D
S Styrman_jansson skrev:
Japp.
Aha, ok, trodde inte minin hade det.
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Arbetarklassen är inte självmedveten så den kan vi exkludera
Du är verkligen en dryg och självbelåten 08.
 
  • Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det finns ett antal testprojekt för elvägar som kommer att driva på elektrifiering av lastbilar. I nuläget finns det redan elbussar. Just en bärgningsbil borde vara lämpligt för eldrift, eftersom de brukar köra kortare sträckor och kan stå i en uppvärmt garage mellan turerna.
Sedan kommer det säkert finnas (bärgnings)bilar med stora batteripaket för att hjälpa strandsatta elbilar. Händer det tillräckligt ofta, finns det ju affär i det.

När jag var ung, liftade jag i Tyskland med en Holländare. Han fick soppatorsk mitt i natten mitt på autobahnen. Första gången kom en ADAC bil som hade 5 l diesel med sig, men eftersom han inte hade plånbok med sig (blev stulen i polen) kunde han inte betala. 5 mil längre bort, 2 mil från gränsen till Holland, fick vi soppatorsk igen och ADAC vägrade komma, då ringde han taxi från Holland som tog med sig en bra mängd med diesel (var inte första gången taxiföraren hjälpte gubben med det). Det borde vara dyra liter bränsle, men jämfört med bärgningsbil eller hotelövernattning var det ändå billigt.
Frågan är om batteridrift blir någon succé... ibland får de ju hålla på dygn i sträck för att man ska kunna öppna vägen igen
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl klart som fan luften har blivit bättre sedan 70 talet då körde ju folk runt på bensin med bly och utan katalysator. Det betyder inte luften är bra. Titta på vilken jävla luftföroreningskarta som helst.
Men flytta ut därifrån då om det inte passar istället för att sitta och leta fel att gnälla om.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Men flytta ut därifrån då om det inte passar istället för att sitta och leta fel att gnälla om.
Har du samma lösning på klimatproblemet? :crysmile:
 
  • Haha
Tullen127 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är väl klart som fan luften har blivit bättre sedan 70 talet då körde ju folk runt på bensin med bly och utan katalysator. Det betyder inte luften är bra. Titta på vilken jävla luftföroreningskarta som helst.
Du kan ju titta på luftförorenskartorna och jämför vilken ort som helst i Sverige med vilken riktig storstad som helst i världen. Sydamerika, Kina, Indien..

All luft i Sverige är fantastiskt ren…
 
  • Gilla
Tullen127 och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju titta på luftförorenskartorna och jämför vilken ort som helst i Sverige med vilken riktig storstad som helst i världen. Sydamerika, Kina, Indien..

All luft i Sverige är fantastiskt ren…
Ja absolut är Stockholm bästa huvudstaden i världen på den punkten. Men vi kan bli ännu bättre om vi tar bort diesel som första steg.
 
  • Haha
Tullen127
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja absolut är Stockholm bästa huvudstaden i världen på den punkten. Men vi kan bli ännu bättre om vi tar bort diesel som första steg.
hugg lös den där pungkulan från resten av landet så kan ni behålla ert diesel och bensinförakt där... Så behåller vi fjällvärlden och alla skidbackar... Kan ju inte direkt säga att jag skulle sakna er..
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Maskintok skrev:
hugg lös den där pungkulan från resten av landet så kan ni behålla ert diesel och bensinförakt där... Så behåller vi fjällvärlden och alla skidbackar... Kan ju inte direkt säga att jag skulle sakna er..
Hmm, de där skidsystemen skulle nog dö rätt fort utan vi skidåkare i Stockholm. Fast jag åker iof till Alperna. Men senaste 3 åren har jag kört sverige så ungarna fått lära sig åka.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm, de där skidsystemen skulle nog dö rätt fort utan vi skidåkare i Stockholm. Fast jag åker iof till Alperna. Men senaste 3 åren har jag kört sverige så ungarna fått lära sig åka.
Inga problem...då kan vi köra backrace om vi bygger om lite
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm, de där skidsystemen skulle nog dö rätt fort utan vi skidåkare i Stockholm. Fast jag åker iof till Alperna. Men senaste 3 åren har jag kört sverige så ungarna fått lära sig åka.
just precis vad jag tänkte.
Och riktigt skönt skulle det vara..
 
harry73
Maskintok skrev:
hugg lös den där pungkulan från resten av landet
Stockholm en pungkula? Nej, som bäst en liten rand förbud. Pungen är i Finland
Tvåeurosedel med kartmotiv och stjärnmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
SC Aero och 2 till
  • Laddar…
T Tullen127 skrev:
Alltså EN (liten en) för 11 år sen där någon kunde ha strukit med - men ingen gjorde det..
Man kan ju å andra sidan drunkna i ett badkar också...:rolleyes:
Du kan drunkna i en vattenpöl. Men du förminskar att ett litet bolag som hade en liten damm sket totalt i sin damm.
Är vi så säkra på att de större har koll på sina större dammar då? Den räcker för att visa att dammar är rätt farliga.
Det var många som blev drabbade länge, bron var borta ett bra tag, sen när de väl fick dit en militärbro så tog det ett par år innan en permanent var där.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du samma lösning på klimatproblemet? :crysmile:
Ja inte hjälper det nåt med att någon som anser sig tillhöra överklass, sitter och gnäller om det. :surprised:
 
A
F frasen_36 skrev:
Ja inte hjälper det nåt med att någon som anser sig tillhöra överklass, sitter och gnäller om det. :surprised:
Men om vi hugger av stöckhölm från resten av Sverige... Så blir mycket tyst...
kabeln är liksom som av då:crysmile:
och inte behöver de bekymra sig för energi..
Och att strömmen ska gå... För det skulle vara konstant svart där... (y):crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.