Jonas Persson
Cheesen Cheesen skrev:
Den här mejseln kom visserligen förra veckan.. men nu har jag testat den.
[bild]

Fantastiskt fin instrumentmejsel, men lådan den kom i motsvarar inte mejselns kvalitet.

Ps4 blev då i alla fall rengjort ordentligt.

Har en Ifixit sen tidigare men där saknade jag Playstation bitset.

Och här är länken:
[länk]
För en gångs skull en sats som har JIS-mejslar(y)

Den absolut vanligaste skallen på små saker. Den skruvskallen förstörs ofta när man använder Phillips.
 
Cheesen
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
För en gångs skull en sats som har JIS-mejslar(y)

Den absolut vanligaste skallen på små saker. Den skruvskallen förstörs ofta när man använder Phillips.
Jo det var ett säljande argument. Och att tr9 fanns med då jag saknade den.
 
Väntat hemma hela dagen på en amazonleverans som skulle komma idag. Kl 15 kom det en uppdatering om klockslag. Kl 20 kommer den. Nu när klockan har slagit 20 uppdaterades det och säger istället mellan 27-30 november. dra åt skogen
 
  • Arg
Hep
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Väntat hemma hela dagen på en amazonleverans som skulle komma idag. Kl 15 kom det en uppdatering om klockslag. Kl 20 kommer den. Nu när klockan har slagit 20 uppdaterades det och säger istället mellan 27-30 november. dra åt skogen
Jag råkade ut för samma och fick pengarna tillbaka från Amazon. Men till slut levererades ändå paketet, så min 600kr beställning kostade gratis.

/Höghus
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Jag råkade ut för samma och fick pengarna tillbaka från Amazon. Men till slut levererades ändå paketet, så min 600kr beställning kostade gratis.

/Höghus
Nu fick jag ett till mail "9:11 PM Delivered to porch". Synd att man bor i en lägenhet och inte har en sån. Nu chattar jag med en bot på engelska hos amazon. Aldrig mer hemleverans därifrån :sweat:
 
Så har man köpt in sig i ett batterisystem till.
 
  • Nytt Makita-batterisystem i öppnad blå förvaringslåda inklusive laddare och bruksanvisning på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tovin och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Så har man köpt in sig i ett batterisystem till.
Bra pris någonstans?
 
dof dof skrev:
Bra pris någonstans?
Jag skulle ha ett paket med 2x5.0 Ah och en laddare. Jag betalade 2175 kr på Verktygsvaruhuset. Det var det billigaste sådant paket jag hittade.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Så har man köpt in sig i ett batterisystem till.
Verkar vara plats till ytterligare två! (y)
Dom tomma hålen måste givetvis fyllas!
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Verkar vara plats till ytterligare två! (y)
Dom tomma hålen måste givetvis fyllas!
Vi får se. Maskinen jag har köpt dem till kommer separat från Amazon. Jag väntar nog in den innan det köps fler batterier.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Och där kom även motorsågen.
 
  • En uppackad Makita batteridriven motorsåg med klinga och skyddsfodral på ett trägolv framför förpackningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Och där kom även motorsågen.
Då blir kvällens långfilm ett säkert kort!

Filmaffisch för "The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning" med en silhuett av en person som håller en motorsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
stigen stigen skrev:
Då blir kvällens långfilm ett säkert kort!

[bild]
Nä. Ungarna tittar på "Dumma mej". Tror det är en passning till mig på grund av besvikelsen över att jättepaketet från Amazon inte var till dem.
 
  • Gilla
  • Haha
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
Loppis, 40 kr kunde det vara värt.
Verktyg från loppis: spackel, hammare, slipkloss och fogsvans på brunt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 9 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Och där kom även motorsågen.
Du får nog göra som @stigen skriver och köpa på dig minst två batterier till. Jag har denna maskin (och jag är mycket nöjd med den) och den "käkar" duktigt med batteri. Och nu när du har köpt enkelladdare kommer du bli stående ganska mycket då du kommer få vänta på batterier som laddas.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.