MathiasS MathiasS skrev:
Du pratar som om det är någon mystisk teknologi i framtiden som vi inte vet hur den kommer fungera. Du vet att Tesla har sålt bilar här i Sverige i snart 10 år nu? Bilarna fungerar på vintern och brinner inte speciellt ofta heller.

Välkommen till 2021!
tur du vet alt du. 2021 jo den du men lös el problemet då nu när du är så duktig. Anv inte kol,eller kärnkraften eller gas. eller ett enda fordon som inte går på el. Lycka till. Men vad vet jag. Utan oss diesel körande lastbilschaufförer så får du ingen mat inget el inga saker ja typ inget. Så cykla du till alla ställe. Du för el den tar snart slut. Ja eller så kommer Sveriges riksdag ta död på ekonomin i sverige. Hoppas du är en av tesla ägarna som ska ladda era fina kartonger till bilar. Nu när elen blir för dur grattis. Venta vad va det du sa JO välkommen till 2021
 
Maskintok skrev:
jösses..
många elbilar har övergetts..
jaha men inte en enda förklaring varför...
måste vara totalt värdelösa om man överger fordonet...
En gammal Volvo 240.. har den bara soppa i tanken så har man värme...

Är det inte så i dessa elvispar?
Att en elbil inte skulle klara av -28 i norrbotten någon längre tid kan man förstå. Men de tycks inte ens klara av snö och kyla i södra Sverige.

Hur ska det gå i framtiden när både bärgningsbilen, brandbilen och ambulansen ska gå på el.

Tänk när tant Hulda behöver en ambulans. Då måste de ladda ambulansen först 1 timme hemma hos Hulda innan de kan återvända till sjukhuset...
 
  • Gilla
Johnny Stenman och 1 till
  • Laddar…
Marike
Skulle man inte kunna ha en balja med några elektriska ålar i bagaren? Hade blivit ännu mer spännande med elbil.:rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
MC-kungen och 3 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Skulle man inte kunna ha en balja med några elektriska ålar i bagaren? Hade blivit ännu mer spännande med elbil.:rolleyes:
Ålarna kan man ha i ett akvarium istället för batterier så kan de simma runt och alstra el. Mycket miljövänligare. Att inte Bolund har tänkt på det...
 
  • Gilla
Johnny Stenman
  • Laddar…
A
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Att en elbil inte skulle klara av -28 i norrbotten någon längre tid kan man förstå. Men de tycks inte ens klara av snö och kyla i södra Sverige.

Hur ska det gå i framtiden när både bärgningsbilen, brandbilen och ambulansen ska gå på el.

Tänk när tant Hulda behöver en ambulans. Då måste de ladda ambulansen först 1 timme hemma hos Hulda innan de kan återvända till sjukhuset...
Det är väl alla sensorer mm som fått fnatt..
Nä men just ja... Det kunde ju inte ske... :rofl:
och det var ju bara att bogsera igång... jo jo... snacka om trafikhinder, värre än A-traktorer.. :crysmile:
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
Marike Marike skrev:
Skulle man inte kunna ha en balja med några elektriska ålar i bagaren? Hade blivit ännu mer spännande med elbil.:rolleyes:
Tycker de har ålat sig fram så det räcker...
:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Johnny Stenman och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Tydligen börjar klockorna klämta.
[länk]
Intressant, läser man sedan kommentarerna visar de är sig vara artikelförfattaren som själv dragit slutsatsen att det är elbilarnas fel, när rapporten visar på att det är den ökade tunga trafiken som i själva verket står för majoriteten av slitaget.

Men jag antar att det inte stämmer överrens med dina (och ett antal andra skribenteri tråden) avsikter med tråden (som mest verkar vara att kasta skit på elbilar).
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Intressant, läser man sedan kommentarerna visar de är sig vara artikelförfattaren som själv dragit slutsatsen att det är elbilarnas fel, när rapporten visar på att det är den ökade tunga trafiken som i själva verket står för majoriteten av slitaget.

Men jag antar att det inte stämmer överrens med dina (och ett antal andra skribenteri tråden) avsikter med tråden (som mest verkar vara att kasta skit på elbilar).
Tror det är mer effektivt med skarvsladdar efter det vi sett idag:crysmile::crysmile::crysmile:

kanske skulle kört förbi biltema och laddat med några packar av reservbatterier..
Bara köra i diket, lägga på sidan, öppna luckan, rätta upp och gasa vidare..

till nästa batteri byte... :crysmile::crysmile::crysmile:
 
Redigerat:
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ålarna kan man ha i ett akvarium istället för batterier så kan de simma runt och alstra el. Mycket miljövänligare. Att inte Bolund har tänkt på det...
ja det kan man fråga sig
 
A ArneTW skrev:
Hur går det för de 10 år gamla bilarna?
Rullar de?
Var finns de?

