Snyggt blir det
 
  • Gilla
Elofen och 1 till
  • Laddar…
hittade den här tråden i morse å suttit å läst tills nu super snyggt, får väl börja följa tråden
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
Golvet ligger! Nu är det hallen kvar, men den är inte många kvm!

Den svängda murstocken är en trevlig detalj!
Det ska resas en innervägg och dela av detta till 2 sovrum.
Anledningen till att vi lägger golvet före innerväggen i detta rum är att vi vill kunna ta bort den när barnen flugit ut!

Nylagt trägolv med verktyg och kablar, svängd murstock i bakgrunden av ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat trägolv och svängd murstock i renoveringsfas med verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagt trägolv i ett rum med oputsade väggar och en svängd murstock, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Hur ofta händer det här? Hade skruvarna tagit slut ikväll så hade sista golvbrädan förblivit oskruvad till 2045, minst!!

Hand håller en låda med några få skruvar, i bakgrunden oskruvat trägolv och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
nikke-nice och 20 till
  • Laddar…
MTech MTech skrev:
Hur ofta händer det här? Hade skruvarna tagit slut ikväll så hade sista golvbrädan förblivit oskruvad till 2045, minst!!

[bild]
Snart färdigt ju. Fint blire
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
ByggPajken ByggPajken skrev:
Snart färdigt ju. Fint blire
Vi gasar som fan nu för att få upp barnen
 
  • Gilla
ByggPajken
  • Laddar…
Väggen som delar av sovrummen är uppe och nästan gipsad! Blir ett mysigt hörn och sova i för mellangrabben och så får han gaminghörna i takkupan!

Nyuppställd vägg i sovrum under snedtak med trägolv, gipsplattor och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ommålat sovrum med lutande tak, trägolv, ett fönster, och en delvis monterad svart skrivbordsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fru Uggla och 2 till
  • Laddar…
Golv i hallen ligger! Nyinstallerat trägolv i hall med kapmaskin och träavfall, arbete kvar vid trapphål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat golv i en hall med obehandlat trä, arbetsmaterial synligt och otillagd del nära trapphålet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvar runt trapphålet!

Nyinstallerat trägolv i en hall med oskyddat trapphål och omgivande renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 6 till
  • Laddar…
MTech MTech skrev:
Golv i hallen ligger! [bild] [bild]

Kvar runt trapphålet!

[bild]
Jag undrar vilka mått du har på trappan?
Har själv en vindstrapp som sitter dåligt till, skulle vilja bygga en ny trappa upp till vinden om jag lyfter taket som du gjort, men osäker på vilka mått man ska använda nuförtiden.
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Jag undrar vilka mått du har på trappan?
Har själv en vindstrapp som sitter dåligt till, skulle vilja bygga en ny trappa upp till vinden om jag lyfter taket som du gjort, men osäker på vilka mått man ska använda nuförtiden.
Kommer inte ihåg exakt, får mäta
 
Hade lite känslan av att pannan ville slå i taket om man är längre än mig.
Sågade därför ur lite extra och byggde ihop ett litet regelverk med snedtak i trapphålet!
Egna idéer osv som alltid, det verkar hålla ihop iaf!

Hantverksprojekt med nybyggt snedtak i trä ovanför en trappa, isolering, och en liggande regel synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egenbyggt regelverk för snedtak i trapphål med synlig liggande balk och isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av trapphål med nytt snedtak och regelverk i trä, och utsågad öppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Längst ut skruvade jag dit en liggande 220x45 som golvet får vila på! Egenkonstruerat regelverk med snedtak över ett fönster i ett rum med vintage tapeter, synligt snickrarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ByggPajken och 3 till
  • Laddar…
Snygg lösning, tycker jag. Vad är takhöjden i våningen under?
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
Snygg lösning är det med snedkapningen men behöver du egentligen golvet på övervåningen runt trapphålet?

Jag skulle personligen inte behöva det om det vore mitt hus, men jag skulle tänka mig att nån annan i min familj ville ha det för att ställa onödiga grejer där typ blommor och sånt.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Snygg lösning, tycker jag. Vad är takhöjden i våningen under?
Ca 240 tror jag!
 
O Olaf3 skrev:
Snygg lösning är det med snedkapningen men behöver du egentligen golvet på övervåningen runt trapphålet?

Jag skulle personligen inte behöva det om det vore mitt hus, men jag skulle tänka mig att nån annan i min familj ville ha det för att ställa onödiga grejer där typ blommor och sånt.
Det blir nog mest ett utrymme för barnen och bygga koja i

Vi ska ha trappräcke runt, med snickarglädje! Egentligen hade vi kunnat skippa detta utrymme helt och satt innerväggar kloss mot trappen men vi ville ha lite luft där och då blev det så här.
 
  • Gilla
Olaf3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.