A
T Tommynorskens skrev:
Exakt det betyder att du tjänar ännu mer.
Men är det fel det då egentligen?
alla vill vi väl tjäna lite mer än vi gör...
Tror inte Anders är något undantag..
Är det jante eller bara svenska avundsjukan som vi känner?
 
D djac skrev:
Jag kan inte förstå att man upprörs, alla partier har ju sina väljare och representerar såklart dessa i första hand?
Det är mest retoriken jag stör mig på.
 
T Tommynorskens skrev:
Exakt det betyder att du tjänar ännu mer.
Och sysselsatte en till.

Med den bidragsmodel som icensattes så gick de mest till storföretag. Storföretag som tog utdelning. Hur ställer du dig till det?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och sysselsatte en till.

Med den bidragsmodel som icensattes så gick de mest till storföretag. Storföretag som tog utdelning. Hur ställer du dig till det?
Var du inte konsult?
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och sysselsatte en till.

Med den bidragsmodel som icensattes så gick de mest till storföretag. Storföretag som tog utdelning. Hur ställer du dig till det?
Om du säger vad det är du syftar på så skall jag se vad jag tycker om det.
Har inget emot att företag tar utdelning till sina investerare. Dock tycker jag det är för jävligt när det görs miljardvinster med skattemedel. Du hade eget företag ellerhur? Hur jobbar du? Vad tar du ut i lön/år? Tar du utdelning om det ges möjlighet till det?
 
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är mest retoriken jag stör mig på.
Då är det inte ditt parti :)
 
T Tommynorskens skrev:
Var du inte konsult?

Om du säger vad det är du syftar på så skall jag se vad jag tycker om det.
Har inget emot att företag tar utdelning till sina investerare. Dock tycker jag det är för jävligt när det görs miljardvinster med skattemedel. Du hade eget företag ellerhur? Hur jobbar du? Vad tar du ut i lön/år? Tar du utdelning om det ges möjlighet till det?
Volvo fick tex Coronastödet och tog utdelning. Som exempel. Helt jävla stört.

Klart jag tar utdelning, men jag har heller inte ansökt eller fått något Coronastöd.

Edit: jag driver konsultfirma 3 anställda ink mig själv. Vi har också en bisyssla med en produkt som hoppas ska växa.
 
D djac skrev:
Då är det inte ditt parti :)
Du hör inte Ulf snacka om bidragstagarna utanför akassans kontor.

Jag tror som sagt Maggan kör med valflosker men man kan aldrig vara säker. Hon kan säkert döda ISK eller ta bort 312
 
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du hör inte Ulf snacka om bidragstagarna utanför akassans kontor.

Jag tror som sagt Maggan kör med valflosker men man kan aldrig vara säker. Hon kan säkert döda ISK eller ta bort 312
Jag är väl mest i Ulfs målgrupp egentligen men inget han säger tilltalar mig, det är ju bara korkat allt han säger.

Som varudeklaration kan jag säga att jag är fri agent, både mer till höger än moderaterna och mer till vänster än sossarna, realist och pragmatisk.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Volvo fick tex Coronastödet och tog utdelning. Som exempel. Helt jävla stört.

Klart jag tar utdelning, men jag har heller inte ansökt eller fått något Coronastöd.

Edit: jag driver konsultfirma 3 anställda ink mig själv. Vi har också en bisyssla med en produkt som hoppas ska växa.
Ja det är horribelt att de kan göra så. Men de enda som vill göra nåt åt det är inte i mitten eller till höger politiskt sett. Det vet du va?
 
D djac skrev:
Jag är väl mest i Ulfs målgrupp egentligen men inget han säger tilltalar mig, det är ju bara korkat allt han säger.

Som varudeklaration kan jag säga att jag är fri agent, både mer till höger än moderaterna och mer till vänster än sossarna, realist och pragmatisk.
Tycker det låter mer som en personlighetsstörning :crysmile:

Tycker Ulf ändå har skött sig riktigt vasst i debatter han deltagit i. Men han borde göra sig fri nya moderaterna-stämpeln och trycka på att sänka skatterna. Personligen lite trött på svensk politik. Finns inget äkta högerparti. Tex ett parti som vill döda den befintliga icke funktionella välfärden och bygga en ny försäkringsbaserad sådan.
 
T Tommynorskens skrev:
Ja det är horribelt att de kan göra så. Men de enda som vill göra nåt åt det är inte i mitten eller till höger politiskt sett. Det vet du va?
Va? Jo högern supportar inte sådant. Alltså, sossarna är de som ligger med kapitalet och de ultrarika.

Det var ju för fan Maggan som klubbade genom skiten. En sozze
 
  • Gilla
Karl Olssvan
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nu slingrar du dig..
Vad kostar det dig att ladda vid kontoret?
Ingår i hyran
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är kundens kontor så för mig är det exakt noll.
Vad har dina anställda för firmabilar då?
Eller räknar du städerskan från Polen som anställd?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Vad har dina anställda för firmabilar då?
Eller räknar du städerskan från Polen som anställd?
Ingen som är i behov av det, samtliga bor innanför tullarna och vi säljer bara konsulttjänster till företag innanför tullarna. Jag äger ingen bil själv, inte gjort sedan jag flyttade till stan.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen som är i behov av det, samtliga bor innanför tullarna och vi säljer bara konsulttjänster till företag innanför tullarna. Jag äger ingen bil själv, inte gjort sedan jag flyttade till stan.
Ok, då behöver varken du eller de anställda det utan ni tar er fram på kickbike och har SL kort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.