till sist och börjar med den här lite enklare 40-talslägenheten, där det som får mig att posta egentligen är att jag fascineras av just barköket. Jag trodde inte barkök var en grej ännu 1948? Ännu mindre i flerbostadshus för arbetarfamiljer.

[bild]

[bild]

[bild]
Skickar med en bild på det enkla men fina vardagsrummet också, ifall någon annan funkisdiggare skulle vara på jakt efter en trea i Solna. Annonsen finns här: [länk]

Nog om det, nu till lägenheten jag tror kommer gå hem bäst: En väldigt vacker jugendlägenheten på Rörstrandsgatan i Stockholm.

[bild]

[bild]

[bild]
Lägenheten har på tidstypiskt manér tre ordentligt tilltagna sällskapsrum i fil.

[bild]
Särskilt det här rummet med burspråk gör en lite extra glad.

[bild]
Det tredje rummet skulle även kunna agera sovrum.

[bild]
Sovrum enligt planritningen. Väldigt charmig linoleummatta i fiskbensmönster!

[bild]
Och så till sist ett fantastiskt kök i original, med lite tillägg från cirka 40-talet, vad det verkar. Väldigt älskvärt.

[bild]

[bild]
Och såklart en serveringsgång till det. Någon som vet vad skåpet på väggen är för något, förresten?

Annonsen finns här: [länk]
sista där var ju ju otroligt att denhar vart i samma familj tills nu
 
M Myckling skrev:
För 2 Mkr får man en garderob i stan eller en prästgård på annan ort.

[länk]
Hade gärna haft ett sånt hus om jag bott norrut! Gott om plats för familjen!
Notera homestylingen som är väldigt 2021: 3 flaskor handsprit i badrummet :rofl:!
 
  • Ett modernt badrum med vita klinker, tre flaskor handsprit på en hylla, och diskret växtdekor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
JockeHX och 5 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hade gärna haft ett sånt hus om jag bott norrut! Gott om plats för familjen!
Notera homestylingen som är väldigt 2021: 3 flaskor handsprit i badrummet :rofl:!
Tror dom dricker det för att stå ut med plastmattan :)
 
  • Haha
  • Gilla
7ender och 4 till
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Villa Snellman - Sveriges i särklass mest kända villa är till salu. Internationell posterboy för "Swedish Grace" och en av få bostadshus ritade av Gunnar Asplund.

Edit: Oops tappade länken
[länk]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Vilket spännande hus!
På utsidan ser fönstren väldigt små och få ut, men från insidan ser det ju rätt normalt ut.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Vilket spännande hus!
På utsidan ser fönstren väldigt små och få ut, men från insidan ser det ju rätt normalt ut.
Ja interiört upplevs det verkligen inte mörkt eller som att fönsterna är för små. Delvis är nog detta på grund av den rätt nätta huskroppen. Är dörrar öppna får man nästan alltid ljus från minst två håll. Huset upplevs som ett ganska typiskt äldre traditionellt svenskt trähus när det kommer till ljusföring och trähuskänsla . Planlösningen med allt det innebär gör dock huset väldigt speciellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.