Fotografen Fotografen skrev:
Fel, en Touran var det:

[länk]
[länk]
[länk]

[bild]
Minns jag rätt så var det en touran som en hund strök med i också.

Från första dagen vi fick gasbilar på taxi så har jag aldrig suttit i vid tankning, alltid gått en bit från bilen.
Det blev något smällande ljud när man startade tankningen så litade aldrig på det.
 
R Rkarlsson skrev:
Minns jag rätt så var det en touran som en hund strök med i också.

Från första dagen vi fick gasbilar på taxi så har jag aldrig suttit i vid tankning, alltid gått en bit från bilen.
Det blev något smällande ljud när man startade tankningen så litade aldrig på det.
Argentina har en rätt stor del av fordonsflottan på naturgas. Vid tankning får man inte sitta kvar i bilen och tankningen sköts alltid av en ur mackpersonalen. Jag tror att den regeln finns av en anledning.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Finns gasfordon i Linköping också, det kommunala sop- el- och /tadaaa/ GAS-bolaget Tekniska Verken jäser gas av utsorterade matrester!
Vilket kanske kan sägas ha floppat och vara på väg bort ur det allmänna medvetandet i staden då inte ens bussarna nu körs på gas producerat av svensk biogas
 
F fribygg skrev:
Vilket kanske kan sägas ha floppat och vara på väg bort ur det allmänna medvetandet i staden då inte ens bussarna nu körs på gas producerat av svensk biogas
Går inte bussarna på gas längre? Mer än vad jag visste, faktiskt...men å andra sidan åker jag aldrig buss heller, och skulle jag vilja prova, vet jag inte ens hur man betalar...?
 
I min barndom betalade man med mynt, men det är väl glömt och förlåtet numera. Har ni glömt konduktörens/chauförens väska med "rör" för de olika gamla mynten?

Jag åker inte buss, i staden är det onödigt och på landsvägs bussar i östergötland ska man numera kunna betala med mastercard och visa om man någon ggn skulle behöva.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
hsd
F FGLIN skrev:
Så här när det blivit vinter kan man beklaga sig över att isskrapor av stål för bilrutor försvunnit från marknaden. Min favorit var Tri-Is en triangulär skrapa med en stålkant, en hårdplastkant och för imma en gummikant. Plastskrapor är inte bra. Det blir snabbt naggar i eggen och så blir det kvarstående frostränder. Vad värre är hårda sand- och dammpartiklar trycks in i plasten och repar sedan rutan. Tacka vet jag stålskrapor effektiva och inga partiklar som trycks in. Visst kan de enstaka gånger göra märken, men man ska vara oskickligt eller ha otur för att det ska hända och märkena brukar bli små.
Många vindrutor ha rispats av stålskrapor, som dessutom bara har 2 skrapsidor medans plexiskrapan ha 8
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Fy tusan...just med adaptrar går det att göra bort sig har jag förstått.
Ja, det är "lite" olika tryck.. Motorgas runt 20 bar och om jag minns rätt tryckte vi ut biogasen med 300 (och någon (normal)m3) i sekunden, evakueringsventilen på motorgasen har inte en chans att evakuera innan det smäller.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Finns ett par i storlek 42 på Erikshjälpen i orten där jag bor. Som nya men lite för små för mig. Hör av dig om du är "42:a" och vill ha ett par riktiga skoterkängor.
Har snarare 44 så tyvärr passar de inte. :(
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag är knappt tio år äldre, och jag har gjort radiokaka flera gånger... :D
Den hade jag faktiskt glömt..

Tror inte jag sett något recept med wafers, jag använde nån avlång variant på Mariekex sist.. Hette något med "fingers" tror jag...
Förpackning av LU Finger Marie-kex bredvid lösa kex på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:love:
@KnockOnWood hade rätt, liksom vi, Mariekex, i Finger-form. :cool:
#drygt10åräldre :whistle:
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Finns ett par i storlek 42 på Erikshjälpen i orten där jag bor.
Hoppas att inte materialet i dessa, som jag förmodar, urgamla kängor glömt sin hållfasthet. :thinking:Fast det var bättre kvalitet förr, det hade jag sånär glömt.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
tankningen sköts alltid av en ur mackpersonalen. Jag tror att den regeln finns av en anledning.
Sköts inte all tankning i civiliserade länder av mackpersonalen? :D Och anledning till den regeln är väl att chauffören ska slippa tanka själv.
 
  • Gilla
  • Älska
pmd och 2 till
  • Laddar…
Humoristisk lista som omdefinierar datatermer med enklare, vardagliga förklaringar på en tryckt sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
fusion och 16 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Argentina har en rätt stor del av fordonsflottan på naturgas. Vid tankning får man inte sitta kvar i bilen och tankningen sköts alltid av en ur mackpersonalen. Jag tror att den regeln finns av en anledning.
I New Jersey får man inte heller tanka själv. Samma anledning?
 
jarlh jarlh skrev:
I New Jersey får man inte heller tanka själv. Samma anledning?
Vet inte. Har aldrig varit i New Jersey.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Sköts inte all tankning i civiliserade länder av mackpersonalen? :D Och anledning till den regeln är väl att chauffören ska slippa tanka själv.
Även i ociviliserade länder sköts tankningen av mackpersonalen eftersom drivmedel är stöldbegärligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.