Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Den kostnaden samt kostnaden för utanförskapet och kriminaliteten som blir är nog väldigt hög i alla led
Kopplingen mellan socioekonomiska faktorer och brottslighet är mycket högre, än mellan invandring och brottslighet. Enda anledningen till att du tror att invandrare begår mer brott är för de hamnat på botten av stegen och således tryckt tidigare kriminella "svenskar" uppåt.
 
  • Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Kan man tjäna pengar på elen som tillverkas i oljeeldade kraftverk till utlandet och samtidigt göra en vinst på det så är det klart man exporterar
 
Maskintok skrev:
vedpanna förstås ;)
och ett litet vattenhjul som snurrar och ger el av när varmvattnet stiger i systemet..
Jajemän.. drömmen:rofl::crysmile:
Kan man vara helt självförsörjande så är det bäst.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kopplingen mellan socioekonomiska faktorer och brottslighet är mycket högre, än mellan invandring och brottslighet. Enda anledningen till att du tror att invandrare begår mer brott är för de hamnat på botten av stegen och således tryckt tidigare kriminella "svenskar" uppåt.
Det tror jag inte stämmer. Botten med svenskar finns kvar.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kopplingen mellan socioekonomiska faktorer och brottslighet är mycket högre, än mellan invandring och brottslighet. Enda anledningen till att du tror att invandrare begår mer brott är för de hamnat på botten av stegen och således tryckt tidigare kriminella "svenskar" uppåt.
Är man i utanförskap så ökar självfallet de sociekonomiska och vägen till att skaffa sig gratis mat och boende i ett fängelse är inte långt bort
 
A
K Nils Andersson1 skrev:
Kan man vara helt självförsörjande så är det bäst.
Jajemän.
Och detta skulle gå att fixa till.. ;)
Men som vid mycket annat så skulle det bli en enorm förlust... Eller för att få upp själva hastigheten på hjulet så skulle flödet behöva vara så starkt att jag måste ha något externt som driver på och bildar tryck... :thinking:
vilket i sig är en förlust... Då detta inte drivs av spispannan... batteri möjligen.. :thinking:
Men då ska de också laddas... förlust...
 
K Nils Andersson1 skrev:
Det tror jag inte stämmer. Botten med svenskar finns kvar.
Förklara då varför den totala brottsligheten inte ökat det minsta (snarare sjunkit lite grann) sedan 2015 när vi tog emot den största vågen av flyktingar sedan balkankriget?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Är man i utanförskap så ökar självfallet de sociekonomiska och vägen till att skaffa sig gratis mat och boende i ett fängelse är inte långt bort
Jadu, jag har inte sett någon forskning på det, men jag skulle gissa att andelen personer som hellre sitter i fängelse än lever ett halvtorftigt liv i migrationsverkets omsorg, alternativt tar kontakt med försörjningsstöd i den kommunen man blir placerad i, är försvinnande liten.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Förklara då varför den totala brottsligheten inte ökat det minsta (snarare sjunkit lite grann) sedan 2015 när vi tog emot den största vågen av flyktingar sedan balkankriget?
Brottsuppklarningsprocenten har minskat men det kan ju bero på många faktorer. Dödsskjutningar och våldtäkter har ökat
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Den kostnaden samt kostnaden för utanförskapet och kriminaliteten som blir är nog väldigt hög i alla led
Blir nog...
Vad kostar alla inkompetenta verk som ingen ens kan förklara vad det finns till för? Jag tror lite mer.
Vi har bara en fungerande myndighet i Sverige som levererar vad som kan förväntas, och det är Skatteverket.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jadu, jag har inte sett någon forskning på det, men jag skulle gissa att andelen personer som hellre sitter i fängelse än lever ett halvtorftigt liv i migrationsverkets omsorg, alternativt tar kontakt med försörjningsstöd i den kommunen man blir placerad i, är försvinnande liten.
Självklart är det så men då är det bättre om man använder pengarna till försörjningsstöd att omvandla dessa till ett återuppbyggnadsstöd i ursprungslandet
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Förklara då varför den totala brottsligheten inte ökat det minsta (snarare sjunkit lite grann) sedan 2015 när vi tog emot den största vågen av flyktingar sedan balkankriget?
Men även om botten med svenskar finns som vanligt, varför skulle brotten öka? Denna botten har brott men det är ganska begränsat ändå. Mest knark och inbrott och det jobbar inte polisen med längre.
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Förklara då varför den totala brottsligheten inte ökat det minsta (snarare sjunkit lite grann) sedan 2015 när vi tog emot den största vågen av flyktingar sedan balkankriget?
tänker inte ge mig in mer i denna fråga än så här...

Det finns för lite utredande statistik för att kunna dra denna slutsats, polisen har för dåliga siffror och domarna är få.
Så att kunna kartlägga att det är invandrandegrupper som ökat på eller att det mknskat överlag är inte att kunna resa ut förens polisen fått fram bättre statistik...
 
D
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Brottsuppklarningsprocenten har minskat men det kan ju bero på många faktorer. Dödsskjutningar och våldtäkter har ökat
Det förklarades ganska bra i en intervju med chefen för polisens operativa avdelning, mord i allmänhet har minskat men de svårutredda morden har ökat, till stor del gängskjutningar. De flesta mord är enkla att utreda, polisen vet direkt vem det är och varför, då arbetar de för att bygga en bevisning som leder till en dom. I de andra fallen kan det vara någon helt orelaterad till offret och det är ett svårare utredningsläge, det leder till att det blir en lägre uppklarningsprocent över hela linjen och det beror helt enkelt på att "mixen" av mord har ändrats, även om volymen går ner.
 
Maskintok skrev:
tänker inte ge mig in mer i denna fråga än så här...

Det finns för lite utredande statistik för att kunna dra denna slutsats, polisen har för dåliga siffror och domarna är få.
Så att kunna kartlägga att det är invandrandegrupper som ökat på eller att det mknskat överlag är inte att kunna resa ut förens polisen fått fram bättre statistik...
Nu är det här ganska OT, men menar du att polisens statistik blivit sämre?
För om polisen aldrig haft koll på brotten, och domarna är så få, så undrar man ju hur det ens kan uppfattas som ett problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.