Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag kan även tipsa om att Hornbach säljer Plejd-produkterna och är inte billigast på någon av dem. Med deras prisgaranti så kan man göra en del klipp.
LED-10 kostar 690kr, blir 550kr
GWY-01 kostar 845kr, blir 648kr
CTR-01 kostar 519, blir 458kr
DIM-01 kostar 499, blir 412kr

:cool:
Här haar du en som plågat hornbach idag

Proffsmagasinet har bra priser på exxact just nu vilket gjorde att de priserna blev väldigt överkomliga.
 
  • Älska
Ramnemark
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Här haar du en som plågat hornbach idag

Proffsmagasinet har bra priser på exxact just nu vilket gjorde att de priserna blev väldigt överkomliga.
Jag hörde från han som hjälpte mig prismatcha att någon hade varit och köpt ALL Schneider Renova de hade med prisgaranti. De tyckte jag var smidigare med bara 3 olika produkter att matcha :). Priset på Plejd med prisgaranti slutade lägre än vad firman har i inköpspris ex moms. Så billigare än så blir det nog inte :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag hörde från han som hjälpte mig prismatcha att någon hade varit och köpt ALL Schneider Renova de hade med prisgaranti. De tyckte jag var smidigare med bara 3 olika produkter att matcha :). Priset på Plejd med prisgaranti slutade lägre än vad firman har i inköpspris ex moms. Så billigare än så blir det nog inte :)
Var du i Helsingborg? :crysmile:
 
J Jarlsgård skrev:
Var du i Helsingborg? :crysmile:
Japp :crysmile:
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Japp :crysmile:
Då misstänker jag skarpt att den personen "Stefan" referera till var mig :rofl: men vafan.. Kapade ju flera 100 spänn :love:
 
  • Haha
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag hörde från han som hjälpte mig prismatcha att någon hade varit och köpt ALL Schneider Renova de hade med prisgaranti. De tyckte jag var smidigare med bara 3 olika produkter att matcha :). Priset på Plejd med prisgaranti slutade lägre än vad firman har i inköpspris ex moms. Så billigare än så blir det nog inte :)
Får man fråga vad ni har i inköpspris ex moms? Känns som ni har ganska dåligt rabatt brev
 
J Johnnysv skrev:
Får man fråga vad ni har i inköpspris ex moms? Känns som ni har ganska dåligt rabatt brev
Jag skulle nog inte påstå att vi har dåliga rabatter. Vi är Sveriges 3:e största installations firma och den upphandlingen sker nationellt. Däremot är det möjligt att där finns ytterligare rabatter i form av kick-back som jag inte ser….
 
  • Gilla
Johnnysv
  • Laddar…
Där ser gamla sopskåpet är ska vi sätta lite panel istället. Dels har vi ingen användning av skåpet, dels har armeringen i teglet sprängt både fogar och sten. Jag tänkte såga ut bredden på skåpet och hela vägen upp till taket. Det kommer nog bli komposit-panel där. Frågan är vilken färg som passar bäst. Jag kände mig skeptisk till grått innan jag testade men tycker att den är bäst nu. Vad tycker ni?

Tegelvägg med ett gammalt svart sopskåp vid ett hus, skador på tegel och fog synliga, grå betongmark och en blå bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller kompositpanelprover mot tegelvägg för att jämföra färger för renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller tre prover av komposit-panel i grått, brunt och rödbrunt mot en tegelvägg där fogarna är sprängda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand jämför tre färgprov för panel mot en tegelvägg och ett grått hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan ju vara så att just plejd är en produkt med små marginaler för tillverkaren och kan således inte ge så bra rabatt till installationsföretagen i kombination med små inköpsvolymer jämfört med tex hornbach.

Jag själv jobbar bland annat med lås. Bauhaus utpris på yale doorman är 1000kr lägre än vårt inpris ex moms med rabatter..
 
KristinaRT
Ramnemark Ramnemark skrev:
Där ser gamla sopskåpet är ska vi sätta lite panel istället. Dels har vi ingen användning av skåpet, dels har armeringen i teglet sprängt både fogar och sten. Jag tänkte såga ut bredden på skåpet och hela vägen upp till taket. Det kommer nog bli komposit-panel där. Frågan är vilken färg som passar bäst. Jag kände mig skeptisk till grått innan jag testade men tycker att den är bäst nu. Vad tycker ni?
Mot tegel håller jag med om att den grå är snyggast, men vad är det för färg på tak och takutsprång?
 
Grått ser bäst ut i detta fall.
Ska taksargen målas framöver? Grå? Eller nått helt annat?

//AA
 
Njingan Njingan skrev:
Kan ju vara så att just plejd är en produkt med små marginaler för tillverkaren och kan således inte ge så bra rabatt till installationsföretagen i kombination med små inköpsvolymer jämfört med tex hornbach.

Jag själv jobbar bland annat med lås. Bauhaus utpris på yale doorman är 1000kr lägre än vårt inpris ex moms med rabatter..
Så är det helt klart! Jag ger ca 320kr för en Plejd, men svårt att konkurrera mot ett företag som köper in i stora massor med små vinster
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Där ser gamla sopskåpet är ska vi sätta lite panel istället. Dels har vi ingen användning av skåpet, dels har armeringen i teglet sprängt både fogar och sten. Jag tänkte såga ut bredden på skåpet och hela vägen upp till taket. Det kommer nog bli komposit-panel där. Frågan är vilken färg som passar bäst. Jag kände mig skeptisk till grått innan jag testade men tycker att den är bäst nu. Vad tycker ni?

[bild] [bild] [bild] [bild]
Har kört med Alcro Bestå Rök till vår utbyggnad och trädelar . En varm färg.
 
  • Hus under renovering med ställningar och Alcro Bestå Rök-färg på trädelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Varm grå färg blir bra mot teglet tycker jag
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Mot tegel håller jag med om att den grå är snyggast, men vad är det för färg på tak och takutsprång?
Sockel är grå som man ser på ena bilden. Takutsprång, fönster och dörrar är vita. Fönster och dörrar kommer fortsätta vara vita, träpanel kommer ev bytas färg men det dröjer ett par år
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.