/ATW
Han kör nog en tesla så han laddar batterierna nu så han kan nog inte svara än. 10% av 100%
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Intressant, läser man sedan kommentarerna visar de är sig vara artikelförfattaren som själv dragit slutsatsen att det är elbilarnas fel, när rapporten visar på att det är den ökade tunga trafiken som i själva verket står för majoriteten av slitaget.


Men jag antar att det inte stämmer överrens med dina (och ett antal andra skribenteri tråden) avsikter med tråden (som mest verkar vara att kasta skit på elbilar).
så du och alla andra som tycker vi bara ska ha el. Hur ska vi lösa alla problem då när ni har sett till att alla andra drivmedel inte går att anv mer då. Sen tycker jag att ni är ganska arroganta och korkade för jag kan garantera att du kört både bensin och diesel innan eller cyklade.? Men men låt gå då så får ni se sen att er idyll aldrig blir till 100 % inte i din eller min framtid. Sen när tror ni alla andra fattiga länder ska byta då. Eller är du/ni en sådan där ja vi donerar alla pengar vi har. Och nej innan du drar det kortet så NEJ jag är inte rasist. Utan jag tycker vist vi lär blicka framåt ja men inte i denna fart som är på g för sverige har inte den ekonomiska sitsen. Då vi inte ens kan ta hand om de som behöver det här hemma. Så om sverige sluta leka bror ducktig och börja se efter lite mer på hemmaplan så har vi massor av människor som i te har jobb eget boende eller pengar till kläder men vist donera bort pengar till länder som bara tar emot men ja fortfarande är fattiga. Lös det istället för gnälla på diesel eller annan typ av bränsle.
 
J Johnny Stenman skrev:
så du och alla andra som tycker vi bara ska ha el. Hur ska vi lösa alla problem då när ni har sett till att alla andra drivmedel inte går att anv mer då. Sen tycker jag att ni är ganska arroganta och korkade för jag kan garantera att du kört både bensin och diesel innan eller cyklade.? Men men låt gå då så får ni se sen att er idyll aldrig blir till 100 % inte i din eller min framtid. Sen när tror ni alla andra fattiga länder ska byta då. Eller är du/ni en sådan där ja vi donerar alla pengar vi har. Och nej innan du drar det kortet så NEJ jag är inte rasist. Utan jag tycker vist vi lär blicka framåt ja men inte i denna fart som är på g för sverige har inte den ekonomiska sitsen. Då vi inte ens kan ta hand om de som behöver det här hemma. Så om sverige sluta leka bror ducktig och börja se efter lite mer på hemmaplan så har vi massor av människor som i te har jobb eget boende eller pengar till kläder men vist donera bort pengar till länder som bara tar emot men ja fortfarande är fattiga. Lös det istället för gnälla på diesel eller annan typ av bränsle.
Hej du elbilshatare.
Välkommen till forumet, jag ser att du registrerat dig här på ett byggforum för att kasta skit på elbilar och raljera om lite annat politiskt.
Ha så skoj!
 
  • Gilla
uplj och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Hej du elbilshatare.
Välkommen till forumet, jag ser att du registrerat dig här på ett byggforum för att kasta skit på elbilar och raljera om lite annat politiskt.
Ha så skoj!
hahaha nej nu får du ge dig. Läs igen å se igen vad jag skrev. För tydligt har du missat lite. Och jag hatar inte elbilar så lägg ner ditt snyftande. Utan läs igen. Men förstår att du tycker det är jobbigt. Nej jag hatar i te elbilar. Undrar vem som hatar vad egentligen. Och politiskt jag jag vill att alla ska ha det bra i sverige. Och vad är felet med det. Skärp till dig nu.
 
  • Haha
  • Wow
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
jösses..
många elbilar har övergetts..
jaha men inte en enda förklaring varför...
måste vara totalt värdelösa om man överger fordonet...
En gammal Volvo 240.. har den bara soppa i tanken så har man värme...

Är det inte så i dessa elvispar?
Men om bensinen tar slut i 240:n då, håller den värmen på något magiskt sätt då?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.