Krilleman Krilleman skrev:
Bara i det senaste snöfallet över södra Sverige igår, så hade trafikverket problem med stillastående elbilar... Men inte rapporterar allmän media om det..................
....!
Av naturlig anledning kan jag inte hitta något om att elbilarna faktiskt var urladdade.
Säg gärna till om du hittar de.
 
A Alexn72 skrev:
Det förutsätter
1 att nyckeln ligger kvar i bilen. (En tesla kan man starta på distans)
2 personen som tankar har koll på vilket bränsle som bilen går på.
3 nån betalar för denna tankning.
4 nån vaktar bilen tills ägaren hämtar den.

Om man tänker logiskt så faller era argument eller så finns det väldigt korkade människor.
Om man ser att energin oavsett bränsle är på väg att ta slut så bilen inte längre kan köras.... ger man inte sig av innan då?
Eller man måste vänta kvar även efter de är kört... tills sista droppen är slut?
Jag kan starta min volvo på distans även dieselvärmaren så bilen är sådär go o varm när jag sätter mig i den:cool:
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Jag kan starta min volvo på distans även dieselvärmaren så bilen är sådär go o varm när jag sätter mig i den:cool:
Låsa upp och starta motorn med så nån som behöver flytta bilen kan göra de? Eller de får iallafall en varn bil att flytta... Eller ja... bränslet var ju slut
 
Krilleman
A Alexn72 skrev:
Det förutsätter
1 att nyckeln ligger kvar i bilen. (En tesla kan man starta på distans)
2 personen som tankar har koll på vilket bränsle som bilen går på.
3 nån betalar för denna tankning.
4 nån vaktar bilen tills ägaren hämtar den.
1 Har assistanskåren generatorer med sig och står kvar ett par timmar för laddning? Nej, men både diisel och bensin har dom med sig som tankas på ett par sekunder.

2, har aldrig hittills varit några konstigheter om man råkat köra soppatorsk längst väggrenen i "vanliga tider".

3 försäkring för detta ingår nästan alltid via assistanskåren/falk/assistansbolaget när du servar din bil hos meca/mekonomen/märkesverkstad.

4 oavsett bränsle gäller detta.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Marike
J Jeppson skrev:
[länk]
den var besk.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
[länk]
"– Jag tror att vi har en hel del övergivna elbilar"

Jag tror i kyrkan... som jag har gått ur....
 
  • Gilla
  • Haha
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Låsa upp och starta motorn med så nån som behöver flytta bilen kan göra de? Eller de får iallafall en varn bil att flytta... Eller ja... bränslet var ju slut[/QUOTE
Vad svamlar du om, är du full?;)
 
Marike Marike skrev:
den var besk.
Snarare pinsam miss i att kolla fakta
 
Krilleman
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Bara ett glas rött
;)

Min replik var de övergivna "elbilarna"... inte huruvida en bil kan värmas upp på distans.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Krilleman
A Alexn72 skrev:
De var ingen som tyckte de var ett problem när mineralerna skulle hamna i datorer / mobiler eller för den delen guldet som krävdes...
Guld bryts inte primärt i Afrika, däremot kobolt...

Men det förnekar du väl också?

https://special.aftonbladet.se/blodsbatterier/
 
Marike
A Alexn72 skrev:
Snarare pinsam miss i att kolla fakta
Jo det är sant, det borde du gjort.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Av "naturlig" anledning hos alla förnekare kan man inte hitta det.

Men länk (av flera möjliga) har redan hänvisats till i tidigare tråd...
Vill man inte se, så kommer man aldrig se.
Tyska folket ville inte se vad Hitler hade för sig med judarna heller
 
Krilleman Krilleman skrev:
Av "naturlig" anledning hos alla förnekare kan man inte hitta det.

Men länk (av flera möjliga) har redan hänvisats till i tidigare tråd...
Vill man inte se, så kommer man aldrig se.
Eftersom nyckeln tills största sannolikhet inte finns kvar vid bilen så kan en utomstående person inte se hur mycket energi det finns i batteriet. I en bensintank kan man teoretiskt titta ner i tanken och se att den är tom eller slå på den om den låter tom...

Vi får väl gräva fram reg nr på de elbilar som blev strandade och ringa runt för att fråga hur de ligger till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.