Maskintok skrev:
SD flaggade ut för en tid sedan att de avsåg att sänka skatterna "betydligt"
vet inte riktigt vad de menar, för gräns då men det var överlag.
genom att stanna av integrationen helt kanske så kan de samtidigt öka på utgifterna i andra led..

M har velat sänka punktskatter... mest för att visa att de är i opposition...
Klart man kan sänka skatten om man tar bort en hög kostnad.

SD-M-KD-L 2022
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
K karlmb skrev:
Bara snack. Verkliga sänkningar krävs det mer åtgärder än att bara blocka all invandring för.
Men det låtsas man inte om förstås.
klart som fan det är snack..
Detta parti har inte mycket att komma med egentligen.
De gör sig bäst som åsnan i rummet.. när de skitit tillräckligt så väger skålen över för att få bort de röda...
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Det hade kunnat undvikas om folk inte var beroende av direktverkande el och elpatroner i vid minusgrader ineffektiva värmesystem.
Och värre lär det bli när oljekraftverket i framtiden måste släppa ut lika mycket som alla oljedrivna bilar idag släpper ut för att driva elbilsflottan
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja, det är quadkoptrar (eller med ännu fler rotorer) jag syftade på i inlägg #1903.

Flygplan med fallskärm har funnits sen rätt länge, men det enda bolag som säljer sådana flygplan är Cirrus som har salutfört flygplan med inbyggd fallskärm sen cirka
Googla https://opener.areo
Vet inte varför länken inte fungerar.
 
Redigerat:
K karlmb skrev:
Och kläder, det beställer du hem 5 storlekar av varje och skickar sedan tillbaka de 4 som inte passade?
Så gör jag med löparskor, mestadels för att det inte finns några vettiga butiker i närheten. Beställde nog hem 11 par, olika modeller, tillverkare och storlekar, innan jag blev nöjd.
 
P pmd skrev:
Du får gärna visa hur du har kommit fram till den slutsatsen.
Det fanns tidigare videos med kritiker, och då med personer som var forskare eller på annat meriterade. Men sen bestämde media att de inte gillar vissa saker, det var massor som försvann. Så man kan inte längre kolla. Det man kan göra är att köpa boken av vår främsta expert
Vad händer med klimatet?
Sen kan man försöka hitta , om tex IPCC skriver något om hur och varför koldioxid skulle vara en växthusgas. Men den faktan hittar du aldrig. Det finns ledtrådar om att så skulle vara fallet men inte tydligt visat hur det funka. Antigena är det svårt, eller så blev resultaten fel. IPCC bildades med främsta syfte att visa på just detta. Om man då inget hittar, kan det bli problem. Men man kan ju säga att man hittat tydliga spår. Vattenånga är för övrigt den största växthusgasen och då moln. Men detta är fel tråd vi är i.
 
D
K karlmb skrev:
Det hade kunnat undvikas om folk inte var beroende av direktverkande el och elpatroner i vid minusgrader ineffektiva värmesystem.
Nja, med de prisnivåer vi har idag så ha jag svårt att se vad som kan stoppa detta, det körs självklart så länge det är lönsamt.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Så gör jag med löparskor, mestadels för att det inte finns några vettiga butiker i närheten. Beställde nog hem 11 par, olika modeller, tillverkare och storlekar, innan jag blev nöjd.
Och sedan har du alka olika modeller att välja mellan. Sedan kan det vara trevligt att äta en bit mat eller ta en kaffe kanske...
 
D djac skrev:
Nja, med de prisnivåer vi har idag så ha jag svårt att se vad som kan stoppa detta, det körs självklart så länge det är lönsamt.
Priserna uppstår pga hög efterfrågan när nätet inte räcker till.
Minska efterfrågan och priset sjunker.
 
K karlmb skrev:
Och sedan har du alka olika modeller att välja mellan. Sedan kan det vara trevligt att äta en bit mat eller ta en kaffe kanske...
Nä, åker inte 20 mil för att besöka en vettig löparshop och äta en bit mat
 
P pmd skrev:
Men leasing är ju överlägset ägande har vi fått veta. Hur går det ihop?
Bilar tappar ju värde så det sedan länge bevisat att 3 år är optimalt. Skattemässigt är det väl sådär. Jag hade lätt leasat en Porsche Taycan om det inte var för förmånsvärdet. De rödgröna är inte så grön att de kan tänka ta bort förmånsvärdet på elbilar.
 
Nissens Nissens skrev:
Eller att man byggt ut istället för lagt ner kärnkraften…
Kärnkraften var det som ledde in på all direktverkande el...
Betyder inte att man måste fortsätta med den i all evighet.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D
K karlmb skrev:
Priserna uppstår pga hög efterfrågan när nätet inte räcker till.
Minska efterfrågan och priset sjunker.
Du glömmer sladdarna till Danmark och kontinenten...
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nä, åker inte 20 mil för att besöka en vettig löparshop och äta en bit mat
De flesta har ju mindre sträcka pga de vill detta.
Som väl är kan vi (ännu så länge) välja hur vi vill leva.
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Klart man kan sänka skatten om man tar bort en hög kostnad.

SD-M-KD-L 2022
Hur hög är kostnaden för invandring kontra alla andra slöserier?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.